10.6 C
București
joi, 27 martie, 2025

ANAF oferă astăzi, pe Facebook, consultanță pentru stabilirea rezidenței fiscale. Cum intrați în dialog cu instituția

Dată:

Agenția Națională de Administrare Fiscală – ANAF – oferă miercuri, 17 iulie, pe pagina sa de Facebook, asistență online pentru contribuabilii care vor să se lămurească în problemele privind rezidența fiscală.

„Tema sesiunii de asistenţă online de miercuri, 17 iulie, va fi Stabilirea rezidenței fiscale a persoanelor fizice la plecarea din România şi la sosirea în România”, arată un anunț al ANAF.

Anunțul este postat pe pagina sa de Facebook, care poate fi găsită tastând formula @www.ANAF.ro

„Vă așteptăm miercuri, 17 iulie 2019 începând cu ora 9.00, pe această pagină Facebook”, menționează instituția. Sesiunea de dialog cu contribuabilii este deschisă până la ora 17.00 – ora până la care se pot trimite întrebări.

Cine trebuie să-și declare rezidența fiscală

ANAF reamintește contribuabililor persoane fizice care le sunt obligațiile privitor la chestionarele care trebuie depuse pentru stabilirea rezidenței fiscale:
Persoanele fizice care pleacă din ţară pentru o perioadă sau mai multe perioade de şedere în străinătate care depăşesc în total 183 de zile, pe parcursul oricărui interval de 12 luni consecutive, au obligaţia completării şi depunerii formularului „Chestionar pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la plecarea din România”
Persoanele fizice sosite în România care au o şedere în statul român pe o perioadă sau mai multe perioade care depăşesc în total 183 de zile, pe parcursul oricărui interval de 12 luni consecutive, au obligaţia completării formularului „Chestionar pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la sosirea în România”.

Obligația depunerii Chestionarelor pentru stabilirea rezidenţei fiscale atât la plecarea din România cât și la sosirea în România este reglementată de Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 1099/2016 pentru reglementarea unor aspecte privind rezidenţa în România a persoanelor fizice.

Documentele trebuie depuse în limba română

Ca urmare a depunerii chestionarelor, organul fiscal analizează situaţia concretă a persoanei fizice, luând în considerare prevederile convenţiei de evitare a dublei impuneri sau prevederile Codului fiscal, după caz, precum şi documentaţia prezentată de contribuabili în vederea stabilirii rezidenței fiscale.

„În ceea ce privește documentele justificative, menționăm că, organul fiscal poate solicita și alte documente pe care le consideră relevante pentru stabilirea rezidenței fiscale. Referitor la documentele justificative precizăm că acestea trebuie depuse în limba română, având în vedere că limba oficială în administrația fiscală din România este limba română”, precizează ANAF.

Astfel, orice document sau înscris care se prezintă Agenției fiscale trebuie să fie însoțit de traduceri în limba română, certificat de un traducător autorizat.

Reamintim că ANAF a lansat recent Ghidul privind rezidența fiscală a persoanelor fizice în limba engleză.

„Pentru îndrumare și asistență în problematici care nu se încadrează în această temă puteți apela la nr. 031.403.91.60 sau să transmiteţi solicitarea pe formularul de contact: https://www.anaf.ro/asistpublic/”, a mai anunțat ANAF.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.