5 C
București
sâmbătă, 7 decembrie, 2024

Contractele dintre asigurători și service-urile auto partenere au repercursiuni grave asupra consumatorilor

Dată:

Asociația Societăților de Service Auto Independente (A.S.S.A.I.) atrage atenția tuturor păgubiților RCA și asiguraților CASCO asupra faptului că repararea autovehiculelor în baza unei polițe RCA sau CASCO în cadrul unităților service partenere ale firmelor de asigurări afectează semnificativ calitatea lucrărilor de reparații, din urmatoarele motive:

  • contractele de reparație dintre unitățile service și asigurători conțin discounturi semnificative la piesele folosite în reparații, situație care face imposibilă folosirea de piese noi, originale sau de calitate. Discountul variază în funcție de anul de fabricație al autovehiculului, marca acestuia și poate ajunge chiar și la 70% în relația dintre service-urile partenere și anumiți asigurători.
  • contractele de reparație dintre unitățile service și asigurători conțin discounturi la materialele de vopsitorie între 20 și 70% față de prețul de lista al vopselei de calitate. Consecința folosirii unei vopsele ieftine și de calitate slabă o reprezintă exfolierea acelei vopsele dupa 7-10 spălări ale autovehiculului.
  • un tarif orar de 55 de lei + TVA practicat de către asigurători cu unitățile service partenere nu acoperă costurile salariale ale unor angajați buni, unitatea service având și alte costuri ridicate cum ar fi: curent, gaz, aplicații informatice, leasing, chirie, rate la bănci, taxe, impozite, etc

Exemplu: unitatea service, atunci când repară o mașină marca Opel, este obligată prin contract de către asigurător să acorde un discount de 38% din valoarea prețului de listă al piesei orginale, situație care face imposibilă achiziția și montarea unei piese originale și de calitate.

Multă lume își pune problema cum poate supraviețui un service auto partener în aceste condiții de prețuri reduse la manoperă, acordarea acestor discount-uri uriașe la piese și materiale de vopsitorie. Răspunsul este simplu: profitul vine din repararea unei piese care este facturată ca fiind înlocuită, folosirea unor piese din dezmembrări în locul unor piese noi sau folosirea celor mai ieftine piese din piața, pentru a putea include și un profit, fără a depăși costurile decontate de către asigurător

Dan Barbu, președinte interimar ASSAI

ASSAI recomandă tuturor păgubiților RCA și asiguraților CASCO să iși repare mașinile în service-uri auto care nu au contracte de decontare directă cu firmele de asigurări și să solicite unității reparatoare la finalul reparației următoarele:

  • piesele avariate care au fost înlocuite să fie prezentate clientului pentru a fi verificate ca fiind înlocuite atât în devizul de reparație, precum și în factura de reparație. Clientul poate solicita și primi piesele avariate, acestea fiind proprietatea clientului.
  • ambalajul pieselor noi înlocuite, pentru ca clientul să poată verifica proveniența și calitatea pieselor înlocuite;
  • codul pieselor înlocuite să fie înscrise în factura de reparație și devizul de reparație. Codul piesei confirmă dacă o piesă este originală (OE) sau after-market (AM);
  • certificatul de garanție al pieselor înlocuite;
  • certificatul de garanție pentru lucrările de vopsitorie;
  • certificatul de garanție pentru manopera de reparație a pieselor;

Atât asigurătorii, cât și unitățile reparatoare partenere ale acestora, nu informează transparent și corect clientul cu privire la modul în care cele două părți s-au înțeles să îl despăgubească. Cu cât calitatea lucrărilor de reparație este mai joasă, cu atât profitul celor două societăți partenere este mai mare. Culmea este că cele două societăți partenere își datorează existența și dezvoltarea tocmai celui pe care îl prejudiciază, clientului lor.

Dan Barbu, președinte interimar ASSAI

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...

Analiză CITR| Numărul companiilor de impact în dificultate atinge cel mai înalt nivel din 2013 până în prezent.

43% din totalul companiilor de impact sunt restructurabile sau aflate în insolvență iminentă. Numărul companiilor în insolvență iminentă a ajuns la 6.949, cel mai...