13.2 C
București
duminică, 26 martie, 2023

Afacerile din domeniul serviciilor prestate populației au crescut cu aproape 6% în 2018. Curățătoriile de textile au ieșit pe minus

Dată:

Activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei a înregistrat în anul 2018 o cifră de afaceri cu 5,9% mai mare comparativ cu anul 2017, în timp ce afacerile curățătoriilor de textile au scăzut pe medie cu 0,4%, arată datele comunicate joi de Institutul Național de Statistică (INS).

Creșterea a provenit „de la serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+8,5%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+8,3%), activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (+2,0%) şi de la activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+1,9%)”, arată un comunicat al INS.

Activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană au scăzut, în schimb, cu 0,4%.

Turismul și jocurile de noroc, scăderi tocmai în decembrie

„În ceea ce priveşte serviciile de piaţă prestate populaţiei, serie brută, în luna decembrie 2018 faţă de luna precedentă, volumul cifrei de afaceri a înregistrat o creștere cu 2,3% datorată creșterilor înregistrate la activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (+23,1%), serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+10,9%), activitǎţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (+2,9%) și la activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+1,8%). Activităţile hotelurilor şi restaurantelor au scăzut cu 1,7%”, a mai comunicat INS.

În decembrie 2018, față de luna decembrie 2017, activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei, serie brută, a înregistrat o cifră de afaceri cu 5,6% mai mare, provenită de la activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+17,2%) și de la activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+1,6%).

„Scăderi s-au înregistrat, în decembrie 2018 față de decembrie 2017, la activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (-8,8%), activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (-5,3%) și la serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (-5,2%)”, mai arată datele INS.

În terminologia statisticienilor, cifra de afaceri reprezintă „veniturile totale înregistrate de către întreprindere în perioada de referinţă, provenite atât din activitatea principală, cât şi din activităţile secundare exercitate de aceasta”. Cifra de afaceri nu include TVA şi veniturile din vânzarea sau transferul de mijloace fixe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...