Proiectul Guvernului – altfel, lăudabil – de a mări salariul mediu pe economie de la 1 noiembrie 2018 în loc de 1 ianuarie 2019 este materializat printr-o păcăleală. Este promovat, astfel, un proiect propus partenerilor din Consiliul Economic și Social (CES), în care Executivul invocă o mai veche consultare cu o altă structură – Consiliul Național Tripartit.
Episodul I. Guvernul a discutat cu „Consiliul Național Tripartit” (din care fac parte numai reprezentanți ai Guvernului, ai unor patronate și ai unor sindicate) creșterea salariului minim de la 1 ianuarie 2019.
Episodul II. Guvernul vine către Consiliul Economic și Social (din care fac parte reprezentanți și ai ONG-urilor, dar și ai marilor confederații de sindicate și de patronate) cu un proiect de majorare a salariului minim de la 1 noiembrie 2018, invocând tocmai consultarea cu acel Consiliu Național Tripartit în care se discutase majorarea salariului minim de la 1 ianuarie2019.
Practic, marile confederații sindicale/patronale din CES sunt puse în fața unei „consultări” anterioare care prevedea majorarea salariului minim din 2019, nu din 1 noiembrie 2018.
Și, în plus, acestea sunt puse în fața „negocierilor” cu Consiliul Național Tripartit, anterioară actualei consultări din CES.
În termeni mai puțin eleganți, este clar că Guvernul s-a asigurat că a avut „dialog social” pe majorarea salariului minim de la 1 ianuarie 2019 încercând să le bage pe gât patronatelor din CES ca fiind OK aceeași majorare de la 1 noiembrie 2018.
Pentru că marile federații și confederații patronale implicate nu au observat că sunt pe punctul de a fi păcălite prin această inginerie procedural/guvernamentală, REVISTA PATRONATELOR le solicită tuturor să ne transmită mesaje adecvate.
Vă solicităm (a se citi provocăm) să dovediți – Dumneavoastră, reprezentanți ai marilor federații și confederații patronale – că nu girați proiecte ce pot fi ocolite de Guvern!