7.8 C
București
vineri, 31 martie, 2023

ANAF: Peste 65.000 de contribuabili au beneficiat de Legea prevenirii, mulți dintre ei fiind iertați că nu aveau case de marcat

Dată:

Peste 65.000 de contribuabili au beneficiat, din februarie 2018 până în prezent, de prevederile din Legea prevenirii, mulți dintre aceștia fiind avertizați că nu utilizează case de marcat, arată un comunicat transmis joi de Agenția Naţională de Administrare Fiscală – ANAF.

Prin Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF), „ANAF a aplicat prevederile Legii prevenirii în primele șase luni ale anului 2019, în cazul a peste 18.400 de contribuabili”, precizează instituția.

În perioada menționată, inspectorii antifraudă au emis 1.073 de avertismente din care, pentru 1.051 de avertismente au fost anexate și planuri de remediere.

Dintre aceste avertismente, 941 au fost aplicate pentru nerespectarea de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevăzute de lege, de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic.

2018: Bonuri fiscale cu date eronate

Și în anul 2018, de la data intrării în vigoare a cadrului legislativ privind Legea prevenției, în perioada 5 februarie – 31 decembrie 2018, inspectorii antifraudă au verificat peste 47.500 de contribuabili și au aplicat 983 de sancțiuni contravenționale constând în avertisment, pentru 848 dintre acestea fiind anexate și planuri de remediere.

Jumătate dintre acestea au fost aplicate pentru emitere de bonuri fiscale cu date eronate sau care nu conțineau toate datele reglementate de lege.

ATENȚIE! Neutilizarea caselor de marcat nu va mai beneficia de Legea prevenirii

Ministerul Finanțelor Publice a propus recent eliminarea contravenției referitoare la nerespectarea de cãtre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevãzute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic de sub prevederile Legii prevenirii.

„Măsura este mai mult decât necesară pentru că operatorii economici care încalcă obligația de dotare cu noile dispozitive nu mai au motive obiective pentru neconformare”, menționează ANAF.

Ministerul Finanțelor Publice și ANAF au desfășurat, o perioadă îndelungată, numeroase campanii de informare cu privire la obligativitatea dotării agenților economici cu noile case de marcat, iar perpetuarea acestei situații ar duce la discriminarea operatorilor economici corecți.

„Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin DGAF, desfăşoară activităţi de monitorizare şi control orientate tactic spre zone şi domenii economice în care se manifestă fenomene de evaziune fiscală, indisciplină financiară ori slabă conformare, în scopul creşterii conformării fiscale şi a combaterii evaziunii fiscale”, a mai transmis ANAF.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...