13.6 C
București
duminică, 19 mai, 2024

Paradox statistic: Afacerile televiziunilor au scăzut în martie și au stagnat în primul trimestru din anul electoral 2019. Cum au mers serviciile profesionale

Dată:

Cifra de afaceri din sectorul producției și transmiterii programelor TV a stagnat în trimestrul I 2019 și a scăzut în luna martie, arată statisticile oficiale analizate de REVISTA PATRONATELOR.

La activităţile de producţie cinematografică, video, programe de televiziune, difuzare şi transmitere de programe – categorie din care fac parte televiziunile din România – cifra de afaceri a crescut cu mai puțin de un punct procentual (+0,6%) în primul trimestru din 2019 față de acelați interval, potrivit datelor comunicate joi de Institutul Național de Statistică – INS.

În luna martie, potrivit INS:
– comparativ cu luna precedentă, „scăderi au înregistrat activităţile de transporturi (-2,5%) şi activităţile de producţie cinematografică, video, programe de televiziune, difuzare şi transmitere de programe (-1,7%)”
– comparativ cu luna martie a anului 2018, „activităţile de producţie cinematografică, video, programe de televiziune, difuzare şi transmitere de programe au scăzut cu 7,2%”.

Toate acestea s-au întâmplat în prima parte a anului electoral 2019, când firesc ar fi ca veniturile televiziunilor să crească semnificativ, posturile TV fiind principalele beneficiare ale finanțărilor de campanie.

Serviciile profesionale au crescut, per ansamblu, cu peste 15%

„În perioada ianuarie-martie (trimestrul I) 2019, comparativ cu perioada similară din 2018, în termeni nominali, cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor, serie brută, a crescut pe ansamblu cu 15,1%”, arată comunicatul INS.

Avansul a fost consemnat „datorită creşterilor înregistrate la activităţile de servicii informatice şi în tehnologia informaţiei (+23,5%), alte servicii furnizate în principal întreprinderilor (+19,1%), activităţile de transporturi (+12,6%), activitǎţile de comunicaţii (+5,7%) şi la activităţile de producţie cinematografică, video, programe de televiziune; difuzare şi transmitere de programe (+0,6%)”, a mai comunicat INS.

În terminologia statisticienilor, cifra de afaceri reprezintă „veniturile totale înregistrate de către întreprindere în perioada de referinţă, provenite atât din activitatea principală, cât şi din activităţile secundare exercitate de aceasta”.  Cifra de afaceri nu include TVA şi veniturile din vânzarea sau transferul de mijloace fixe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

VIDEO | O altă dezbatere pe tema crizei din Ucraina

În cadrul unei dezbateri de miercuri seara de la televiziunea Global News, intitulată ”Mai este Ucraina sprijinită de Occident”, moderatorul Calistrat Atudorei a pus...

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...