14.1 C
București
vineri, 31 martie, 2023

Antreprenorii români se tem că războiul din Ucraina va aduce peste România o nouă criză economică

Dată:

93,5% din totalul respondenților la un recent sondaj realizat de CNIPMMR cred cu tărie într-un asemenea scenariu
Majoritatea întreprinzătorilor români cred că țara noastră se va confrunta foarte curând cu o nouă criză economică. Aceasta este cea mai mare grijă a antreprenorilor români, în prezent, potrivit unui recent sondaj de opinie realizat în rândul acestora de către Consiliul Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), în perioada 2 – 21.03.2022. 93,5% dintre respondenți au apreciat că o nouă criză economică este inevitabilă în țara noastră ca urmare a conflictului actual între Rusia și Ucraina. De menționat că la sondaj au participat 2.598 de antreprenori.

Aprecierile micilor întreprinzători români vin în condițiile în care 83,2% din totalul participanților la sondajul de opinie amintit au precizat că nu au niciun fel de operațiuni economice cu vreuna dintre cele două state. În schimb, 8,4% dintre respondenți au precizat că derulează afaceri în Ucraina, în timp ce procentul celor care fac business exclusiv cu Rusia e foarte mic, de doar 3,7 %.

Actualul război din țara vecină a făcut însă ca majoritatea absolută a românilor – 62,5% – ce derulează afaceri cu una sau cu ambele țări implicate în conflictul izbucnit la 24 februarie, să fi oprit deja colaborarea, în timp ce 25% au reușit să continue parțial colaborarea. Doar 12,5% au susținut că își continuă afacerea ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat.

Interesant e că antreprenorii români nu par foarte atrași de ideea de a angaja cetățeni ucraineni în companiile lor, 57,9% preferând să răspundă negativ la întrebarea „Intenționați să integrați ca resurse umane în întreprinderea dvs. persoane de naționalitate ucraineană?”

Dintre cei care nu ar refuza forța de muncă a cetățenilor din țara vecină, cel mai probabil din rândul celor ce au ales calea exilului din cauza războiului, 95,9% sunt dispuși să integreze maxim zece persoane, 2,1% ar dori să integreze între 10 și 49 de persoane, iar restul de două procente, peste 50 de persoane.

Pe de altă parte, așa cum a subliniat și președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România, Florin Jianu, 67,3% din totalul antreprenorilor români ce s-au implicat în sondajul amintit sunt de părere că statul trebuie să aplice programe europene sau naționale pentru dezvoltarea independenței energetice, iar 64,5% cred că fondurile europene sau naționale pentru investiții în dezvoltare în naționale sunt factori cheie ai acestei perioade. Nu au fost ignorate nici programele naționale sau investițiile europene în finanțarea capacităților de producție, pentru care au votat 43% din totalul respondenților

Despre CNIPMMR
Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a fost înființat în anul 1992 și este o confederație patronală reprezentativă la nivel național, cu personalitate juridică, independentă, non-profit și apolitică.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...