5.8 C
București
marți, 28 martie, 2023

Combinatul siderurgic Donalam Călărași a investit 4 milioane de euro într-un echipament special de tratare a barelor de oțel

Dată:

Combinatul siderurgic Donalam din Călărași – unul dintre principalii jucători din industria barelor de oţel laminate la cald din Europa, parte a grupului italian Beltrame – anunță, într-un comunicat transmis luni, că a realizat o investiție de aproape 4 milioane de euro într-un echipament special de tratare a barelor de oțel.

Această investiție va permite companiei să ofere produse din oțel cu o valoare adaugată mai mare (prin tratare și finisare) și să se orienteze spre nevoile clientului final prin posibilitatea customizării comenzilor. Noul echipament a fost finanțat din fluxul de numerar al companiei.

Donalam produce și comercializează profile rotunde de oțel laminate la cald, cu diametre cuprinse între 80-320 mm, fiind astfel singurul combinat din țară cu  acest tip de produse. Accestea sunt utilizate în industrii precum petrol&gaz, maşini şi echipamente agricole, echipamente mecanice mari şi echipamente hidraulice. Prin parteneriate comerciale create cu firme de top din Germania (GMH) și Austria (Voestalpine), produsele Donalam sunt distribuite în cea mai mare parte a Europei.

Industria în care activăm este una foarte competitivă, prin urmare, nu poți să evoluezi fără să investești în echipamente de lucru performante, pentru creșterea standardelor tehnice și de producție. Acest lucru conduce la îmbunătățirea procesului de fabricație din punct de vedere al calității și la obținerea încrederii clienților. Bazându-ne pe optimizarea investițiilor în finisarea și tratarea termică a oțelurilor, obiectivul nostru este să dezvoltăm produse cu valoare adăugată și personalizate, pentru a satisface cererea din ce în ce mai mare de calitate, flexibilitate și durabilitate. Am prevăzut și alte investiții ambițioase pentru anii următori, care ne vor ajuta să ne dezvoltăm în continuare și să ne menținem la un nivel relevant pe piață.
Carlo Beltrame, CEO Donalam Călărași

Materia primă vine din Germania

Noua strategie de business, rezultat al unui joint-venture cu grupul german GMH, este de a importa materia primă din Germania și de a realiza apoi laminarea și finisarea în Călărași, România. Aceasta „va permite dezvoltarea unor produse de calitate superioară chiar și pentru sectoarele de activitate cu cele mai ridicate standarde”, precizează Donalam Călărași.

Pe termen mediu, cele două companii au ca obiectiv certificarea pe standardul IATF16949 din industria automotive şi, în consecință, dezvoltarea pe această piață.

Vânzări de 106.000 de tone în 2019

Donalam a atins o cifră de afaceri de 78 de milioane euro și un nivel de vânzări de 106.000 de tone în 2019. Având în vedere ciclicitatea pieței metalurgice la nivel internațional,  precum și faptul că cea mai mare parte a produselor este direcționată către export, obiectivul pentru 2020 este menținerea cotei de piață în Europa prin identificarea de noi nișe de business. Societatea are în momentul de față aproximativ 270 de salariați.

„Compania este dedicată unei dezvoltări durabile, obiectiv pentru care și-a bugetat în 2020 un amplu plan de investiții care să asigure reducerea emisiilor și producția cu o amprentă de carbon minimă”, se mai arată în comunicat.

Despre Donalam
Donalam, cu sediul în Călărași, este unul dintre principalii jucători din industria barelor din oţel laminate la cald din Europa. Compania a fost înfiinţată în 2006, iar în 2007 a achiziționat un laminor pe platforma fostului combinat siderurgic Siderca, de la Tenaris.
Donalam face parte din grupul italian Beltrame, înființat în 1896, unul dintre cei mai mari producători de bare comerciale din oțel şi oţeluri speciale, care deţine fabrici în Italia, Franţa, Elveţia şi România, cu un total de peste 2.000 de angajați. Grupul a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de 1,24 miliarde de euro în 2018.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...