Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, a declarat joi, la Realitatea TV, că antreprenorii români au învățat foarte mult de la capitalul străin – referindu-se la cel din Vest – și că este „foarte revoltat” de declarațiile recente ostile acestui capital.
„Antreprenorii români, foarte mulți dintre ei au lucrat cu sau pentru capitalul străin și au învățat foarte mult de la acesta. Întreprinzătorii români, mai mult sau mai puțin capitalizați – dar de obicei mai puțin capitalizați – au învățat proceduri, modalități de abordare a piețelor, standarde moderne etc.”, a spus Mihai Daraban, în emisiunea „Jocuri de Putere” de la Realitatea TV.
„Mă revolt când văd acel gen de declarații total iresponsabile față de țările și capitalul din Vest – pe care nici nu mai ai cum să le retragi ulterior, nu poți să spui că ai fost beat și nu știai ce spui – despre parteneri de la care noi primim. În relația cu Vestul, România a luat 42 de miliarde de euro și a dat 12 miliarde”, a mai spus liderul CCIR.
Mihai Darban și-a mai exprimat și părerea că „românii s-au născut fără oglindă”, respectiv „fără acea oglindă în care te uiți și vezi ce ai făcut bine și ce nu – noi nu suntem niciodată vinovați”.
Capitalul străin – „Dacă pleacă, noi închidem lumina”
„Datele valabile la 31 iulie 2018 arată că avem 628.650 de firme cu capital exclusiv românesc și 36.149 de firme cu capital străin; vedeți, un raport de 1 la 17. Firmele românești cumulează o cifră de afaceri de 132 de miliarde de euro, cele străine – 86 de miliarde; vedeți, raportul nu mai e același. Iar la profitul brut, firmele românești cumulează 13,4 miliarde de euro și cele străine – 5,7 miliarde. Dar din primii 100 de exportatori din România 97 sunt firme străine și doar trei – Aramis, Oltchim și Compa Sibiu – au capital românesc. Capitalul străin – dacă pleacă, noi închidem lumina”, a mai spus Mihai Daraban.
În încheiere, președintele CCIR a mai adăugat că o statistică privind importurile României, firmă cu firmă – care deocamdată „este secret de stat, nu o știu nici miniștrii” -, ar fi „cel mai bun barometru care ar arăta comportamentul consumatorului român”.