7.7 C
București
marți, 13 mai, 2025

Autostrada Sibiu-Pitești: Contractul pentru secțiunea Sibiu-Boița, semnat cu PORR. Cât vor dura lucrările

Dată:

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR – a semnat, miercuri, contractul pentru construcția primei secțiuni a unei autostrăzi care va traversa Carpații: Autostrada Sibiu-Pitești, Secțiunea 1 – Sibiu-Boița. Contractul, în valoare de 612,6 milioane de lei (fără TVA), a fost semnat cu compania PORR Construct SRL.

„CNAIR SA și Compania PORR Construct SRL au semnat astăzi, la Palatul Victoria, contractul pentru proiectarea și execuția Secțiunii Sibiu-Boița (km 0+000 – km 13+170), cunoscută și ca secțiunea 1 a Autostrăzii Sibiu-Pitești”, arată un comunicat transmis miercuri de CNAIR.

„Valoarea contractului cu o lungime de 13,17 km, este de 612.647.863,38 lei fără TVA”, menționează CNAIR.

Proiectarea va dura un an, construcția – 3 ani

„Durata de realizare a contractului – semnat în prezența premierului Viorica Dăncilă și a ministrului Transporturilor Răzvan Cuc – este de 48 de luni, din care 12 luni (1 an) pentru proiectare și 36 de luni (3 ani) pentru execuția lucrărilor”, se arată în comunicat.

„Valoarea estimată a procedurii de licitație a fost de 765.838.999,48 lei fără TVA, iar valoarea contractului semnat este de aproximativ 80% din valoarea estimată”, precizează CNAIR.

Secțiunea Sibiu-Boița, detalii tehnice

Potrivit CNAIR, secțiunea 1 Sibiu-Boița reprezintă prima din cele 5 secțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești, iar traseul ei va începe din zona localităţii Șelimbăr (la intersecţia cu centura Sibiu) unde va fi construit un nod rutier care va deservi toate fluxurile de trafic, la o viteză de proiectare de 50-100 km/h.

Autostrada va continua la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zona colinară, până la km 6, în zona localitații Veștem.

În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest comuna Tălmaciu, precum și  DJ 105G (Avrig-Mârșa-Tălmaciu-Sadu) până în zona localității Boița, unde este prevăzut un nod rutier care va asigura conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7.

Traseul în aliniament va fi proiectat la o viteză de 100 km/h pe o porțiune de 5 km (din cauza constrângerilor fizice din teren), iar pentru restul de 8 km din traseu se va asigura o viteză minimă de proiectare cuprinsă între 120 și 140 km/h.

Pe traseul Secțiunii 1 (Sibiu-Boița) vor fi construite 8 poduri si pasaje și două noduri rutiere la intersecţia cu drumurile naţionale.

Poduri și pasaje:
1. Pod la km 2+110, în lungime de 117 m
2. Pod peste râul Tocilelor , în lungime de 373 m
3. Viaduct la km 6+310, în lungime de 323,5 m
4. Pod pentru trecerea animalelor, la km 7+190, în lungime de 32 m
5. Pasaj peste autostradă, la km 9+600, în lungime de 50 m
6. Pod peste râul Sadu, în lungime de 44,2 m
7. Viaduct la km 10+470, în lungime de 414,7 m
8. Viaduct la km 12+375, în lungime de 651,4 m.

Noduri rutiere:
– nodul rutier Sibiu (km 0+000), care va asigura conexiunea dintre A1, Centura Sibiu, DN1 și DN7, proiectat la o viteză minimă de 40 km/h
– nodul rutier Boița (13+000), care va asigura conexiunea cu DN7, proiectat la o viteză minimă de 50 km/h.

„Autostrada Sibiu-Pitești, în lungime totală de aproximativ 123 de kilometri, va asigura conexiunea cu rețeaua TEN-T, respectiv Coridorul IV Pan-European”, a mai transmis CNAIR.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.