20.7 C
București
luni, 27 martie, 2023

CCIB: Piața Americii Latine și Mexicul, noua prioritate a strategiei Camerei Bucureștene

Dată:

Prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), a avut o înâlnire cu E.S. Jose Arturo Trejo, ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al Statelor Unite Mexicane în ţara noastră. La întrevedere a participat, de asemenea, prof. dr. Ion Hohan, preşedintele Secţiunii Servicii a CCIB şi vicepreşedinte ale Camerei bucureştene.

În deschiderea întâlnirii, prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu a vorbit despre sistemul cameral românesc, organizat în baza Legii 335/2007, care conferă autonomie totală camerelor judeţene, despre activitatea CCIB, organizaţie reprezentativă pentru mediul de afaceri al capitalei, cu deschidere şi recunoaştere internaţională, precum şi despre strategia de relaţii externe a Camerei bucureştene.

În ceea ce priveşte dezvoltarea colaborării comercial-economice româno-mexicane, în opinia preşedintelui CCIB, organizarea, împreună cu Ambasada a unei „Zile a oportunităţilor de afaceri” va asigura o promovare eficientă a domeniilor-cheie ale economiei mexicane şi a cadrului legal aplicabil comunităţii de afaceri şi investitorilor şi va permite identificarea unor companii româneşti interesate de această piaţă, companii care ulterior să ia parte la un Forum de afaceri organizat la Bucureşti şi la o misiune economică organizată de Camera bucureşteană pe continentul american. În acest context, preşedintele CCIB a punctat necesitatea unei bune colaborări cu organizaţiile similare din Mexic.

E.S. Jose Arturo Trejo a apreciat propunerile preşedintelui Camerei bucureştene şi l-a asigurat de întreaga cooperare în proiectele ce vizează majorarea schimburilor comerciale bilaterale. Ambasadorul Statelor Unite Mexicane a subliniat interesul ţării sale pentru diversificarea pieţelor de desfacere, dar şi a ofertei destinate exportului.

Schimburile comerciale bilaterale au înregistrat un vârf în de 363 mil. USD în 2013, datorat nivelului relativ ridicat al exportului românesc, de 222 mil USD. În anul 2016 s-au înregistrat livrări reciproce de 320 mil.USD, din care exportul românesc a fost de numai 173 mil. USD, cel mai scăzut nivel din anul 2012.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...