12.8 C
București
miercuri, 26 martie, 2025

Asigurătorii au plătit reparații la valori de 200%-500% mai mari decât prețurile de reprezentanță

Dată:

Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, COTAR, APULUM, ARTRI solicită Comisiei de Buget-Finanțe din Camera Deputaților să păstreze varianta actuală cuprinsă în proiectul de lege RCA a articolului 21, care prevede că despăgubirile se stabilesc pe baza prețurilor de referință pe piață la data producerii riscului asigurat.

Considerăm că unul dintre factorii care au condus la creșterea primelor RCA este și faptul că asigurătorii au plătit reparații către service-urile independente la valori de 200%-500% mai mari decât prețurile de reprezentanță. Aceste practici trebuie să înceteze pentru a avea o piață așezată, service-urile independente trebuie să primească valori maximale egale cu cele de reprezentanță pentru reparațiile efectuate.

Nu este normal ca un service independent să ceară sume de bani de 2-5 ori mai mari de la firmele de asigurare care trimit mulți clienți, și ar trebui să aibă reducere față de prețul de listă pe care îl plătește orice client care intră pe ușă la service-ul independent, preț care cu siguranță este mai mic decât la reprezentanța mărcii respective de autovehicul.

Parbriz la schimb și tractare inclusă în RCA înseamnă costuri suplimentare și considerăm că acest tip de RCA cu diferite facilități trebuie să fie opțional pentru client.

De asemenea, autovehicul la schimb ar trebui să fie o opțiune de RCA pe care să o poată alege clienții, pretabilă în special la autoturisme utilizate de persoane fizice, foarte dificil de realizat în cazul autovehiculelor comerciale de persoane și marfă care sunt licențiate și necesită eliberarea unei copii conforme a licenței de transport a operatorului de transport pentru care operează.

RCA este asigurare obligatorie necesară tuturor.

Asigurații interesați de servicii suplimentare pot solicita asigurătorilor produse gen RCA+ în care este inclus un parbriz sau o tractare pe maximum 30 km pe perioada asigurării de 12 luni sau mașină la schimb, RCA ++ în care sunt incluse două opțiuni și RCA+++ în care sunt incluse trei opțiuni. Acestea sunt aspecte comerciale și nu trebuie să interfereze cu principiile fundamentale ale RCA.

Umflarea despăgubirilor de către service-urile auto a fost unul dintre motivele pentru care tarifele RCA au crescut în ultimii doi ani, în condițiile în care prețul pe ora de manoperă la service-urile independente era și de cinci ori mai mare decât la reprezentanțe.

Considerăm că service-urile auto ar trebui să ceară aceste sume de la clienții care doresc să le plătească și să nu bage mâna în buzunarul tuturor doar ca să facă ei profit și gaură la asigurători. În felul acesta, creșterea tarifelor pentru toți asigurații RCA este sigură.

Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, COTAR, APULUM, ARTRI solicită Camerei Deputaților adoptarea cât mai repede a noii legi RCA în care să fie incluse toate amendamentele trimise de transportatorii rutieri.

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.