Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR – a semnat, miercuri, contractul pentru construcția primei secțiuni a unei autostrăzi care va traversa Carpații: Autostrada Sibiu-Pitești, Secțiunea 1 – Sibiu-Boița. Contractul, în valoare de 612,6 milioane de lei (fără TVA), a fost semnat cu compania PORR Construct SRL.
„CNAIR SA și Compania PORR Construct SRL au semnat astăzi, la Palatul Victoria, contractul pentru proiectarea și execuția Secțiunii Sibiu-Boița (km 0+000 – km 13+170), cunoscută și ca secțiunea 1 a Autostrăzii Sibiu-Pitești”, arată un comunicat transmis miercuri de CNAIR.
„Valoarea contractului cu o lungime de 13,17 km, este de 612.647.863,38 lei fără TVA”, menționează CNAIR.
Proiectarea va dura un an, construcția – 3 ani
„Durata de realizare a contractului – semnat în prezența premierului Viorica Dăncilă și a ministrului Transporturilor Răzvan Cuc – este de 48 de luni, din care 12 luni (1 an) pentru proiectare și 36 de luni (3 ani) pentru execuția lucrărilor”, se arată în comunicat.
„Valoarea estimată a procedurii de licitație a fost de 765.838.999,48 lei fără TVA, iar valoarea contractului semnat este de aproximativ 80% din valoarea estimată”, precizează CNAIR.
Secțiunea Sibiu-Boița, detalii tehnice
Potrivit CNAIR, secțiunea 1 Sibiu-Boița reprezintă prima din cele 5 secțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești, iar traseul ei va începe din zona localităţii Șelimbăr (la intersecţia cu centura Sibiu) unde va fi construit un nod rutier care va deservi toate fluxurile de trafic, la o viteză de proiectare de 50-100 km/h.
Autostrada va continua la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zona colinară, până la km 6, în zona localitații Veștem.
În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest comuna Tălmaciu, precum și DJ 105G (Avrig-Mârșa-Tălmaciu-Sadu) până în zona localității Boița, unde este prevăzut un nod rutier care va asigura conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7.
Traseul în aliniament va fi proiectat la o viteză de 100 km/h pe o porțiune de 5 km (din cauza constrângerilor fizice din teren), iar pentru restul de 8 km din traseu se va asigura o viteză minimă de proiectare cuprinsă între 120 și 140 km/h.
Pe traseul Secțiunii 1 (Sibiu-Boița) vor fi construite 8 poduri si pasaje și două noduri rutiere la intersecţia cu drumurile naţionale.
Poduri și pasaje:
1. Pod la km 2+110, în lungime de 117 m
2. Pod peste râul Tocilelor , în lungime de 373 m
3. Viaduct la km 6+310, în lungime de 323,5 m
4. Pod pentru trecerea animalelor, la km 7+190, în lungime de 32 m
5. Pasaj peste autostradă, la km 9+600, în lungime de 50 m
6. Pod peste râul Sadu, în lungime de 44,2 m
7. Viaduct la km 10+470, în lungime de 414,7 m
8. Viaduct la km 12+375, în lungime de 651,4 m.
Noduri rutiere:
– nodul rutier Sibiu (km 0+000), care va asigura conexiunea dintre A1, Centura Sibiu, DN1 și DN7, proiectat la o viteză minimă de 40 km/h
– nodul rutier Boița (13+000), care va asigura conexiunea cu DN7, proiectat la o viteză minimă de 50 km/h.
„Autostrada Sibiu-Pitești, în lungime totală de aproximativ 123 de kilometri, va asigura conexiunea cu rețeaua TEN-T, respectiv Coridorul IV Pan-European”, a mai transmis CNAIR.