5 C
București
sâmbătă, 7 decembrie, 2024

Achizițiile publice: obstacol sau oportunitate pentru companiile româneşti?

Dată:

Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), în parteneriat cu Iniţiativa pentru competitivitate (INACO), a organizat azi, 14 iunie, la CCIR Business Center, conferinţa cu tema: Achizițiile publice: obstacol sau oportunitate pentru companiile româneşti?”. Evenimentul a fost moderat de dna. Andreea Paul, preşedintele INACO

Președintele CCIR, dl. Mihai Daraban, a făcut referire la studiul „Percepțiile mediului de afaceri asupra economiei”, lansat recent de CCIR pentru al treilea an consecutiv: „29% dintre cei care participă la achizițiile publice consideră indicatorii din caietul de sarcini ca fiind greu realizabili și, din păcate, 43% dintre respondenți încă au percepția că acel caiet de sarcini este făcut după chipul și asemănarea câștigătorului”. Totodată, dl. Mihai Daraban a semnalat birocrația ca obstacol important în accesarea unei licitații: „Pachetul achizițiilor publice cu cele 4 legi, respectiv: 98, 99, 100, 101 totalizează 676 articole, la care se adaugă încă 344 de articole de norme metodologice, deci avem un total de 1020 de articole”, a declarat președintele CCIR, subliniind efortul pe care oamenii de afaceri trebuie să îl facă pentru a accesa licitațiile publice.

Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, dl. Alexandru Petrescu a anunțat semnarea ordinului de ministru pentru înființarea, în colaborare cu INACO, a Centrului de Studii Comparative pentru Competitivitate.

„Acest centru este un organ consultativ, fără persoană juridică, care funcționează sub conducerea ministerului (n.r. Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat) și are ca obiectiv crearea unui cadru eficient de consultare și dialog cu toate organizațiile de profil economic, dar și cu reprezentanți din zona universitară sau reprezentanți ai Academiei Române. În practică, tot ceea ce acest centru va elabora, va întări fundamentarea, justificarea, predictibilitatea pentru orice fel de politici și măsuri pe care Ministerul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat le va lua”.  Totodată, ministrul Petrescu a anunțat înființarea Centrului de Productivitate, un proiect deja demarat, care în prezent se află pe masa de decizie a guvernului: „Va fi un pol de expertiză pe tot ceea ce înseamnă productivitate, va fi partenerul de dialog al tuturor companiilor, IMM-urilor, asociațiilor care doresc să-și crească nivelul de productivitate”.

Preşedintele Comisiei economice, industrii şi servicii din Senatul României, dl. Daniel Cătălin Zamfir, a vorbit despre percepția colectivă eronată referitoare la firmele care derulează contracte cu statul: „Cred cu tărie că cel mai mare contractor este statul, iar noi trebuie să facilităm relația oamenilor de afaceri cu statul într-o manieră corectă și transparentă”.

La eveniment au luat cuvântul și Eugen-Orlando Teodorovici, Preşedinte, Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital, Senatul României, Virgil-Alin Chirilă, Secretar de Stat, Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice și Fondurilor Europene, Bogdan Puşcaş, Preşedinte, Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, Silviu Cristian Popa, Președinte, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.

Au mai participat la conferință și Aron Ioan Popa, Preşedinte, Autoritatea de Audit, Curtea de Conturi a României, Grațiela Gheorghe, Director, Direcţia Licitaţii şi Petiţii, Consiliul Concurenţei, Gabriel Avramescu, Director general, Direcţia generală Investiţii, Achiziţii publice şi Servicii interne, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Monica Amalia Rațiu, Conf. univ. dr., Departamentul de drept public, Facultatea de drept, Universitatea din Bucureşti și Cristian Erbaşu, Preşedinte, Federaţia Patronatelor Societăţilor din Construcţii.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...

Analiză CITR| Numărul companiilor de impact în dificultate atinge cel mai înalt nivel din 2013 până în prezent.

43% din totalul companiilor de impact sunt restructurabile sau aflate în insolvență iminentă. Numărul companiilor în insolvență iminentă a ajuns la 6.949, cel mai...