Data de 11 martie 2020 va intra în istorie ca fiind ziua în care au început efectiv lucrările – organizarea de șantier – pentru construcția viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești. Este vorba despre lotul I din Secțiunea 1 a tronsonului Sibiu-Boița, unde constructorul a și adus utilajele pentru prelucrarea terenului.
„A început organizarea de șantier pentru construcția Secțiunii 1 a autostrăzii Sibiu Pitești”, arată un comunicat transmis marți de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR.
Pentru Secțiunea 1 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, respectiv Sibiu-Boița, am obținut Autorizația de Construire și, acum, până la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, am solicitat constructorului o mobilizare exemplară. Un prim semnal pozitiv este demararea de către acesta a lucrărilor necesare organizării de șantier și a realizării drumurilor tehnologice. Pentru acest proiect, considerat un obiectiv de importanță strategică, CNAIR va asigura un management activ printr-o monitorizare constantă a modului de respectare a graficului de lucrări asumat prin contract.
Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR
Autorizația, eliberată pe 9 martie
La data de 9 martie 2020, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a emis Autorizația de Construire pentru Secțiunea 1 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, Lotul 1, Sibiu-Boița (km 0+000 – km 13+170).
Contractul de proiectare și execuție pentru Lotul 1 (km 0+000 – km 13+170), cu o valoare de 612,64 milioane de lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR și Compania Porr Construct SRL.
Tronsonul ar trebui să fie gata în 2024
Potrivit CNAIR, „durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție”. Asta înseamnă că tronsonul ar trebui să fie gata în 2024 și să fie garantat până în 2029.
„Studiile topografice, geotehnice, arheologice, hidrologice, precum și lucrările de asanare și deminare au fost finalizate, astfel încât, în prezent, se lucrează la drumurile tehnologice și la platformele pentru foraje piloți”, a menționat CNAIR.
Pe lângă asta trebuia sa menționați ca loturile 2,3 si 4 sunt in aer deoarece au o documentație lacunara . Acelea sunt secțiunile grele si care merita mai multa atentie,fără ele vom avea un trafic de coșmar pe valea oltului!!!