6.5 C
București
joi, 23 martie, 2023

ANAT: În primele 10 luni din 2018, statul a acordat vouchere de vacanță în valoare de 244 de milioane de euro

Dată:

Valoarea voucherelor de vacanță a crescut la 244 de milioane de euro, la finalul lunii octombrie, o sumă de 8,4 ori mai mare față de cea de anul trecut. În primele 10 luni ale anului au fost emise 23,2 milioane de vouchere de vacanță pe hârtie și suport electronic, arată un comunicat transmis vineri de Asociația Națională a Agențiilor de Turism – ANAT.

Potrivit estimărilor ANAT, potențialul pieței este de 372 de milioane de euro numai în acest an, suma reprezentând acordarea voucherelor în valoare de 1.450 de lei/persoană celor 1,2 milioane de angajați în sistemul public.

Recorduri istorice în octombrie și iunie

În luna octombrie au fost emise un număr de 1,2 milioane de vouchere, atât pe hârtie cât și pe suport electronic, în valoare de 14 milioane de euro, o sumă dublă față de luna septembrie.

Octombrie a fost și luna cu cele mai multe vouchere pe suport electronic emise, comparativ cu celelalte luni ale anului, și anume un număr de 352.469, de 4,5 ori mai mare față de întreg anul 2017.

Potrivit statisticilor ANAT, iunie râmâne luna cu cea mai mare valoare a voucherelor emise în 2018, și anume 125 de milioane de euro.

Se văd roadele folosirii voucherelor de vacanță în acest an. Zonele turistice populare, dar și cele mai puțin frecventate în anii anteriori, au înregistrat un trafic ridicat. 2018 a fost anul în care pachetele de vacanță în România realizate de agențiile de turism s-au vândut cu rapiditate nu numai în timpul verii, ci și pentru sărbătorile de iarnă. Agenții de turism i-au îndrumat pe proprietarii de vouchere să aleagă cea mai bună opțiune pentru ei.
Nicolae Demetriade, președintele ANAT

Efectele voucherelor

În primul semestru al anului numărul turiștilor a crescut cu 4,1%, potrivit Institutului Național de Statistică.

Un alt efect al folosirii voucherelor de vacanță a fost creșterea cererilor de autorizare din partea unităților de cazare cu 10% în acest an.

ANAT apreciază decizia Guvernului de prelungire a programului cu încă doi ani, în cazul personalului din sistemul public, sumele de ordinul sutelor de milioane de euro care intră anual în industria turismului contribuind dovedit la creșterea domeniului și a economiei.

„Pentru activitatea agențiilor de turism, a unităților de cazare și alimentație publică, măsura de acordarea a voucherelor de vacanță este una dintre cele mai bune aprobate de Guvern în ultimul timp”, menționează ANAT.

Despre ANAT
ANAT este asociația patronală agențiilor de turism din România, cărora le reprezintă interesele profesionale la nivel național, european și internațional. Asociația are ca membri activi 500 de agenții de turism, cele mai importante din țară, care cumulează peste 85% din vânzările pachetelor de turism și călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual și au împreună peste 4.600 de angajați. Industria turismului în România are peste 120.000 de angajați și contribuie la economia națională cu aproape 2% din PIB.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...