18.9 C
București
duminică, 21 aprilie, 2024

Produse cu dublu standard: În România au calitate net inferioară celor din Vest. Exemplele scoase la lumină de ANPC

Dată:

Pe fondul suspiciunilor privind calitatea unor produse comercializate pe piața Uniunii Europene, respectiv a existenței unor diferențe între produse prezentate ca fiind identice, în urma verificărilor întreprinse de comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor – ANPC – s-au depistat 18 produse care în România au calitate net inferioară celor din Vest.

„Din 128 de produse supuse verificărilor în statele membre ale Uniunii Europene în cadrul studiului elaborat la nivel european, în România au fost găsite corespondențe pentru un număr de 79”, arată un comunicat al ANPC.

Din cele 79 de produse verificate, apar diferențe  la un număr de 18 (22,78%) la care s-au constatat:
a) diferențe privind compoziția (absența unor ingrediente, prezența altor ingrediente/aditivi)
b) diferențe privind proporțiile anumitor ingrediente
c) diferențe privind parametrii rezultați din declarația nutrițională.
Dintre acestea, ANPC exemplifică:

1. Freeway – Orangeade
„În cazul produsului comercializat în Romania şi Bulgaria, procentul de suc de portocale obținut din concentrat este de 3%, față de țări precum Italia (20%), Franţa (10%), Olanda (8%), Spania (8%)”.

2. Milka – Whole Hazelnuts
„Produsul din România prezintă proporţia de alune de 17%, în timp ce în Germania proporţia de alune este de 20% şi Franţa proporţia de alune este de 22%”.

3. Dr. Oetker Pudding Powder Chocolate (praf de budincă cu gust de ciocolată, produs în România de SC Dr. Oetker RO SRL Curtea de Argeș)
„Din compararea valorilor înscrise în Declarația nutrițională pentru acesta a rezultat că în cazul produsului comercializat pe piața din România și Bulgaria: procentul de grșsimi totale este de 3,1% și de acizi grași saturați este de 1,9%, fiind valorile cele mai mari din grupa de țări analizată; în cazul unor țări precum Germania şi Olanda, unde produsul prezenta conţinutul de grăsimi de 1,5% și de acizi graşi saturaţi de 0,9%, iar în Italia produsul prezenta conţinutul de grăsimi de 1,7% , cu cel de acizi graşi saturaţi de 1,1%”.

4. Danone – Activia Nature (producător SC Danone PDPA SRL București)
„În raport cu celelalte țări nominalizate în listă, se constată că procentul de calciu exprimat în % din Valoarea Nutriţională de Referinţă al produsului aflat pe piața națională este de 121%, fata de 168% în Finlanda şi 148% în Polonia. În conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr.432/2012, calciul contribuie la menţinerea sănătăţii sistemului osos, este necesar pentru menţinerea sănătăţii dinţilor şi contribuie la funcţionarea normală a sistemului muscular.
Produsul aflat la vanzare pe piața din România are un conținut de proteine de 3,5% și 3,6% în Bulgaria, față de țări precum Malta (3,9%), Germania şi Finlanda (4,9%)”.

5. IGLO – 15 Fish Finger (produs congelat, preambalat, reprezentat de batoane de file de pește marin de Alaska, dezosat, pane, preprăjit, producător – Frozen Fish International Gmbh Germania)
„Produsul comercializat pe piața din România are declarat pe ambalaj un procent mai mic de file de pește, respectiv 58%, față de Germania şi Olanda unde procentul de pește declarat este de 65%. În acelaşi timp, la produsul comercializat în România apa figurează în lista ingredientelor pe poziţia a 3-a în timp ce în Germania nu este menţionată apa, iar în Olanda apa figurează pe poziţia a 4-a (ingredientele se indică în proporţia descrescătoare a ponderii în momentul introducerii în fabricaţie)”.

6-7. Kinder – Pingui
„Produsul din România şi Bulgaria prezintă conţinutul de lapte de 21%, faţă de 24% în cazul produsului comercializat în Germania, Danemarca, Franţa Olanda şi Finlanda.
Produsul comercializat în România şi Bulgaria prezintă conţinutul de proteine de 5,3%, faţă de acelaşi produs comercializat  în Germania şi Finlanda care prezintă conţinutul de proteine de 7%.
Produsul comercializat în Germania şi Finlanda prezintă un conţinut de proteine mai mare cu 32% faţă de produsul comercializat în România şi Bulgaria, produs care si prin denumire este adresat copiilor”.

8. Knorr Bază pentru mâncăruri Cub de pasăre
„Produsul din România prezintă un conţinut de extract de carne de pasăre de 0,1% în timp ce acelaşi produs comercializat în Franţa, Danemarca şi Cipru prezintă în compoziţie 1% carne de pasăre. Produsul din România conţine 2% grăsime de pasăre în timp de acelaşi produs comercializat în Danemarca şi Malta prezintă 3% grăsime de pasăre”.

9. The Coca-Cola Company, Fanta Orange
„Produsul de pe piața din România prezintă un conținut redus de suc din concentrat de portocale, respectiv de 5%, față de Italia (12%), Franţa (10%) şi Spania (8%).
România este singura țară din listă în care sucul de portocale din concentrat este nominalizat al patrulea în lista de ingrediente (în ordinea descrescătoare a ponderii acestora în produsul finit)”.

10. Nestle – Nestea Lemon
„Produsul comercializat în România prezintă altă reţetă, în lista ingredientelor figurând 0,08% extract de ceai, şi utilizează zahăr și fructoză, produsul din Spania prezentând 0,1% extract de ceai şi utilizează zahăr”.

11. Nestle – Nescafe 3 în 1 (Original)
„Produsul din România prezintă proporţia de cafea instant de 14,5%, faţă de 10% în Franţa, 9% în Olanda şi 7,9% în Germania şi Spania”.

12.  D’arbo – gem de căpşuni
„Produsul din România prezintă valoarea cea mai mică în ceea ce privește conținutul de glucide, respectiv de zaharuri de 37%, față de 55% în Germania şi Finlanda.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

VIDEO | O altă dezbatere pe tema crizei din Ucraina

În cadrul unei dezbateri de miercuri seara de la televiziunea Global News, intitulată ”Mai este Ucraina sprijinită de Occident”, moderatorul Calistrat Atudorei a pus...

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...