OMV Petrom, cea mai mare companie românească de energie, a implementat semnătura electronică pentru contractele de carburanți pentru clienții persoane juridice. Astfel, „circa 32.000 de kilograme de lemn și 700.000 de litri de apă pot fi economisiți anual, prin reducerea cantității de hârtie folosită în semnarea și derularea contractelor”, arată un comunicat transmis joi de companie.
Soluția de semnătură electronică este furnizată de DocuSign, cea mai cunoscută companie din domeniu la nivel global, și a fost implementată în OMV Petrom din vară.
„Semnătura electronică completează gama de servicii digitale pentru clienții de carburanți persoane juridice, alături de facturile electronice și de platformele online dedicate”, precizează compania de energie.
Semnarea electronică a contractelor, în format digital, fără a mai fi necesară trimiterea lor prin postă ne permite să reducem timpul de contractare de până la 20 de zile, la o singură zi. În plus, eliminarea documentelor pe hârtie contribuie la reducerea impactului asupra mediului și aduce economii de costuri cu tipărirea și transmiterea documentelor.
Adrian Nicolaescu, VP Product Supply & Sales East OMV Petrom
Cum se pot iniția comenzile online
Serviciile de facturare electronică pentru clienții persoane juridice ai OMV Petrom, pe segmentul carburanți, sunt disponibile încă din 2013. În prezent circa 90% dintre clienți folosesc acest sistem, eliminându-se necesitatea tipăririi, transmiterii și arhivării în format fizic a documentelor.
De asemenea, clienții persoane juridice au la dispoziție platforme online dedicate. De exemplu, clienții care achiziționează carburanți en-gros pot iniția comenzi online prin intermediul platformei Business Portal și sunt notificați cu privire la statusul acestora prin e-mail și SMS. Iar companiile care administrează flote auto și utilizează cardurile de carburanți OMV și Petrom au la dispoziție o platformă dedicată – Fleet Online Service, care permite monitorizarea consumului și gestionarea portofoliului de carduri.
„Tehnologia și inovația fac parte dintre factorii cheie care stau la baza implementării strategiei OMV Petrom. Compania se concentrează pe soluții de digitalizare în toate domeniile în care activează, de la digitalizarea zăcămintelor de petrol și gaze sau informatizarea proceselor interne la furnizarea de soluții rentabile clienților de carburanți, gaze și electricitate”, se mai arată în comunicat.
Despre OMV Petrom
OMV Petrom este cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, cu o producție anuală de ţiţei şi gaze la nivel de grup de 58,3 milioane de barili echivalent petrol (bep) în 2018. Grupul deține o capacitate de rafinare de 4,5 milioane tone anual şi operează o centrală electrică de înaltă eficienţă de 860 MW. Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere cu amănuntul, Grupul este prezent în România şi ţările învecinate prin intermediul a 789 de benzinării, la sfârșitul lui iunie 2019, sub două branduri – OMV și Petrom.
OMV Aktiengesellschaft, una dintre cele mai mari companii industriale listate din Austria, deţine 51,011% din acţiunile OMV Petrom. Statul român, prin Ministerul Energiei, deţine 20,639% din acțiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea deţine 9,998%, iar 18,352% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti și la Bursa de Valori Londra.
OMV Petrom este cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu contribuții de 27,8 miliarde de euro reprezentând taxe, impozite și dividende plătite în perioada 2005-2018.
Din 2007, OMV Petrom a integrat în strategia sa de business principiile responsabilităţii corporatiste. În perioada 2007-2018, compania a alocat aproximativ 52,5 milioane de euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România, concentrându-se pe protecţia mediului, educaţie, sănătate şi dezvoltare locală.