15.8 C
București
marți, 21 martie, 2023

Oamenii de afaceri japonezi, interesați de vinurile românești

Dată:

Sorin Dimitriu, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), a avut o întâlnire cu o misiune economică din Japonia, din regiunea Kumamoto (5 firme), condusă de Fujio Matsumoto, fondatorul Camerei de Comerț și Industrie România-Japonia. La eveniment au participat, de asemenea, E.S. Radu Șerban, fost ambasador al țării noastre în Japonia, prof. dr. ing. Ion Hohan, președintele Secțiunii Servicii a CCIB, George Vodislav, directorul general al Camerei bucureștene, precum și Seiji Koyama, director în cadrul Camerei de Comerț și Industrie Kumamoto.

Principalele obiective ale întrevederii au vizat o mai bună cunoaștere de către oaspeţi a mediului economic din România, identificarea unor oportunități de afaceri în țara noastră, precum și stabilirea unor relații de colaborare cu CCIB, în vederea obținerii de informații utile despre piață și organizării de evenimente de promovare a celor două comunități de afaceri.

În deschiderea întâlnirii, Sorin Dimitriu a vorbit despre activitatea CCIB, organizaţie reprezentativă pentru mediul de afaceri al capitalei, cu deschidere şi recunoaştere internaţională, despre strategia de relaţii externe a Camerei bucureştene, precum și despre mediul de afaceri românesc.

Conducătorul delegației nipone, Fujio Matsumoto, a subliniat potențialul de dezvoltare al relațiilor  economice și comerciale româno-japoneze, punctând faptul că oportunitățile oferite de cele două piețe sunt insuficient exploatate. În context, reprezentantul CCI România-Japonia și-a exprimat speranța ca această primă întâlnire constituie un bun prilej pentru a înțelege mai bine comunitatea de afaceri românească și de a identifica oportunități cu șanse reale de valorificare.

Membrii delegației japoneze au subliniat interesul pentru: importul de vinuri, inclusiv vinuri spumante, produse cosmetice, îndeosebi creme de față și de mâini, distribuția în România de pudră de cartof dulce, utilizată în sectorul de cofetărie și patiserie, dar și pentru stabilirea unor colaborări la nivel universitar. Oamenii de afaceri niponi au apreciat calitatea bună a produselor românești, însă au fost de părere că este nevoie de o strategie de marketing coerentă, adaptată pieței locale și susținută de personalități din țara noastră, cu notorietate pe piața japoneză.

În ceea ce priveşte dezvoltarea colaborării comercial-economice între cele două țări, în opinia preşedintelui CCIB, organizarea la București a unei „Zile a Oportunităților de Afaceri” dedicate Japoniei, a unei „Săptămâni a produselor nipone”, dar și a unor serii de întâlniri B2B, pot constitui pași eficienți în vederea unei mai bune cunoşteri reciproce şi a valorificării cu succes a unor oportunităţi de business. În principiu, s-a convenit ca posibilă o nouă misiune economică japoneză în cursul lunii octombrie a.c. Potrivit prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, aceste evenimente, care permit o identificare corectă a domeniilor de interes, pot fi urmate de o misiune economică organizată de Camera bucureșteană în Japonia.

În cadrul întâlnirii, preşedintele CCIB a recomandat firmelor nipone interesate de piaţa noastră să apeleze la Camera bucureşteană pentru a avea succes în acest demers şi a se feri de eventuale pericole ce decurg dintr-o insuficientă cunoaştere a particularităţilor pieţei româneşti.

În 2017, statistica română indica un vârf al schimburilor comerciale româno-japoneze de 650,4 milioane USD, din care exportul românesc în Japonia s-a cifrat la numai 262,7 mil. USD, în timp ce importurile au însumat 387,7 mil. USD. Deși are un potențial semnificativ, Japonia ocupă doar locul 25 între statele investitoare în România, cu un număr de 356 firme înregistrate, cu un capital social total subscris de 254 mil. USD.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...