-3.5 C
București
miercuri, 12 februarie, 2025

Fraudă de peste 35 de milioane de lei, identificată de inspectorii

Dată:

În perioada 06.12.2016 – 24.04.2017, inspectorii antifraudă din cadrul Direcției generale antifraudă fiscală au procedat la verificarea operațiunilor de comercializare a mărfurilor, derulate în anul 2015, pe teritoriul României, de către un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, în vederea estimării bazei de impozitare

În urma verificărilor efectuate asupra documentelor de livrare marfă, întocmite și înregistrate, în evidența contabilă, în cursul anului 2015, de către societatea verificată, a fost identificat un tipar de fraudare având la bază înregistrarea de documente de vânzare pentru care inspectorii antifraudă au indicii temeinice că ar fi fost întocmite în fals, deoarece operațiunile evidențiate în cadrul acestora și datele de identificare ale societăților beneficiare sunt fictive.

Astfel, au fost identificate livrări (scriptic) către 475 de entități beneficiare, ale căror coduri unice de identificare sunt invalide, în sensul că fie nu aparţin niciunei societăți, fie aparţin altor societăți decât cele menţionate în facturi, aspect constatat în urma verificărilor efectuate în bazele de date disponibile la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), precum și pe portalul online aparținând Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.

Totodată, se rețin următoarele aspecte distinctive ale acestor facturi:

  • conțin doar informații cu privire la societatea emitentă, denumirea si codul unic de identificare ale beneficiarului;
  • nu conțin informații la rubrica Date privind expediția;
  • au valori de până în 5.000 de lei, fiind însoțite de chitanțe care atestă, în mod nereal, încasarea contravalorii livrărilor;
  • evidențiază livrări semnificative de mărfuri, din punct de vedere cantitativ, la prețuri unitare de vânzare modice, comparativ cu prețurile reale practicate de societate.

Pe de altă parte, s-a constatat că nu au fost înregistrate, în evidența contabilă a societății, venituri din vânzarea mărfurilor către o societate beneficiară, pentru care nu s-a colectat TVA și nu s-a  evidențiat impozitul pe profit,

De asemenea, au fost constatate livrări (scriptic) către 6 societăți beneficiare, care nu confirmă tranzacțiile, prin declarațiile informative cod D394 depuse și prin informațiile oferite de reprezentanții acestora.

Astfel, constatările rezultate în urma controlului antifraudă determină suspiciunea rezonabilă că societatea verificată, prin reprezentanții săi, a prejudiciat bugetul de stat cu suma de 35.397.161 de lei (TVA și impozit pe profit), sustrăgându-se de la îndeplinirea obligațiilor fiscale prin întocmirea, în fals, pentru a da o aparenţă de legalitate, a unui număr semnificativ de facturi de vânzare marfă (articole de îmbrăcăminte, încălțăminte etc.), utilizând date de identificare nereale pentru un număr de 475 societăți, cu scopul descărcării din gestiunea societăţii a mărfurilor care, în realitate, au fost comercializate fără întocmirea de documente justificative.

Deoarece împrejurările descrise anterior sunt susceptibile a întruni elementele constitutive ale unor infracțiuni de evaziune fiscală, Direcția generală antifraudă fiscală a procedat la sesizarea organelor de urmărire penală competente, în vederea dispunerii demersurilor specifice vizând stabilirea existenţei ori inexistenţei acestora, identificarea şi tragerea la răspundere penală a făptuitorilor, respectiv recuperarea prejudiciilor determinate de acţiunile socialmente periculoase ale acestora, după caz..

Precizăm că același operator economic a mai făcut obiectul unui act de sesizare întocmit de Direcţia generală antifraudă fiscală, din faptele și informațiile prezentate conturându-se suspiciunea rezonabilă că reprezentanţii de facto şi de drept ai societăţii au acţionat pe coordonatele unui grup organizat care, prin operaţiunile derulate şi calităţile deţinute, au desfăşurat activităţi în scopul sustragerii de la plata, către bugetul de stat, a unor obligaţii fiscale în cuantum de 5.031.480 de lei, constând în TVA şi impozit pe profit, rezultate din întocmirea în fals (furt de identitate a unor entităţi) a unor facturi de achiziţie marfă (consumabile) şi  servicii (transport), în sumă totală de 15.597.606 lei și înregistrarea, în evidenţa contabilă, a acestor documente ce nu au la bază operaţiuni reale.

 

 

                                   

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.

Măsuri fiscale și legislative recente: Provocări și schimbări pentru economia României

În ultimele luni, România a adoptat o serie de măsuri fiscale și legislative cu scopul de a sprijini sustenabilitatea financiară a statului și de a răspunde provocărilor economice interne și externe. Aceste schimbări vizează o gamă largă de sectoare, de la impozitarea băncilor și microîntreprinderilor, până la accize și reglementări privind TVA-ul.

Piața Muncii în România: Provocări și Perspective

România se confruntă cu o dinamică intensă pe piața muncii, iar factorii economici, demografici și tehnologici dictează direcția în care aceasta evoluează. Cum afectează aceste schimbări angajatorii și candidații? Care sunt soluțiile pentru viitor? Hai să analizăm împreună!

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...