Ministerul Finanțelor Publice, prin Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), organizează, în lunile iulie și august, întâlniri cu contribuabilii, precum și cu distribuitorii și unitățile acreditate de service pentru aparatele de marcat electronice fiscale – „AMEF”.
„În cadrul întâlnirilor, toate întrebările contribuabililor cu privire la tema „Case de marcat: facilități, obligații, termene” vor primi un răspuns adecvat din partea specialiștilor ANAF”, precizează instituția.
În luna iulie, întâlnirile cu contribuabilii pe tema caselor de marcat sunt programate astfel:
– 22 iulie, ora 14.00, la sediul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București
– 25 iulie, ora 14.00, la sediul Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili
– 30 iulie, ora 14.00, la sediul Direcției Generale a Finanțelor Publice Ploiești.
În luna august, întâlnirile cu contribuabilii pe tema caselor de marcat sunt programate astfel:
– 1 august 2019, ora 14.00, la sediul DGRFP București
– 5 august 2019, ora 14.00, la sediul DGAMC
– 8 august 2019, ora 14.00, la sediul DGRFP Ploiești.
„Invităm contribuabilii interesați să utilizeze Formularul de Contact, disponibil pe site-ul instituției, pentru a se înscrie la întâlnirile organizate. Precizăm că înscrierea se realizează în limita locurilor disponibile”, menționează ANAF.
Lunar, Agenția Națională de Administrare Fiscală organizează întâlniri cu contribuabilii, la nivel național, în care sunt abordate teme fiscale de interes.
Conducerea ANAF s-a întâlnit cu antreprenorii din Constanța
„Ministerul Finanțelor Publice, prin Agenția Națională de Administrare Fiscală, a continuat vineri, 5 iulie, la Constanța, seria conferințelor dedicate educării fiscale a contribuabililor”, arată un comunicat al ANAF.
Obiectivele acestui demers sunt conștientizarea de către antreprenori a importanței respectării obligațiilor fiscale și prevenirea consecințelor evaziunii fiscale.
„La întâlnirea cu mediul de afaceri constănțean au participat doamna Mirela Călugăreanu, președinte al ANAF, domnul Daniel Tudor, vicepreședinte ANAF, domnul Lilian Onescu, secretar general al ANAF și domnul Mihai Daraban, președintele CCIR. Principalele teme abordate în cadrul întâlnirii au fost: modernizarea ANAF, măsurile pe care instituția intenționează să le implementeze pentru creşterea colectării veniturilor bugetare și implicarea contribuabililor în procesul de proiectare și implementare a acestor măsuri, menite a îmbunătăți conformarea fiscală”, a menționat ANAF.
Pe lângă modernizarea, eficientizarea și creșterea transparenței activității ANAF, alte măsuri avute în vedere sunt: simplificarea birocrației și procedurilor de administrare fiscală, sprijinirea conformării la plata obligațiilor fiscale și asigurarea unui tratament fiscal diferențiat în funcție de comportamentul fiscal al contribuabililor.
Ce s-a discutat la Constanța
În cadrul evenimentului au fost discutate două pachete de măsuri pentru restructurarea financiară și îmbunătățirea administrării fiscale.
Obiectivele ANAF vor fi îndeplinite prin o serie de acţiuni şi măsuri concrete, iar primii paşi vor fi făcuţi odată cu reducerea numărului de formulare şi a frecvenţei de depunere a declaraţiilor fiscale pentru persoanele juridice, concomitent cu facilitarea depunerii electronice a acestora. De asemenea, bunii plătitori vor beneficia de facilităţi la plata obligaţiilor fiscale. În ceea ce priveşte procedurile de eşalonare la plată, ANAF are în vedere simplificarea procedurilor, precum şi reglementarea restructurării obligaţiilor bugetare restante. Vom implementa un sistem de supraveghere a debitorilor de către organele fiscale, cu privire la respectarea planului de restructurare fiscală.
Mirela Călugăreanu, președinte ANAF
Câți contribuabili au datorii la Fisc
Potrivit ANAF, „15% dintre contribuabilii activi înregistrați fiscal în România, adică 251.000 de entități publice și private, care angrenează aproximativ 500.000 de angajați, datorau aproximativ 29,6 miliarde de lei către buget” la finalul anului trecut.
Deoarece în primele 4 luni din 2019 s-a recuperat doar aproximativ 2% din totalul acestor creanțe, există două categorii de facilități pentru a crește gradul de colectare a creanțelor:
– restructurarea obligațiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 pentru debitorii cu datorii mai mari de un milion de lei
– anularea dobânzilor, penalităților și majorărilor de întârziere datorate de cei care achită obligațiile bugetare principale până la 30 noiembrie 2019, pentru datoriile mai mici de un milion de lei, sau mai mari de un milion de lei, dacă nu se încadrează la restructurare.
Astăzi au fost prezentate acţiunile cu rol de prevenire a evaziunii fiscale pentru activităţile economice specifice sezonului estival. În ceea ce priveşte activităţile de control, avem în vedere armonizarea riscurilor identificate la nivelul activităţii de administrare fiscală, al activităţii de inspecţie fiscală, respectiv al activităţii antifraudei fiscale cu scopul creării unui profil unic de risc al contribuabilului, care va sta la baza direcţiilor de acţiune ale fiecărei structuri din cadrul ANAF. Vom extinde şi îmbunătăţi tehnicile de control electronic, iar la nivelul Direcţiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili se va implementa un sistem pilot „standard audit file for tax” (SAF-T).
Daniel Mihai Tudor, vicepreşedinte ANAF, coordonator al activităţii de control
„Evenimentul, organizat de ANAF împreună cu CCINA Constanţa, s-a adresat contribuabililor din judeţul Constanţa şi face parte din seria conferinţelor dedicate educării fiscale pentru creşterea gradului de conformare la declararea şi plata obligaţiilor fiscale către bugetul de stat”, se mai arată în comunicat.