16.1 C
București
sâmbătă, 15 martie, 2025

Criza de talente se acutizează. Soluția se poate găsi inclusiv în școlile gimnaziale – exemplul Școlii 150 din București

Dată:

Tot mai multe domenii din economie sunt puternic afectate de criza de talente, de personal calificat și chiar necalificat, astfel că tot mai mulți angajatori sunt la limita supraviețuirii. Soluția de refugiu, pe termen scurt, este, desigur, adecvarea salariilor și a bonusurilor sau îmbunătățirea condițiilor de lucru pentru angajați. Dar pe termen mediu rezolvarea nu poate veni decât de pe băncile școlilor, unde astăzi se află viitoarea generație de angajați.

Tinerii au oportunităţi multiple de angajare în domeniul turismului, spre exemplu, unde joburile nu sunt pretenţioase din punctul de vedere al studiilor, dar aceștia nu ajung să cunoască ofertele pentru că acestea sunt insuficient promovate.

Angajarea pe posturi ca recepţioner sau barman ori valet, în cadrul unui hotel, este ideală pentru un tânăr aflat la început de drum în carieră, pentru că în acest domeniu se formează aptitudinile de comunicare directă cu oamenii şi de adaptare la cerinţele pieţei.

Pentru ca tinerii să întâlnească, însă, aceste oportunități, angajatorii le pot promova în sistemul de învățământ, iar de cealaltă parte școlile pot crea module noi educaționale, astfel încât să pregătească noile generații.

Școala 150: Orientare profesională încă din anii de gimnaziu

Cu o astfel de soluție pentru viitor se prezintă și Școala nr. 150 din Capitală, unde tinerii beneficiază de programe și module de orientare profesională încă din anii de gimnaziu.

Misiunea noastră este: Fiecare copil pe care îl învățăm este un om pe care îl câștigăm (V. Hugo). Suntem pe o piață concurențială, fie că vrem sau nu să recunoaștem. Provocarea nu este neapărat concurenţa, ci cum reușești să păstrezi și să multiplici ceea ce ai.

prof. Adelina Vîlcu, director adjunct al Școlii Gimnaziale nr. 150 București

Este importantă împlicarea într-o activitate extrașcolară

„Oamenii (cadre didactice, elevi, părinți, parteneri educaționali și locali) au nevoie de o direcție fundamentată pe câteva aspecte: proiecție/predictibiliatate, accesibilitate, empatie, integrare, provocare/competiție și vizibilitate/promovare. Și aceste lucruri le facem noi, echipa managerială, împreună cu Consiliul de Administrație al Școlii”, a explicat Adelina Vîlcu.

„În anul școlar 2017-2018 am avut în jur de 70 de proiecte, acorduri, protocoale care au implicat mare parte din copii, cadre didactice și părinți. Este important ca fiecare copil sa fie implicat măcar o dată pe semestru într-o activitate extrașcolară și extracurriculară”, a mai spus Adelina Vîlcu, precizând că „avem o colaborare foarte bună cu Primăria Sectorului 5, Consiliul Local al aceluiași sector și Primăria Municipiului București”.

Pregătirea forței de muncă, a viitorilor angajați, încă de pe băncile școlilor gimnaziale poate părea prematură, dar se numără printre puținele – și inevitabilele – soluții pentru ca actuala criză de talente să nu se prelungească la nesfârșit. „Educatia este un domeniu viu, în transformare, care ne obligă la creativitate si responsabilitate. Îmi doresc ca în următorii câțiva ani Școala Gimnazială nr. 150 să fie un Proiect pentru România”, a mai menționat oficialul instituției de învățământ.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.