Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR – solicită Guvernului și Parlamentului alocarea unui buget în anul 2019 pentru formarea/reconversia profesională a 20.000 de șoferi profesioniști, în contextul acutizării crizei de șoferi cu care se confruntă transportatorii rutieri români.
REVISTA PATRONATELOR redă în continuare, integral, un comunicat transmis marți de UNTRR pe tema crizei de șoferi profesioniști (sublinierile și intertitlurile aparțin Redacției noastre, RP).
„Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului și Parlamentului României alocarea unui buget în anul 2019 pentru formarea/reconversia profesională a forței de muncă disponibile pentru exercitarea profesiei de șofer profesionist.
Cererea internă și externă, în continuă creștere
Solicitarea vine în contextul în care cererea de forță de muncă calificată în transporturile rutiere internaționale este în continuă creștere, atât în România cât și în UE, iar transportatorii rutieri români se confruntă cu o lipsă de șoferi profesioniști, având camioane care nu mai pot fi operate din lipsa șoferilor calificați disponibili în piață.
În acest sens, UNTRR solicită Guvernului și Parlamentului alocarea unui buget în anul 2019 pentru formarea/reconversia profesională a forței de muncă disponibile pentru exercitarea profesiei de șofer profesionist, respectiv a unei forțe de muncă de 20.000 de lucrători, prin emiterea unei hotărâri care să asigure cadrul legal de finanțare a formării profesionale necesare pentru a compensa lipsa acută de șoferi profesioniști cu care se confruntă sectorul transporturilor rutiere, în vederea creșterii competitivității firmelor românești de transport rutier de marfă și persoane.
Cât costă formarea unui șofer profesionist
Costul estimat de reconversie profesională a șoferilor profesioniști este de aproximativ 10.000 de lei/persoană, care include permis de conducere categoria C+E, atestat conducător auto transport marfă (CPC), examinări medicale și psihologice, cardul tahograf.
La nivel european, state precum Ungaria au aplicat măsuri similare, guvernul maghiar realizând cu succes un cadru reglementat pentru reconversie profesională de formare a șoferilor profesioniști, astfel atenuând la nivel național criza de forță de muncă în acest sector industrial.
E nevoie de soluții urgente
Transportatorii români au nevoie de soluții urgente și eficiente la această criză acută de șoferi profesioniști, astfel încât industria românească de transport rutier să poată continua să opereze în parametri optimi și eficienți, în condițiile în care transportul rutier este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu o contribuție de peste 4,75 miliarde de euro la exportul de servicii al României.
În prezent, România are un deficit de 45.000 de șoferi profesioniști.
UNTRR susține formarea profesională a personalului din transporturi la standarde europene și în conformitate cu regulamentele europene în vigoare, pentru asigurarea unui mediu concurențial corect, în condiții de competitivitate ridicată.”
Despre UNTRR
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.