5.8 C
București
marți, 28 martie, 2023

Cornel Coca Constantinescu, ASF: Brokerii vor avea un rol mai complex pe piața asigurărilor

Dată:

Prezent vineri la conferința anuală PRBAR, vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară – ASF – Cornel Coca Constantinescu a declarat că rolul intermediarilor va deveni mai complex odată cu implementarea Directivei IDD transpusă în legislația națională.

Potrivit oficialului ASF, în centrul preocupărilor se va afla consumatorul și necesitatea de protejare a acestuia prin diverse mecanisme, precum  promovarea unei conduite oneste și transparente în relația cu clienții.

„Transparența în relația cu clientul nu se rezumă numai la informații standardizate cu privire la produse, ci se referă și la furnizarea de informații cu privire la calitatea în care lucrează intermediarii, la posibilele conflicte de interese și la natură remunerației. În acest context, o atenție deosebită trebuie acordată aspectelor ce țin de competență și de formare profesională, pentru a administră corect relația dintre asigurat și asigurator”, a spus Cornel Coca Constantinescu.

O abordare nouă cu scopul de a proteja asigurații se distinge și în cazul distribuției produselor de asigurare de viață, produselor de investiții bazate pe asigurări, în care riscul este asumat de către asigurat. „Intermediarii vor avea responsabilități cu privire la caracterul adecvat al produsului la nevoile și posibilitățile clienților”, a menționat vicepreședintele ASF.

Pentru dezvoltarea sustenabilă a pieței asigurărilor este necesară promovarea produselor facultative și dezvoltarea împreună cu asigurătorii a unor produse care să răspundă necesităților unei categorii de clienți în directă legătură, inclusiv cu capacitatea financiară a acestora. Potrivit oficialului ASF, „răspunsul la această problematică ar putea fi reprezentat de produsele de tip microasigurari, care ar corespunde mai bine în anumite situații atât nevoilor, cât și posibilităților potențialilor asigurați și ar sprijini asiguratorii în diversificarea ofertelor de asigurare cu produse mai facil de intermediat”.

Consider că într-o mare măsură dezvoltarea acestui domeniu depinde de activitatea intermediarilor, de calitatea serviciilor furnizate, de echilibrul de care trebuie să dea dovadă în relația cu clienții.
Cornel Coca Constantinescu, vicepreședinte ASF

Oficialul Autorității de Supraveghere Financiară a apreciat, în încheiere, că „oportunitatea creată de prevederile legale privind manufacturarea de produse de asigurare va deschide noi orizonturi profesionale și va permite creșterea sustenabilă a profitabilității, odată cu creșterea densității și a gradului de penetrare a asigurărilor”.

ASF este autoritatea naţională pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital, care însumează peste 10 milioane de participanţi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...