11.6 C
București
sâmbătă, 19 aprilie, 2025

Autostrada Sibiu-Pitești: Cererea de finanțare pentru secțiunile 1, 4 și 5 a fost aprobată de Ministerul Transporturilor

Dată:

Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, a aprobat la data de 25 octombrie 2019 cererea de finanțare pentru  proiectul „Construcția autostrăzii Sibiu – Pitești Secțiunile 1, 4 și 5”. Proiectul a fost depus de CNAIR SA în calitate de Beneficiar al finanțării nerambursabile alocate în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 și a fost transmis la Comisia Europeană, arată un comunicat transmis sâmbătă de MinisterulTransporturilor.

Proiectul, în integralitatea sa, are o lungime de 122,11 km, fiind divizat în 5 secțiuni care traversează 3 județe: Sibiu, Vâlcea și Argeș.

Care sunt cele cinci secțiuni ale Autostrăzii Sibiu-Pitești

În scopul implementării proiectului, Autostrada Sibiu – Pitești a fost împărțită în 5 secțiuni, după cum urmează:
– Secțiunea 1: Sibiu-Boița, între km 0+000 și km 14+150, cu o lungime de 14,15 km. Loturi: 1.1 km 0+000 – km 13+170 și 1.2 km 13+170 – km 14+150
– Secțiunea 2: Boița-Cornetu, între km 14+150 – km 44+500, cu o lungime de 30,35 km
– Secțiunea 3: Cornetu-Tigveni, între km 44+500 – km 81+900, cu o lungime de 37,40 km
– Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș, între km 81+900 – km 91+761, cu o lungime de 9,86 km
– Secțiunea 5: Curtea de Argeș – Pitești, între km 91+761– km 122+110, cu o lungime de 30,35 km.

Care sunt etapele și costurile proiectului

Considerând maturitatea și orizontul de finalizare a fiecărei secțiuni, a fost stabilită următoarea strategie de implementare etapizată a proiectului.

Etapa 1 – Proiectare și execuție lucrări pentru:
– Secțiunea 1, Sibiu-Boița – lot 1.1, – L = 13,17 km, valoare: 129.283.334,05 euro fără TVA
– Secțiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeș – L = 9,86 km, valoare: 422.082.053,90 euro fără TVA
– Secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești – L = 30,35 km, valoare: 387.025.316,04 Euro fără TVA
– Completare studii necesare Secțiunea 1 – Lotul 1.2, Secțiunea 2 si Secțiunea 3.

Etapa 2 – Proiectarea și execuția lucrărilor pentru Secțiunea 3, Cornetu – Tigveni – L = 37,40 km.

Etapa 3 – Proiectare si execuție lucrări pentru:
– Secțiunea 1, Sibiu-Boița, lot 1.2 – L = 0,98 km
– Secțiunea 2, Boița-Cornetu, L = 30,35 km.

„Obiectivul principal al cererii de finanțare îl constituie îndeplinirea principalilor indicatori tehnici ai Etapei 1”, precizează Ministerul Transporturilor.

Ce lucrări vor fi executate în Etapa 1

Lucrările din Etapa 1 constau în construirea a 53,38 km de autostradă, inclusiv:
– 6 noduri rutiere
– 28 de poduri si pasaje
– 10 viaducte
– 1 tunel
– 1 parcare de scurtă durată
– 2 spații de servicii
– 3 centre de întreținere și coordonare.

„Economia de timp  ce va fi atinsă ca urmare a construirii Autostrăzii Sibiu-Pitești, secțiunile 1, 4 și 5 va fi de 57 minute/turism și 54 minute/vehicul greu”, apreciază Ministerul Transporturilor.

Uniunea Europeană va deconta 85% din costuri

Potrivit sursei citate, valoarea totală a proiectului este de 1.334.389.643,74 (1,3 miliarde) euro și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 astfel:
– 85% din valoarea totală eligibilă aprobată, respectiv 875.548.843,35 euro va fi asigurată din Fondul de Coeziune
– restul de finanțare, în valoare de 458.840.800,39 euro, va fi asigurată de la bugetul de stat.

„Perioada de implementare a Proiectului este de 103 luni, începând cu data de 16 iunie 2015, finalizându-se la data de 31 decembrie 2023”, a mai comunicat Ministerul Transporturilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.