11.1 C
București
marți, 23 aprilie, 2024

FORT: Guvernul a declanșat bătălia finală cu supraviețuitorii „senzaționalelor măsuri” fiscale

Dată:

„După câteva zile de falsă pocăință penibilă a premierului în fața sindicatelor și multinaționalelor, instituțiile de forță ale Guvernului și-au ales ținta și au inceput atacul final împotriva firmelor Românești pentru a închide definitiv gura nemulțumiților și revoltaților împotriva sistemului, adică fix a acelora pe care măritul împărat nu vrea să îi vadă și nici nu îi cheamă la dialog”, apreciază Federația Operatorilor Români de Transport – FORT.

REVISTA PATRONATELOR redă în continuare, integral, un comunicat transmis vineri de FORT:

În timp ce prețurile la carburanți se aproprie rapid de 6 lei/litru, iar leul este la pământ în raport cu moneda euro, provocând un dezastru economic uriaș coroborat „măsurilor” fiscale nou introduse, în toată țara marea acțiune de control  a început direct cu transportatorii de mărfuri și pasageri, primii revoltați împotriva creșterii accizei la carburanți și una din breslele cele mai vocale și mai vehemente în ultimii ani.

Avem astăzi, în plină desfășurare la nivel național, controale tematice din partea ITM, ANRSC, ISCTR și ANAF, amenințări cu amenzi de zeci de mii de lei și abuzuri fără limită în timp ce șpaga „colcăie” peste tot unde birocratizarea excesivă și artificială este la putere.

Practic, fix acele instituții unde numirile sunt exclusiv politice ( lipitorii de afișe ocupă posturi gras plătite, în lipsa totală de performanță, iar amantele, rudele de tot felul și cei certați cu munca și cu limba română își au fieful), dau atacul final și, într-un dispreț total față de cei ce produc plus valoare, „iau la țintă” firmele autohtone prin acțiuni de control menite să intimideze și să elimine orice formă de protest.

Evident că firmele de casă sunt ocolite de controale și astfel se ajunge în situația în care o singură firmă să fie controlată într-un singur an de aceeași instituție în mod repetat sau aproape permanent.

Spre exemplu, ANRSC (Autoritatea Națională pentru Reglementarea Serviciilor Comunitare de Utilități Publice) și-a conceput printr-o reglementare proprie un sistem de finanțare extrem de „deștept” și a început să hăituiască firmele de transport județean, obligându-le să plătească o contribuție de 0,12 procente aferente veniturilor realizate în desfășurarea serviciilor. Cu alte cuvinte, fix ANRSC, care trebuia să se îngrijeasca de relația contractuală dintre Consiliile Județene și operatorii de transport, vine să ceară bani chiar și în lipsa existenței unui astfel de contract și o face retroactiv adică pretinzând recalcularea unor sume ce „în opinia lor” trebuiau achitate încă din 2008.

În alt plan, ISCTR și ITM se luptă pentru supremația controalelor ce vizează respectarea timpilor de odihnă de către șoferii profesioniști în condițiile în care în România există mai puțin de 10 parcări amenajate corespunzător pentru efectuarea acestor pauze atât de importante, iar starea infrastructurii rutiere este dezastruoasă.

FORT solicită actualului șef al Guvernului să revină cu picioarele pe pământ, să lase falsitatea și orgoliile deoparte și să se apuce de treabă folosind soluțiile corecte ale partenerilor de dialog social selectați credibili și cu o atentă verificare prealabilă pentru a elimina impostorii deghizați în lideri de opinie, dacă dorește cu adevărat să pună lucrurile pe făgașul normalității sau… să se întoarcă la ce știe să facă mai bine, lucru rămas încă neelucidat.

Transporturile rutiere traversează din nou o perioadă neagră, iar 2018 se arată încă de acum a fi un an aproape imposibil de traversat în noile condiții fiscale și operaționale.

Ilicitul este frate bun cu toate organismele guvernamentale și invizibil pentru orice formă de control, iar continuarea politicii de negare a activităților ce nu produc decât pentru economia subterană, duce la un dezechilibru bugetar și mai mare decât cel prezent.

Reamintim opiniei publice că motorina încă se vinde la negru pe marginea drumului, iar răspunsul privind returnarea unei părți din acciză către transportul comercial zace de mult timp în sertarul premierului.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

VIDEO | O altă dezbatere pe tema crizei din Ucraina

În cadrul unei dezbateri de miercuri seara de la televiziunea Global News, intitulată ”Mai este Ucraina sprijinită de Occident”, moderatorul Calistrat Atudorei a pus...

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...