26.8 C
București
vineri, 13 septembrie, 2024

Comerțul online cu produse alimentare își va dubla ponderea pe piețele europene până în 2030 și va deveni profitabil, pe măsură ce nativii digitali devin cumpărători

Dată:

Dezvoltarea vânzărilor online de alimente a fost îngreunată până acum de marjele scăzute de profitabilitate, de fragilitatea și greutatea unor produse și de condițiile speciale de păstrare în cazul produselor refrigerate sau congelate. Însă, cum, în anii pandemiei, consumatorii s-au obișnuit să comande aproape orice online, aceștia sunt din ce în ce mai dispuși să cumpere astfel și produse alimentare, mai ales pe măsură ce nativii digitali devin un segment principal de clienți, potrivit unei analize realizate de strategy&, departamentul de strategie al rețelei globale PwC.

În acest context, aproximativ 90% dintre retailerii și specialiștii în retail din Europa, care au participat la un sondaj inclus în raport, se așteaptă ca vânzările online de produse alimentare să devină profitabile până în 2030.

Estimările strategy& arată, de asemenea, că ponderea vânzărilor online de produse alimentare va crește semnificativ până în 2030, de la 11% în prezent până la 26% în Marea Britanie, de la 8% la 25% în Olanda, de la 9% la 23% în Franța, de la 4% a 11% în Germania și de la 3% la 10% în Turcia. Pe termen și mai lung, până în 2050, cota de piață a cumpărăturilor online ar urma să crească până la 35 și chiar 50% în statele menționate.

Care sunt cele mai urgente schimbări pentru retailerii tradiționali de produse alimentare? Magazinul fizic nu dispare, dar se reinventează pentru totdeauna 

Comerțul cu amănuntul de produse alimentare, așa cum îl cunoaștem astăzi, va continua pentru câțiva ani, ancorat de magazinele tradiționale care oferă alimente proaspete, interacțiune senzorială și umană, precum și de capacitatea lor de a acționa ca showroom. Dar veniturile și profitabilitatea acestora ar putea fi erodate pe măsură ce consumatorii vor profita de confortul noilor servicii digitale și de dezvoltarea segmentului online: magazine specializate de alimente, magazine nișate pe anumite categorii de produse, platforme agregatoare, servicii de click&colect și companii specializate în livrări la domiciliu.

Magazinul fizic însă nu va dispărea, doar se va reinventa pentru a răspunde cerințelor consumatorilor, iar dezvoltarea vânzărilor online, denumite și eGrocery, va fi o modalitate de a încetini pierderea de cotă de piață în fața concurenților de servicii exclusiv online. Deja, multe rețele tradiționale de magazine au făcut pași în acest sens, implementând livrarea la domiciliu și/sau serviciul „click & collect”.

Avantajul magazinelor fizice este că pot dezvolta o strategie omnichannel, deoarece rețeaua extinsă de magazine și logistica mai sofisticată pot oferi un avantaj competitiv. Și, după cu arată studiile, clienții omnichannel tind să cheltuiască mai mult la fiecare sesiune de cumpărături decât clienții pur online sau offline, iar acest lucru este valabil și pentru piața de produse alimentare.

De altfel, pe segmentul tradițional, în cei opt ani până în 2030, cea mai rapidă creștere este așteptată pentru segmentul livrărilor la domiciliu, urmată de serviciile click & collect, în timp ce numărul de mini-marketuri automate este, de asemenea, probabil să crească. Vânzările din magazinele tradiționale vor continua să scadă.

Colaborarea cu jucătorii online poate oferi lanțurilor tradiționale de magazine alimentare capacitățile de care au nevoie și să își accelereze expansiunea pentru a deveni jucători omnichannel.

Cum se poate dezvolta retailul online de produse alimentare?

Conceptele eGrocery au două modalități pentru a deveni profitabile: trebuie să vândă mai mult, cu marje mai bune, și trebuie să găsească modalități de a reduce costurile. Fără excepție, companiile vor trebui să se adapteze și să modernizeze toate operațiunile, dezvoltând un sortiment de reduceri flexibil și ambalaje adaptate pentru livrarea comenzilor online, o livrare eficientă din punct de vedere al costurilor și automatizată, o infrastructură de click & collect automatizată și eficientă, precum și soluții de plată cu costuri reduse.

Automatizarea, robotica și analiza datelor vor juca un rol esențial în transformarea profitabilității cumpărăturilor online de produse alimentare. Deși camioanele care se conduc singure și utilizarea pe scară largă a dronelor de livrare rămân o perspectivă îndepărtată, există multe lucruri pe care managerii le pot face astăzi pentru a crește vânzările, a îmbunătăți eficiența operațională și a reduce costurile.

Evoluțiile tehnologice, cum ar fi depozitele automate, vor permite o creștere a numărului de magazine online, a ofertelor de produse alimentare și o creștere a cotei de piață, facilitând operațiunile profitabile. Între timp, interacțiunile clienților cu retailerii alimentari se vor schimba semnificativ, pe măsură ce automatizarea, tehnologiile digitale, programele de loialitate și ofertele personalizate orientate care valorifică datele clienților vor lua avânt.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

VIDEO | O altă dezbatere pe tema crizei din Ucraina

În cadrul unei dezbateri de miercuri seara de la televiziunea Global News, intitulată ”Mai este Ucraina sprijinită de Occident”, moderatorul Calistrat Atudorei a pus...

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...