5.1 C
București
vineri, 19 aprilie, 2024

FORT: Utilizarea aplicațiilor de trafic de către șoferii neexperimentați, un atentat la siguranța rutieră

Dată:

Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) consideră că este „imperios necesar” ca utilizarea aplicațiilor de tip ITS (sisteme inteligente de trafic) să se învețe în cadrul orelor de pregătire teoretică și practică pentru obținerea permisului de conducere auto.
 
Din interviurile realizate cu șoferii profesioniști ce utilizează cu o frecvență ridicată astfel de aplicații, dar și prin monitorizarea directă în trafic, specialiștii FORT au ajuns la concluzia că în România procentul de utilizare a aplicațiilor ITS este de 60% în rândurile șoferilor amatori din categoria de vârstă 18-40 de ani, 40% în rândurile șoferilor din grupa de vârstă 40-60 de ani și sub 5% în rândurile șoferilor cu vârstă peste 60 de ani. „Aceste date statistice sunt valabile cu preponderență pentru mașinile aflate în trafic urban, dar și pentru autovehiculele ce circulă în trafic extraurban”, se arată într-un comunicat al FORT.

Sondajul citat mai arată că în rândurile șoferilor profesioniști se disting două categorii: șoferii de transport de marfă care utilizează în medie un procent de peste 85% aplicații de tip ITS sau aplicații de transport și logistică, respectiv șoferii din transportul de pasageri care utilizează în proporție de doar 60% astfel de aplicații.

„Având în vedere faptul că inteligența artificială preia din ce în ce mai mult din sarcinile șoferului raportat controlului autovehiculului și că ITS urmează a fi integrată masiv în producția de serie a acestora, dar și din cauza faptului că foarte multe evenimente rutiere au loc din cauza lipsei de experiență în utilizarea corectă și în condiții de siguranță a acestor aplicații, FORT consideră că este nevoie acută de pregătire corespunzătoare – utilizarea ITS – în cadrul etapelor prin care trece un șofer în vederea obținerii permisului auto”, se arată în comunicat.

FORT atrage totodată atenția autorităților asupra faptului că infrastructura rutieră necesită investiții serioase pentru a realiza comunicarea în timp real de tip V/I ( vehicul-infrastructură), respectiv pentru ca aplicațiile inteligențe pe componenta de securitate activă să funcționeze în mod corespunzător. „Degeaba autovehiculul are instalat un sistem ce nu permite efectuarea unei manevre cu încălcarea marcajului continuu, dacă acest marcaj nu este prezent la nivelul carosabilului”, exemplifică autorii analizei.

În consecință, FORT recomandă tuturor utilizatorilor de autovehicule asistate de inteligență artificială să dezactiveze acele sisteme ce au nevoie de comunicare cu infrastructura și nu pot realiza această comunicare atâta timp cât se deplasează pe zone de infrastructură neadaptată acestui tip de comunicare cu vehiculul, pentru a evita situații care le pot pune atât lor, cât și celorlalți participanți la trafic, viața în pericol.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

VIDEO | O altă dezbatere pe tema crizei din Ucraina

În cadrul unei dezbateri de miercuri seara de la televiziunea Global News, intitulată ”Mai este Ucraina sprijinită de Occident”, moderatorul Calistrat Atudorei a pus...

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...