Sondajul citat mai arată că în rândurile șoferilor profesioniști se disting două categorii: șoferii de transport de marfă care utilizează în medie un procent de peste 85% aplicații de tip ITS sau aplicații de transport și logistică, respectiv șoferii din transportul de pasageri care utilizează în proporție de doar 60% astfel de aplicații.
„Având în vedere faptul că inteligența artificială preia din ce în ce mai mult din sarcinile șoferului raportat controlului autovehiculului și că ITS urmează a fi integrată masiv în producția de serie a acestora, dar și din cauza faptului că foarte multe evenimente rutiere au loc din cauza lipsei de experiență în utilizarea corectă și în condiții de siguranță a acestor aplicații, FORT consideră că este nevoie acută de pregătire corespunzătoare – utilizarea ITS – în cadrul etapelor prin care trece un șofer în vederea obținerii permisului auto”, se arată în comunicat.
FORT atrage totodată atenția autorităților asupra faptului că infrastructura rutieră necesită investiții serioase pentru a realiza comunicarea în timp real de tip V/I ( vehicul-infrastructură), respectiv pentru ca aplicațiile inteligențe pe componenta de securitate activă să funcționeze în mod corespunzător. „Degeaba autovehiculul are instalat un sistem ce nu permite efectuarea unei manevre cu încălcarea marcajului continuu, dacă acest marcaj nu este prezent la nivelul carosabilului”, exemplifică autorii analizei.
În consecință, FORT recomandă tuturor utilizatorilor de autovehicule asistate de inteligență artificială să dezactiveze acele sisteme ce au nevoie de comunicare cu infrastructura și nu pot realiza această comunicare atâta timp cât se deplasează pe zone de infrastructură neadaptată acestui tip de comunicare cu vehiculul, pentru a evita situații care le pot pune atât lor, cât și celorlalți participanți la trafic, viața în pericol.