Pe fondul dezvoltării accelerate, grupul eMAG a obținut o creștere cu 17,5% a veniturilor comparativ cu anul precedent, până la 4,77 miliarde de lei – un miliard de euro. Rezultatele au fost susținute de extinderea ofertei de produse, de creșterea numărului de clienți în toată regiunea și de investițiile în oameni, logistică, tehnologie și dezvoltare internațională, a anunțat miercuri, într-o conferință de presă, conducerea eMAG.
Pe scurt, raportul eMAG pe 2018 se prezintă astfel:
– 9,44 milioane de clienți, cu 1,8 milioane mai mulți decât anul anterior
– 975.000 dintre clienții noi provin din România
– eMAG Marketplace țintește 40.000 de selleri în 2020
– 52% dintre produsele vândute pe eMAG provin de la selleri din eMAG Marketplace
– Investiții de peste 150 de milioane de euro în următorii 5 ani, în tehnologia eMAG.
Materia cenușie a angajaților, principala resursă
Iulian Stanciu, CEO eMAG, a explicat că avansul vânzărilor până la echivalentul unui miliard de euro se datorează investițiilor în tehnologie, creșterii numărului de clienți și a numărului de produse listate, dar „cea mai importantă este investiția în educație”.
Focusarea pe domeniul educației, pe infrastructura și investițiile în educație, va ajuta România să crească. Este esențial să folosim materia cenușie a oamenilor – o resursă deosebit de importantă care deocamdată este foarte puțin utilizată.
Iulian Stanciu, CEO eMAG
Tot profitul se reinvestește
Conducerea eMAG a evitat să comunice și profitul obținut în 2018, însă a precizat că întreaga sumă este direcționată către investiții.
Ca surse pentru finanțarea investițiilor, Iulian Stanciu a menționat creditele bancare (dar numai la construcția noului depozit logistic), profitul obținut în 2018 și un aport de 250 de milioane de dolari din partea Naspers (acționarul principal al eMAG).
Referitor la o eventuală listare pe bursă, piața de capital fiind o resursă importantă pentru finanțări, Iulian Stanciu a menționat că „ne dorim listarea, dar încă nu avem așa ceva într-un plan concret pe următorii doi ani”.
Clienții eMAG și potențialul Marketplace
În prezent, eMAG a ajuns la 9,44 milioane de clienți în regiune, cu 1.868.600 în plus față de anul precedent, dintre care 975.000 au venit din România. Factorii care au determinat creșterea sunt serviciile de calitate și oferta extinsă care cuprinde 5,7 milioane de produse. 52% dintre produsele vândute de platforma eMAG provin de la cei 16.350 de selleri listați.
Creșterea gamei de produse și îmbunătățirea serviciilor de plată și livrare au generat o creștere a numărului de clienți și a cifrei de afaceri. Vom continua să ne dezvoltăm prin investiții în tehnologie, potențialul este mare, atât în România cât și în regiune.
Tudor Manea, vicepreședinte eMAG
Până la finalul anului 2020, obiectivul eMAG este ca numărul sellerilor care vând prin Marketplace să ajungă la 40.000.
Marketplace, oportunitate pentru micii producători români
Spre deosebire de marile rețele de retail, unde producătorilor mici li se impun condiții drastice de listare, „mall-ul” dezvoltat de eMAG – Marketplace – este prietenos și oferă chiar facilități de listare.
„eMAG Marketplace reprezintă și o modalitate de dezvoltare pentru micii producători români, întreprinderi sociale și ONG-uri care beneficiază de condiții preferențiale de listare prin intermediul programului Deschide România”, a precizat conducerea companiei.
Cei 1.300 de producători români prezenți în program au vândut în 2018 peste 170.000 de produse în valoare de 12,3 milioane de lei, iar dezvoltările noi din platformă au scopul de a încuraja și alți selleri să intre în acest program.
Rețea de livrare extinsă
Serviciile de livrare specială, precum livrarea planificată și ridicarea din lockerele easybox lansate în 2018, alături de extinderea orei până la care se poate comanda cu livrare a doua zi (de la 18.00 la 23.59 pentru București) au contribuit la scurtarea timpului de livrare.
Până la finalul lunii octombrie 2019, rețeaua de lockere easybox va număra 300 de unități în București și alte cinci orașe mari, au mai spus reprezentanții eMAG.
Despre eMAG
eMAG este lider regional în industria e-commerce cu operațiuni în România, Ungaria, Bulgaria și Polonia.
În ultimii 18 ani, compania a investit în servicii bazate pe tehnologia dezvoltată în România, cu scopul de a-și ajuta clienții să economisească timp și bani, prin servicii precum deschiderea coletului la livare, 30 de zile pentru retur, Service Pick up and Retur astfel încât să beneficieze de cea mai bună experiență de cumpărături online.
Cu o gamă variată de produse și o ofertă aflată în continuă dezvoltare, eMAG este locul în care oricine poate găsi orice, de oriunde s-ar afla.
Prin intermediul platformei Marketplace, eMAG sprijină antreprenorii din comunitățile în care activează și îi ajută să își dezvolte afacerile.