31.9 C
București
marți, 8 iulie, 2025

La Metrou se schimbă directorul general: Marin Aldea revine în funcție și îl înlocuiește pe Dumitru Șodolescu. Ce spun sindicaliștii

Dată:

Consiliul de Administrație al Metrorex îl numește pe Marin Aldea în funcția de director general interimar, înlocuindu-l astfel pe Dumitru Șodolescu, arată un comunicat transmis marți de compania care gestionează Metroul bucureștean.

Mandatul lui Marin Aldea este pentru o perioadă de 4 luni „cu posibilitatea prelungirii, pentru motive temeinice, până la maxim 6 luni, începând cu data de 3 iulie 2019, conform prevederilor OUG 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice”, precizează Metrorex.

Marin Aldea îl înlocuiește în funcția de director general pe Dumitru Șodolescu, al cărui mandat expiră astăzi, 2 iulie 2019.

Aldea a mai fost la conducerea Metrorex

Marin Aldea are o experiență de 28 ani în cadrul Metrorex, de 17 ani deținând funcții de conducere în cadrul societății.

El a mai fost director general în perioada decembrie 2015 – noiembrie 2017, selectat și numit în conformitate cu OUG109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.

„Noul director general al Metrorex este absolvent al Universității Politehnică București, având calificare de inginer și are obținută diplomă de economist, cu specializarea Finanțe Contabilitate. Totodată, deține un master cu specializare în Managementul întreprinderilor de Servicii Publice”, se mai arată în comunicatul Metrorex.

Sindicatele apreciază schimbarea

„Apreciem faptul că ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, a luat măsurile necesare”, a transmis, tot marți, conducerea Unității Sindicatelor Libere (USL) Metrou.

Sindicaliștii invocă următoarele motive:
– „Din punct de vedere tehnic, defecțiuni frecvente cel puțin la nivel săptămânal, culminând cu acel tren care ne-a costat peste 6 milioane de euro și care și acum se află pe pereții Depoului Berceni, deși incidentul a avut loc pe data de 26 ianuarie 2019”;
– „Din punct de vedere legislativ, în conformitate cu Ordonanța nr. 109 și Legea nr. 111 nu au fost în măsură să prezinte Contractul de mandat și administrativ astfel încât a dus la înlocuirea Consiliului de Administrație și a directorului general interimar”.

În aceste condiții, a mai transmis USL Metrou, „un director care nu a avut tangență niciodată cu departamentul feroviar – cu atât mai puțin cu metroul – nu are cum să invoce motive de ordin social pentru eliberarea din funcție, deși în mod ilegal a obținut de patru ori prelungirea mandatului provizoriu”.

Despre Metrorex
Metrorex este compania care gestionează Metroul bucureștean, aflată în administrarea Ministerului Transporturilor.
Lungimea rețelei de metrou este, în prezent, de 71 de kilometri, distribuiți pe patru linii magistrale și 53 de stații. Cele patru magistrale existente asigură transportul zilnic a peste 600.000 de călători, aproape în toate zonele Capitalei.
Metroul oferă un transport rapid, comod și economic și își menține cota de piață deținută, numărul călătorilor transportați cu metroul reprezentând aproximativ 20% din numărul total al celor ce utilizează mijloacele de transport în comun. În același timp, lungimea rețelei de metrou reprezintă circa 4% din totalul rețelei de transport public a Municipiului București.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Motivul real din spatele anulării alegerilor din decembrie 2024

deși susține că a avut „zero finanțare”, autoritățile – ANAF, AEP, SRI, DIICOT – au găsit suficiente indicii care contrazic această versiune: donații masive în bani cash și prin intermediari (inclusiv peste 1 ml­ € doar pe TikTok), plăți către influenceri, campanii coordonate online și cheltuieli mascate. Georgescu nu a răspuns concret în fața legii, invocând lipsa unei documentații complete, dar investigațiile și probele existente implică atât finanțare ilegală, cât și o deturnare a procesului electoral.

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...