18.6 C
București
miercuri, 26 martie, 2025

Prime de Paște. Sondaj BestJobs: Cei mai mulți angajatori le acordă salariaților până la 150 de lei și minivacanța integrală

Dată:

Mai mult de jumătate dintre angajatori (55%) le acordă în acest an prime sau beneficii salariaților cu ocazia sărbătorilor de Paște, iar aproape jumătate dintre aceștia spun că valoarea va fi de până la 150 de lei, arată un sondaj realizat de BestJobs.

Potrivit studiului, în circa 20% din cazuri valoarea primelor va fi cuprinsă între 151 și 200 de lei, iar pentru restul de 30% va fi chiar mai mare de acest nivel.

Un procent destul de mare dintre angajatori, de aproape o treime, nu va acorda niciun fel de beneficii, iar 12,4% nu au luat încă o decizie la momentul sondajului (în cursul lunii martie).

Bani și tichete-cadou

Dintre cei care au răspuns afirmativ, aproape 40% spun că vor acorda prime în bani, iar 34% vor da salariaților tichete cadou, mai puțini fiind cei care vor acorda coșuri cu produse specifice de sezon sau zile libere suplimentare.

Peste 20% sunt nehotărâți sub ce formă vor acorda beneficiile de Paște.

„În orice caz, puțini își permit să mărească valoarea primelor sau a beneficiilor ce vor fi acordate în 2019. Circa două treimi dintre angajatorii care vor acorda prime de Paște spun că acestea vor avea o valoare similară cu cea de anul trecut, 16% afirmă că vor fi cu 5-10% mai mari, iar 11,8% au declarat că valoarea beneficiilor va fi cu 20-25% mai mare decât în anul precedent. Restul de 6% susțin că valoarea ar putea fi ceva mai mică”, menționează autorii studiului.

Ce vor angajații

De cealaltă parte, trei din cinci angajați își doresc de Paște de la angajator o primă în bani, iar 12% – tichete cadou.

Alți 14,5% dintre salariați visează chiar la un city break oferit de către angajator, 7,3% și-ar dori o zi liberă în plus, iar mai puțini – 6,6% – spun că ar vrea coșuri cu produse cadou.

Aproape jumătate dintre angajații care au răspuns chestionarului au afirmat că vor aloca un buget de până la 500 de lei pentru Sărbătorile Pascale, iar un sfert – între 500 și 1.000 de lei. Alți 10,6% vor aloca între 1.000 și 2.000 de lei și foarte puțini, respectiv 3%, vor putea să aloce peste 2.000 de lei, restul fiind nehotărâți.

Pe ce se duc banii

Așa cum era de așteptat, cei mai mulți bani vor fi cheltuiți pe produsele tradiționale pentru masa de Paște (50,3% dintre respondenți), pe cadouri pentru familie (17,2% dintre respondenți), pentru vacanță (10%) sau haine noi, conform tradiției de Paște (5,3% dintre respondenți).

Șapte din zece angajați vor petrece sărbătorile de Paște acasă cu familia, 10,6% dintre respondenți spun că vor face o vacanță scurtă prin țară, iar 6% vor călători în afara țării.

Doi din cinci angajați au minivacanța integrală

Întrebați dacă vor fi nevoiți să lucreze în această scurtă vacanță de Paște și 1 Mai, doar doi din cinci angajați spun că nu vor lucra deloc, un sfert nu a putut estima, iar ceilalți au declarat că fie nu vor avea atât de multe zile libere, fie vor lucra, chiar dacă va fi vorba de mai puțin de o oră pe zi.

De altfel, 37% dintre respondenți au declarat că nu își vor lua nicio zi liberă extra cu ocazia Sărbătorilor Pascale și de 1 Mai. Aproape doi din zece au răspuns că își vor lua o singură zi liberă în plus, pe 30 aprilie, în timp ce 17% își vor lua chiar 3 zile libere în plus.

Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 1-25 martie pe un eșantion de 758 utilizatori de internet, reprezentativ la nivel urban.

Despre BestJobs
BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România.
Cu o experiență de peste 18 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare.
Cu un număr de peste 2,5 milioane de profesioniști conectați la piața muncii și peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în țară, cât și în străinătate, BestJobs creează conexiuni între toți cei care vor să găsească un job mai bun și angajatorii care caută noi talente.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.