„După câteva zile de falsă pocăință penibilă a premierului în fața sindicatelor și multinaționalelor, instituțiile de forță ale Guvernului și-au ales ținta și au inceput atacul final împotriva firmelor Românești pentru a închide definitiv gura nemulțumiților și revoltaților împotriva sistemului, adică fix a acelora pe care măritul împărat nu vrea să îi vadă și nici nu îi cheamă la dialog”, apreciază Federația Operatorilor Români de Transport – FORT.
REVISTA PATRONATELOR redă în continuare, integral, un comunicat transmis vineri de FORT:
„În timp ce prețurile la carburanți se aproprie rapid de 6 lei/litru, iar leul este la pământ în raport cu moneda euro, provocând un dezastru economic uriaș coroborat „măsurilor” fiscale nou introduse, în toată țara marea acțiune de control a început direct cu transportatorii de mărfuri și pasageri, primii revoltați împotriva creșterii accizei la carburanți și una din breslele cele mai vocale și mai vehemente în ultimii ani.
Avem astăzi, în plină desfășurare la nivel național, controale tematice din partea ITM, ANRSC, ISCTR și ANAF, amenințări cu amenzi de zeci de mii de lei și abuzuri fără limită în timp ce șpaga „colcăie” peste tot unde birocratizarea excesivă și artificială este la putere.
Practic, fix acele instituții unde numirile sunt exclusiv politice ( lipitorii de afișe ocupă posturi gras plătite, în lipsa totală de performanță, iar amantele, rudele de tot felul și cei certați cu munca și cu limba română își au fieful), dau atacul final și, într-un dispreț total față de cei ce produc plus valoare, „iau la țintă” firmele autohtone prin acțiuni de control menite să intimideze și să elimine orice formă de protest.
Evident că firmele de casă sunt ocolite de controale și astfel se ajunge în situația în care o singură firmă să fie controlată într-un singur an de aceeași instituție în mod repetat sau aproape permanent.
Spre exemplu, ANRSC (Autoritatea Națională pentru Reglementarea Serviciilor Comunitare de Utilități Publice) și-a conceput printr-o reglementare proprie un sistem de finanțare extrem de „deștept” și a început să hăituiască firmele de transport județean, obligându-le să plătească o contribuție de 0,12 procente aferente veniturilor realizate în desfășurarea serviciilor. Cu alte cuvinte, fix ANRSC, care trebuia să se îngrijeasca de relația contractuală dintre Consiliile Județene și operatorii de transport, vine să ceară bani chiar și în lipsa existenței unui astfel de contract și o face retroactiv adică pretinzând recalcularea unor sume ce „în opinia lor” trebuiau achitate încă din 2008.
În alt plan, ISCTR și ITM se luptă pentru supremația controalelor ce vizează respectarea timpilor de odihnă de către șoferii profesioniști în condițiile în care în România există mai puțin de 10 parcări amenajate corespunzător pentru efectuarea acestor pauze atât de importante, iar starea infrastructurii rutiere este dezastruoasă.
FORT solicită actualului șef al Guvernului să revină cu picioarele pe pământ, să lase falsitatea și orgoliile deoparte și să se apuce de treabă folosind soluțiile corecte ale partenerilor de dialog social selectați credibili și cu o atentă verificare prealabilă pentru a elimina impostorii deghizați în lideri de opinie, dacă dorește cu adevărat să pună lucrurile pe făgașul normalității sau… să se întoarcă la ce știe să facă mai bine, lucru rămas încă neelucidat.
Transporturile rutiere traversează din nou o perioadă neagră, iar 2018 se arată încă de acum a fi un an aproape imposibil de traversat în noile condiții fiscale și operaționale.
Ilicitul este frate bun cu toate organismele guvernamentale și invizibil pentru orice formă de control, iar continuarea politicii de negare a activităților ce nu produc decât pentru economia subterană, duce la un dezechilibru bugetar și mai mare decât cel prezent.
Reamintim opiniei publice că motorina încă se vinde la negru pe marginea drumului, iar răspunsul privind returnarea unei părți din acciză către transportul comercial zace de mult timp în sertarul premierului.”