Asociația Societăților de Service Auto Independente (A.S.S.A.I.) atrage atenția tuturor păgubiților RCA și asiguraților CASCO asupra faptului că repararea autovehiculelor în baza unei polițe RCA sau CASCO în cadrul unităților service partenere ale firmelor de asigurări afectează semnificativ calitatea lucrărilor de reparații, din urmatoarele motive:
- contractele de reparație dintre unitățile service și asigurători conțin discounturi semnificative la piesele folosite în reparații, situație care face imposibilă folosirea de piese noi, originale sau de calitate. Discountul variază în funcție de anul de fabricație al autovehiculului, marca acestuia și poate ajunge chiar și la 70% în relația dintre service-urile partenere și anumiți asigurători.
- contractele de reparație dintre unitățile service și asigurători conțin discounturi la materialele de vopsitorie între 20 și 70% față de prețul de lista al vopselei de calitate. Consecința folosirii unei vopsele ieftine și de calitate slabă o reprezintă exfolierea acelei vopsele dupa 7-10 spălări ale autovehiculului.
- un tarif orar de 55 de lei + TVA practicat de către asigurători cu unitățile service partenere nu acoperă costurile salariale ale unor angajați buni, unitatea service având și alte costuri ridicate cum ar fi: curent, gaz, aplicații informatice, leasing, chirie, rate la bănci, taxe, impozite, etc
Exemplu: unitatea service, atunci când repară o mașină marca Opel, este obligată prin contract de către asigurător să acorde un discount de 38% din valoarea prețului de listă al piesei orginale, situație care face imposibilă achiziția și montarea unei piese originale și de calitate.
Multă lume își pune problema cum poate supraviețui un service auto partener în aceste condiții de prețuri reduse la manoperă, acordarea acestor discount-uri uriașe la piese și materiale de vopsitorie. Răspunsul este simplu: profitul vine din repararea unei piese care este facturată ca fiind înlocuită, folosirea unor piese din dezmembrări în locul unor piese noi sau folosirea celor mai ieftine piese din piața, pentru a putea include și un profit, fără a depăși costurile decontate de către asigurător
Dan Barbu, președinte interimar ASSAI
ASSAI recomandă tuturor păgubiților RCA și asiguraților CASCO să iși repare mașinile în service-uri auto care nu au contracte de decontare directă cu firmele de asigurări și să solicite unității reparatoare la finalul reparației următoarele:
- piesele avariate care au fost înlocuite să fie prezentate clientului pentru a fi verificate ca fiind înlocuite atât în devizul de reparație, precum și în factura de reparație. Clientul poate solicita și primi piesele avariate, acestea fiind proprietatea clientului.
- ambalajul pieselor noi înlocuite, pentru ca clientul să poată verifica proveniența și calitatea pieselor înlocuite;
- codul pieselor înlocuite să fie înscrise în factura de reparație și devizul de reparație. Codul piesei confirmă dacă o piesă este originală (OE) sau after-market (AM);
- certificatul de garanție al pieselor înlocuite;
- certificatul de garanție pentru lucrările de vopsitorie;
- certificatul de garanție pentru manopera de reparație a pieselor;
Atât asigurătorii, cât și unitățile reparatoare partenere ale acestora, nu informează transparent și corect clientul cu privire la modul în care cele două părți s-au înțeles să îl despăgubească. Cu cât calitatea lucrărilor de reparație este mai joasă, cu atât profitul celor două societăți partenere este mai mare. Culmea este că cele două societăți partenere își datorează existența și dezvoltarea tocmai celui pe care îl prejudiciază, clientului lor.
Dan Barbu, președinte interimar ASSAI