1.2 C
București
miercuri, 19 februarie, 2025

Problema constituirii garanțiilor în cadrul procedurilor de achiziție publică este în curs de rezolvare

Dată:

Inițiativa de modificare a art. 42 din HG de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență nr. 98/2017,  prin excluderea posibilității operatorilor economici de a-și constitui garanții de participare la licitații prin polițe emise de firme de asigurări,  a creeat neliniște și îngrijorare în piața asigurătorilor.

Revista Patronatelor redă în continuare, integral, un comunicat transmis de FPSC.

Vineri 31.05.2018 FEDERAȚIA PATRONATELOR SOCIETĂȚILOR DIN CONSTRUCȚII a participat în grupul de lucru organizat de ASF, UNSAR, UNSICAR pentru a găsi soluții în interesul constructorilor, afectați de proiectul de HG care elimină posibilitatea operatorilor economici de a constitui garanţia de participare/garanţia de bună execuţie prin poliţe emise de societăţi de asigurare.

Această participare vine să completeze demersurile anterioare ale Federatiei, care a transmis solicitări către ANAP şi MFP pentru a nu restricţiona modul de constituire al garanţiilor în cadrul procedurilor de achiziţie publică.

La şedinţă a fost prezent și preşedintele ANAP, Bogdan Pușcaș, precum și dl director Bogdan Dobrin, care au informat că Hotărârea de Guvern, care urmează să fie aprobată săptămâna viitoare a fost revizuită, în sensul în care, pentru garanţia de participare se va permite, în continuare, posibilitatea de a utiliza poliţe de asigurare, aşa cum Normele de aplicare prevăd şi în prezent. Este unul din aspectele pe care FPSC l-a susţinut – ca soluţie de compromis – având în vedere că riscurile entităţilor contractante sunt reduse în faza de ofertare, iar această propunere a fost însuşită de autorităţi.

În ceea ce priveşte modul de constituire a garanţiei de bună execuţie, reprezentaţii ANAP s-au dovedit deschişi la dialog şi – înţelegând problema constructorilor, asigurătorilor dar și interesul autorităţilor de a beneficia de o garanţie reală, executabilă – cei prezenți au convenit asupra unei soluţii care – sperăm – va rezolva și aceste aspecte.”

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.