12.8 C
București
miercuri, 26 martie, 2025

Contractele dintre asigurători și service-urile auto partenere au repercursiuni grave asupra consumatorilor

Dată:

Asociația Societăților de Service Auto Independente (A.S.S.A.I.) atrage atenția tuturor păgubiților RCA și asiguraților CASCO asupra faptului că repararea autovehiculelor în baza unei polițe RCA sau CASCO în cadrul unităților service partenere ale firmelor de asigurări afectează semnificativ calitatea lucrărilor de reparații, din urmatoarele motive:

  • contractele de reparație dintre unitățile service și asigurători conțin discounturi semnificative la piesele folosite în reparații, situație care face imposibilă folosirea de piese noi, originale sau de calitate. Discountul variază în funcție de anul de fabricație al autovehiculului, marca acestuia și poate ajunge chiar și la 70% în relația dintre service-urile partenere și anumiți asigurători.
  • contractele de reparație dintre unitățile service și asigurători conțin discounturi la materialele de vopsitorie între 20 și 70% față de prețul de lista al vopselei de calitate. Consecința folosirii unei vopsele ieftine și de calitate slabă o reprezintă exfolierea acelei vopsele dupa 7-10 spălări ale autovehiculului.
  • un tarif orar de 55 de lei + TVA practicat de către asigurători cu unitățile service partenere nu acoperă costurile salariale ale unor angajați buni, unitatea service având și alte costuri ridicate cum ar fi: curent, gaz, aplicații informatice, leasing, chirie, rate la bănci, taxe, impozite, etc

Exemplu: unitatea service, atunci când repară o mașină marca Opel, este obligată prin contract de către asigurător să acorde un discount de 38% din valoarea prețului de listă al piesei orginale, situație care face imposibilă achiziția și montarea unei piese originale și de calitate.

Multă lume își pune problema cum poate supraviețui un service auto partener în aceste condiții de prețuri reduse la manoperă, acordarea acestor discount-uri uriașe la piese și materiale de vopsitorie. Răspunsul este simplu: profitul vine din repararea unei piese care este facturată ca fiind înlocuită, folosirea unor piese din dezmembrări în locul unor piese noi sau folosirea celor mai ieftine piese din piața, pentru a putea include și un profit, fără a depăși costurile decontate de către asigurător

Dan Barbu, președinte interimar ASSAI

ASSAI recomandă tuturor păgubiților RCA și asiguraților CASCO să iși repare mașinile în service-uri auto care nu au contracte de decontare directă cu firmele de asigurări și să solicite unității reparatoare la finalul reparației următoarele:

  • piesele avariate care au fost înlocuite să fie prezentate clientului pentru a fi verificate ca fiind înlocuite atât în devizul de reparație, precum și în factura de reparație. Clientul poate solicita și primi piesele avariate, acestea fiind proprietatea clientului.
  • ambalajul pieselor noi înlocuite, pentru ca clientul să poată verifica proveniența și calitatea pieselor înlocuite;
  • codul pieselor înlocuite să fie înscrise în factura de reparație și devizul de reparație. Codul piesei confirmă dacă o piesă este originală (OE) sau after-market (AM);
  • certificatul de garanție al pieselor înlocuite;
  • certificatul de garanție pentru lucrările de vopsitorie;
  • certificatul de garanție pentru manopera de reparație a pieselor;

Atât asigurătorii, cât și unitățile reparatoare partenere ale acestora, nu informează transparent și corect clientul cu privire la modul în care cele două părți s-au înțeles să îl despăgubească. Cu cât calitatea lucrărilor de reparație este mai joasă, cu atât profitul celor două societăți partenere este mai mare. Culmea este că cele două societăți partenere își datorează existența și dezvoltarea tocmai celui pe care îl prejudiciază, clientului lor.

Dan Barbu, președinte interimar ASSAI

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.