11 C
București
sâmbătă, 1 aprilie, 2023

Cum reușesc transportatorii români să livreze în 24 de ore în toată țara

Dată:

ICT Logistics, companie daneză pe piața locală de transport și logistică, explică cum reușesc transportatorii din România să se alinieze la standarde occidentale de livrare în 24 ore, oriunde în țară, în ciuda densității reduse a drumurilor.

Dacă în trecut transportatorii și casele de expediții le ofertau clienților timpul de tranzit în zile, începând cu anul 2007 competiția acerbă în piața de profil și nevoile din ce în ce mai sofisticate ale clienților, au schimbat mentalitatea transportatorilor care au trecut la stabilirea timpului de tranzit în ore.

Problema nu este timpul de tranzit în sine, cât garantarea acestuia. De exemplu, în industria auto sau în industria metalurgică, unde există linii mari de producție, o „mică” întârziere din partea transportatorului conduce la oprirea liniei de producție a clientului. Însă, cu dispecerate care lucrează 24/7, prin parteneriate cu depozite, sau prin alternarea a 2 sau 3 șoferi pe camion, casele de expediții din România fac posibilă respectarea timpilor de tranzit în ore. Așa reușesc jucătorii din logistică să ofere soluții de transport ca în Germania pe infrastructura din România.

Mihai Teodorescu, country manager ICT Logistics

În România există un sistem radial de șosele, ceea ce permite distribuția destul de facilă din București către alte orașe. Problemele apar atunci când se încearcă legătura între alte orașe mari ale țării, ca de exemplu Timișoara – Cluj, Arad – Iași etc. Trecerea peste munți, timpul de așteptare pe autostradă, lipsa unor șosele de centură sau zonele de nord și de nord-est ale țării pot dubla un transport normal de 3 ore.

În România transportatorii care au camioane de 20 de tone plătesc o taxă anuală de drum în valoare de 1210 euro. România, la fel ca țări precum Bulgaria și Danemarca utilizează sistemul de taxare de tip vignetă, care se aplică indiferent de gradul de poluare al autovehicului sau de numărul de kilometri parcurși pe autostradă.

În Europa, taxa de drum difrerențiată în funcție de normele de poluare este un mijloc prin care țările sprijină mașinile cu un grad de poluare cât mai mic. În acest moment, țările din UE practică unul dintre cele 3 tipuri de taxare pe autostrăzi: taxa maut, vigneta și taxa la barieră.

ICT Logistics este o companie care sprijină ideea de „transport verde” de aceea, toate vehiculele utilizate sunt conforme cu cele mai noi norme europene de poluare.

 

1 COMENTARIU

  1. Minciuni , pe Romania se foloseste la greu magnetul , butonul sau spaga la ISCTR . Auzi tu , alterneaza 2-3 soferi !! Pai si aia unde stau pana le vine randul la condus , in lada de paleti ?? Spuneti niste aberatii , nu aveti habar de cum se face transport in jungla numita Romania ! Nu se respecta nici o legislatie in domeniu ..

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...