6.8 C
București
duminică, 19 ianuarie, 2025

Cifre record la CSALB în luna octombrie

Dată:

Luna octombrie este cea mai bună lună de la înființarea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, din punctul de vedere al cererilor și al dosarelor constituite, adică acceptate de comercianți pentru a fi rezolvate la CSALB. Activitatea Centrului s-a dublat în luna octombrie față de media primelor 9 luni ale anului 2017. Sunt 120 de dosare soluționate sau aflate în curs de soluționare la Centrul SAL Bancar și peste 50 de cereri în faza de filtru. Și, pentru prima dată, cele peste 170 de solicitări depășesc numărul cererilor clasate.

La 30.09.2017 (primele 9 luni din 2017) erau:

  • 73 de dosare;
  • 47 în faza de filtru (verificarea documentelor);
  • 147 clasate.

La 31.10.2017 avem:

  • 120 de dosare;
  • 54 în faza de filtru;
  • 164 clasate.

În ultimele patru săptămâni, la CSALB au fost înregistrate 47 de dosare noi. Cu alte cuvinte, în luna octombrie au fost formate 65% din numărul de dosare gestionate în primele 9 luni.

De asemenea, și numărul de cereri este în creștere puternică. În medie, în primele nouă luni din 2017, la CSALB s-au primit 7 cereri pe săptămână. În luna octombrie au ajuns, în medie, 17 cereri pe săptămână. 72% dintre cereri vin pe e-mail, 15% la sediu și 13% prin poștă.

După 2 ani de zile de la înființarea Centrului, iată că interesul și nivelul de conștientizare ale consumatorilor și comercianților față de CSALB cresc. E un proces care durează, ne așteptam să fie așa, acela de schimbare a mentalității cu privire la rezolvarea amiabilă a diferendelor. Acum, atât clienții, cât și băncile sau IFN-urile se îndreaptă tot mai mult spre Centrul SAL Bancar, un organism european care le poate rezolva litigiile amiabil, fără să se mai ajungă în instanță, convenabil pentru ambele părți, cu costuri minime pentru comercianți și gratuit pentru consumatori.

Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB

Trendul pozitiv de soluționare amiabilă a litigiilor cu băncile și IFN-urile este evidențiat și de numărul de dosare acceptate de comercianți: de la 2 dosare acceptate, în medie, pe săptămână, în primele 9 luni ale anului, la 12 pe săptămână, în luna octombrie a acestui an.

Cererile consumatorilor se înscriu în următoarea tipologie de solicitări:

  • eliminarea și restituirea comisionului de risc/administrare perceput pentru un credit;
  • rescadențarea/reeșalonarea creditului cu diminuarea ratei lunare;
  • scăderea dobânzii și restituirea sumei ce a rezultat din mărirea marjei dobânzilor în mod excesiv, în accepțiunea consumatorilor;
  • reducerea marjei dobânzii, reducerea soldului și conversia creditelor din CHF în LEI;
  • eliminarea unor clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, privind aplicarea de dobânzi penalizatoare.

Despre CSALB
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...

Analiză CITR| Numărul companiilor de impact în dificultate atinge cel mai înalt nivel din 2013 până în prezent.

43% din totalul companiilor de impact sunt restructurabile sau aflate în insolvență iminentă. Numărul companiilor în insolvență iminentă a ajuns la 6.949, cel mai...