4.2 C
București
miercuri, 29 martie, 2023

Camera de Comerț a României a lansat platforma de informare și dialog pe tema Acordului de Parteneriat Economic UE-Japonia

Dată:

Camera de Comerț și Industrie a României – CCIR – informează și invită la dialog oamenii de afaceri pe tema implementării Acordului de Parteneriat Economic UE-Japonia (APE), cel mai cuprinzător acord economic încheiat până acum de UE sau Japonia.

„CCIR a lansat, în premieră în România, o platformă online de informare și dialog unde antreprenorii români nu numai că pot găsi informații utile pe această temă, dar au și posibilitatea de a adresa întrebări”, arată un comunicat transmis luni de Camera Națională.

APE a intrat în vigoare la data de 1 februarie 2019, moment semnalat la vremea respectivă și de REVISTA PATRONATELOR (vezi articolul nostru AICI).

CCIR se angajează să intermedieze soluționarea situaților pe care le ridică antreprenorii pe această platformă, cu organele abilitate.

O piață deschisă pentru 600 de milioane de consumatori

CCIR, în parteneriat cu Ambasada Japoniei la București, se implică activ, prin diverse acțiuni, în promovarea și diseminarea informațiilor referitoare la acordul de parteneriat economic cu Japonia și implicit subliniază avantajele care vin odată cu implementarea acestui acord, în România.

APE va crea o zonă comercială imensă, cu 600 de milioane de persoane, reprezentând aproximativ 30% din PIB-ul mondial.

Principalul său rol este sporirea creșterii economice dintre UE și Japonia, eliminând barierele comerciale pe care le întâmpină sectorul de afaceri atunci când comercializează bunuri și servicii sau când fac investiții.

Având în vedere că 75,8% din comerțul României se face la nivel intracomunitar, CCIR consideră deosebit de importantă sprijinirea intensificării procesului de negociere a condițiilor acordurilor de liber schimb ale UE cu țări terțe.

Avantaje pentru români

În contextul APE, România ar putea dezvolta noi orizonturi pentru a-și consolida relațiile bilaterale cu Japonia, adaptate la realitățile momentului.

Japonia este cel de-al 13-lea cel mai mare partener comercial al României în afara UE.

Potrivit CCIR, valoarea exporturilor românești către Japonia urcă la 233 de milioane de euro, în timp ce valoarea importurilor românești din Japonia este de aproximativ 346 de milioane de euro.

Cele trei sectoare principale care vor fi vizate de dispozițiile prezentului acord sunt sectorul auto, electronic și agricol.

APE aduce o serie de avantaje atât pentru UE, cât și pentru Japonia. Astfel, tarifele pentru 99% din exporturile UE către Japonia vor fi eliminate, Japonia va elimina taxele vamale pentru 97% din mărfurile importate din UE, iar exportatorii din UE vor economisi aproximativ 1 miliard de euro pe an reprezentând taxe vamale.

Platforma CCIR de informare și dialog pe tema APE poate fi accesată pe site-ul oficial al CCIR: https://ccir.ro/ccir-informeaza-si-invita-la-dialog-oamenii-de-afaceri-pe-tema-implementarii-acordului-de-parteneriat-economic-ue-japonia/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...