Agenția Națională de Administrare Fiscală – ANAF – oferă miercuri, 17 iulie, pe pagina sa de Facebook, asistență online pentru contribuabilii care vor să se lămurească în problemele privind rezidența fiscală.
„Tema sesiunii de asistenţă online de miercuri, 17 iulie, va fi Stabilirea rezidenței fiscale a persoanelor fizice la plecarea din România şi la sosirea în România”, arată un anunț al ANAF.
Anunțul este postat pe pagina sa de Facebook, care poate fi găsită tastând formula @www.ANAF.ro
„Vă așteptăm miercuri, 17 iulie 2019 începând cu ora 9.00, pe această pagină Facebook”, menționează instituția. Sesiunea de dialog cu contribuabilii este deschisă până la ora 17.00 – ora până la care se pot trimite întrebări.
Cine trebuie să-și declare rezidența fiscală
ANAF reamintește contribuabililor persoane fizice care le sunt obligațiile privitor la chestionarele care trebuie depuse pentru stabilirea rezidenței fiscale:
– Persoanele fizice care pleacă din ţară pentru o perioadă sau mai multe perioade de şedere în străinătate care depăşesc în total 183 de zile, pe parcursul oricărui interval de 12 luni consecutive, au obligaţia completării şi depunerii formularului „Chestionar pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la plecarea din România”
– Persoanele fizice sosite în România care au o şedere în statul român pe o perioadă sau mai multe perioade care depăşesc în total 183 de zile, pe parcursul oricărui interval de 12 luni consecutive, au obligaţia completării formularului „Chestionar pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la sosirea în România”.
Obligația depunerii Chestionarelor pentru stabilirea rezidenţei fiscale atât la plecarea din România cât și la sosirea în România este reglementată de Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 1099/2016 pentru reglementarea unor aspecte privind rezidenţa în România a persoanelor fizice.
Documentele trebuie depuse în limba română
Ca urmare a depunerii chestionarelor, organul fiscal analizează situaţia concretă a persoanei fizice, luând în considerare prevederile convenţiei de evitare a dublei impuneri sau prevederile Codului fiscal, după caz, precum şi documentaţia prezentată de contribuabili în vederea stabilirii rezidenței fiscale.
„În ceea ce privește documentele justificative, menționăm că, organul fiscal poate solicita și alte documente pe care le consideră relevante pentru stabilirea rezidenței fiscale. Referitor la documentele justificative precizăm că acestea trebuie depuse în limba română, având în vedere că limba oficială în administrația fiscală din România este limba română”, precizează ANAF.
Astfel, orice document sau înscris care se prezintă Agenției fiscale trebuie să fie însoțit de traduceri în limba română, certificat de un traducător autorizat.
Reamintim că ANAF a lansat recent Ghidul privind rezidența fiscală a persoanelor fizice în limba engleză.
„Pentru îndrumare și asistență în problematici care nu se încadrează în această temă puteți apela la nr. 031.403.91.60 sau să transmiteţi solicitarea pe formularul de contact: https://www.anaf.ro/asistpublic/”, a mai anunțat ANAF.