Cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume a reușit să-și mențină prezența și în Ucraina, în ciuda războiului din ultimele luni
Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, a anunțat recent o creștere organică de 7,6%, dar și o creștere internă reală de 2,4% și un pricing de 5,2%.Creșterea a fost generalizată în majoritatea zonelor geografice și a categoriilor, cu o dinamică continuă a vânzărilor cu amănuntul și o redresare suplimentară a canalelor out-of-home. Vânzările totale raportate au crescut cu 5,4%, la 22,2 miliarde de franci elvețieni. De asemenea, în aprilie, Nestlé Health Science a finalizat achiziția pachetului majoritar de la Orgain, lider în nutriția pe bază de plante.
Zona Europa a raportat o creștere organică ridicată de o singură cifră, susținută de politica de preț, de un impuls susținut al comerțului electronic și de o redresare suplimentară a canalelor out-of-home. Zona a continuat să înregistreze creșteri ale cotei de piață, în special în ceea ce privește hrana pentru animale de companie, cafeaua și alimentele pe bază de plante.
Pe categorii de produse, principalul motor de creștere a fost Nestlé Professional, vânzările depășind nivelurile din 2019.
Vânzările categoriei Purina PetCare au crescut într-un ritm de două cifre, determinat de mărcile premium Purina ONE, Purina Pro Plan și Gourmet, precum și de produsele veterinare. Vânzările la categoria nutriția sugarilor au crescut într-un ritm de două cifre, ajutat de creșterea cotei de piață. Categoria Confectionary a raportat o creștere medie de o singură cifră, cu o recuperare puternică pentru KitKat și produsele sezoniere.
Creșterea în segmentul de cafea a fost aproape plată, după o creștere puternică de două cifre în primul trimestru al anului 2021. Produsele Starbucks au rezonat puternic cu consumatorii. Culinary a înregistrat o scădere a vânzărilor, după o bază mare de comparație în 2021. Gama Garden Gourmet, produse pe bază de plante, a continuat să vadă un impuls puternic.
Nestlé România a terminat primul trimestru cu o creștere de 12,9%, creștere susținută de o evoluție puternică pe toate categoriile. Această creștere se datorează alegerilor sustenabile și cu un profil nutrițional echilibrat făcute în portofoliul companiei. În primele trei luni ale anului am făcut lansări în toate categoriile de produse Nestlé, fiind aduse pe piață produse inovatoare sub branduri intrate în premieră în România, precum NESVITA (gustări de ovăz pentru micul dejun) și NANCARE (suplimente pediatrice) sau fiind extinse gamele deja existente pe piață.
Silvia Sticlea
Country Manager Nestlé România
De la începutul războiului, Nestlé s-a concentrat pe sprijinirea angajaților săi, a familiilor lor și a poporului ucrainean. Compania a mobilizat echipe din întreaga regiune pentru a obține alimente și provizii esențiale pentru populația locală. Lucrând în parteneriat cu organizațiile caritabile ucrainene, Nestlé a organizat, de asemenea, sprijin umanitar direct în zona de război.
Nestlé este una dintre puținele companii care continuă să păstreze rafturile aprovizionate pentru populația din Ucraina. Compania a reușit să mențină în mare măsură operațiunile în vestul țării, în timp ce operațiunile fabricii sale din Harkov au fost oprite din cauza bombardamentelor grele.
Angajații Nestlé s-au oferit voluntar pentru a transforma Centrul de Distribuție Harkov al companiei într-un centru de donații pentru a oferi hrană comunității locale. Până în prezent, Nestlé a donat peste 40 de milioane de porții de produse alimentare, băuturi și nutriție în întreaga țară.
Nestlé a fost și continuă să fie în contact strâns cu cei 5.800 de angajați ai săi din Ucraina. Printre alte măsuri, compania le oferă plăți salariale în avans, plăți punctuale pentru a sprijini relocarea, menținerea nivelului salarial pentru viitorul apropiat și oferte de muncă în alte companii operate de Nestlé.
În aceste prime luni ale anului, războiul din Ucraina a provocat suferințe umane de nedescris. Rămânem concentrați pe sprijinirea colegilor noștri de acolo și pe acordarea de ajutor umanitar, în timp ce suntem alături de comunitatea internațională în apelul la pace. Pe fondul acestui mediu provocator, am livrat o creștere puternică a vânzărilor organice cu RIG puternic. Am crescut treptat prețurile într-un mod responsabil și am văzut o cerere susținută din partea consumatorilor. Inflația costurilor continuă să crească puternic, ceea ce va necesita noi măsuri de stabilizare a prețurilor și de atenuare pe parcursul anului. Echipa Nestlé a abordat aceste probleme și a avansat cu agilitate și determinare obiectivele noastre de strategie și sustenabilitate pe termen lung. Confirmăm obiectivele noastre pentru acest an.
Mark Schneider
Nestlé CEO
Despre Nestlé
Ne-am început activitatea în România în luna iulie a anului 1995, cu o reprezentanță având doar 6 angajați și principalul rol de a importa cereale pentru micul dejun, cafea, hrană pentru bebeluși, supă instant și condimente. În activitatea noastră ne ghid„ăm după câteva principii, respectate în toate țările unde suntem prezenți – având grijă să respectam legile și cultura locală.