TUI Travel Center crede că în absența turiștilor ruși și ucraineni, hotelierii turci vor avea curând noi oferte speciale, pentru a compensa pierderea vizitatorilor din spațiul slav, în acest an conflictul armat din Ucraina va avea consecințe asupra turismului din Antalya, una dintre cele mai populare destinații de vacanță pentru turiștii români, dar iubită realmente de cei ruși și ucraineni.
Tui Travel Center, franciza românească a TUI Group, tour operatorul nr. 1 mondial, consideră că după mai bine de cinci săptămâni de la debutul invaziei rusești în Ucraina, a devenit evident faptul că cetățenilor din cele două state implicate în război nu le va mai arde de concedii, cel puțin în acest an. În aceste condiții se estimează că numărul vizitatorilor din cele două țări va scădea drastic în acest an.
Potrivit unei analize foarte recente a celor de la TUI Travel Center, se estimează că Antalya va primi cu aproximativ 75% mai puțini turiști din Rusia față de anul trecut, în vreme ce dinspre Ucraina nu se vor înregistra sosiri turistice. În acest context, e de așteptat ca tarifele pentru vacanțele all inclusive în resorturile din Antalya să scadă, pentru că hotelierii turci vor urmări acoperirea locurile lăsate libere de turiștii din cele două țări și să atragă cu prețuri mai mici vizitatorii din alte zone.
Rusia și Ucraina se numără printre țările care generează cei mai mulți turiști Antalyei. În 2019, de pildă, înainte de pandemie, a fost înregistrat un record: nu mai puțin de 5,5 milioane de ruși și-au făcut vacanțele în Antalya, fiind pe primul loc în top, iar din Ucraina au ajuns peste 800.000 de vizitatori, țara plasându-se pe a treia poziție. În 2022, pe baza evaluării făcute în acest moment, e de așteptat numărul lor să scadă dramatic. De aceea, hotelierii turci se vor concentra în acest sezon și mai mult pe atragerea de turiști din țări precum România, dar și din vestul Europei, și e posibil să asistăm la ajustări de preț pentru vacanțe, dar fără a putea avansa o anumită cifră
Ștefan Leontin Joos, general manager TUI Travel Center.
Pe de altă parte, pe baza rezervărilor făcute până în prezent de turiștii români, Antalya rămâne una dintre destinațiile favorite de vacanță pentru sezonul estival 2022.
Deși 2022 începuse promițător pentru turism, războiul de la granițele noastre a temperat rezervările Early Booking la finalul lunii februarie și, parțial, în martie, nivelul putând fi comparat cu cele două luni de stare de urgență din 2020, la debutul pandemiei de coronavirus. Însă, treptat, speranța că acest conflict se va încheia curând i-a determinat pe români să revină la planurile de vacanță, așa încât ritmul rezervărilor a fost reluat, deși încă destul de timid.
Ștefan Leontin Joos, general manager TUI Travel Center
Pe lângă Antalya, în topul destinațiilor căutate de români în această perioadă pentru vacanța de vară se află și insulele grecești, Creta, Rhodos, Zakynthos, dar se constată o creștere a solicitărilor și pe segmentul destinațiilor exotice, cum ar fi Caraibe, Africa, cu Zanzibar în prim plan, dar și Asia. Majoritatea rezervărilor făcute în această perioadă sunt pentru sezonul estival, însă mulți români își cumpără vacanțe de șapte nopți, cu zbor charter, și pentru perioada sărbătorilor pascale.
În ceea ce privește tipul de pachet selectat, predomină cererile pentru all-inclusive, dar au revenit în actualitate și vacanțele de tip city break, în care turistul optează doar pentru cazare și mic dejun.
Despre TUI Travel Center
TUI Group, liderul mondial în domeniul turismului, își continuă prezența în România sub brandul TUI Travel Center printr-un parteneriat strategic cu Memento Group. Franciza TUI Travel Center în România este deținută în exclusivitate de Memento Group și operează ca entitate juridică de sine stătătoare.