4.2 C
București
miercuri, 29 martie, 2023

Cooperativa Țara Mea investește 6 milioane de euro într-un abator destinat cărnii de oaie

Dată:

Cooperativa Țara Mea anunță, într-un comunicat transmis luni, că va înființa un abator și o secție de tranșare pentru carnea de oaie, cu o valoare de circa 6 milioane de euro. De asemenea, va ajunge să livreze 1.000 de porci pe zi către fermele partenere.

Cooperativa Țara Mea a semnat un parteneriat cu cele trei federații și 10 asociații de oieri din România, care adună circa 95% din producția românească de carne de oaie.

De altfel, Cooperativa a devenit coordonatorul de proiect pentru programul „Alege Oaia!”, în cadrul căruia s-a ocupat de întregul process de la sacrificare, la tranșare, ambalare și livrare către hipermarketuri.

Sacrificarea animalelor nu este o problemă, dar tranșarea este complicată. De exemplu, într-un abator, ai comenzi de 200 de animale pe serii, și nu de 2.000. Asta înseamnă că sala de tranșare trebuie igienizată înainte, se tranșează cele 200 de oi, după care se dezinfectează din nou, pentru a se putea relua tranșarea la porc. Sunt doar două abatoare pentru ovine în România, dar lucrează doar pentru export.
Florin Burculescu, președintele Coopertivei Țara Mea

În consecință, organizația a decis să investească 6 milioane de euro pentru a construi un abator și un spațiu de tranșare cu o capacitate de 50 de tone pe zi.

Țara Mea livrează până la 1.000 de porci pe zi

Cooperativa a început să populeze fermele care fac parte din Programul național pentru carne de porc 100% românească cu până la 1.000 de capete pe zi.

În luna noiembrie 2017, Cooperativa Țara Mea și Kaufland au lansat primul Program național pentru carne de porc 100% românească, prin care lanțul de magazine se angaja să preia carnea furnizată de membrii Cooperativei.

Noi raportăm prețurile de achiziție la carne la prețul bursei din Germania, care are fluctuații destul de mari în anumite perioade ale anului, dar dacă faci o medie ponderată, se observă că nu sunt fluctuații evidente. Acolo, prețul cărnii crește normal, nu artificial, ca la noi. Aici, intervin abatoarele, când scade prețul cărnii, ele îl scad artificial și fac presiune la fermieri să îl scadă și ei.
Florin Burculescu, președintele Coopertivei Țara Mea

De asemenea, retailerul german a implementat un raft dedicat produselor românești.

Cooperativa și-a propus să creeze un mecanism prin care să asigure producătorilor un preț echilibrat. Potrivit oficialilor Cooperativei, abatoarele controlează piața, în timp ce fermierii nu pot face profit din cauza fluctuațiilor artificiale de preț.

Despre Cooperativa Țara Mea
Cooperativa Țara Mea s-a dezvoltat ca un business unic în România începând cu anul 2015, când a fost lansat parteneriatul dintre Cooperativă și retailerul german Kaufland. Astăzi, sub umbrela Cooperativei activează aproximativ 800 de fermieri cu activităţi de la cultivarea legumelor, la procesarea lactatelor şi a cărnii de porc, oaie și pasăre.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...