10.1 C
București
duminică, 20 aprilie, 2025

Protestul transportatorilor: Două patronate românești din sectorul rutier își invită membrii să participe la mitingul din Bruxelles – 10 ianuarie

Dată:

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) și Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) îi invită pe transportatorii rutieri din România să se alăture protestului organizat la Bruxelles în data de 10 ianuarie 2019, în fața Parlamentului European – Piața Luxembourg, între orele 8.00 și 13.00, împotriva Pachetului „Mobilitate 1”.

REVISTA PATRONATELOR redă în continuare, integral, comunicatele transmise de UNTRR și FORT.

Comunicatul UNTRR:

„Protestul este organizat de UNTRR împreună cu asociațiile membre IRU din țările est-europene și alte țări afectate de măsurile conținute de Pachetul Mobilitate 1 bazate pe propunerile protecționiste ale Alianței Rutiere a Statelor din Vestul UE, Parlamentul European urmând să decidă pe 10.01.2019 viitorul transportatorilor rutieri români în Europa!

Protestul este autorizat pentru un număr total de 600 de persoane și 11 autocamioane. Transportatorii rutieri din România care doresc să participe sunt rugați să-l contacteze pe domnul George Dobre, la telefon 0720.999.240 sau prin email la george.dobre@untrr.ro.

Toți transportatorii români  care înțeleg importanța acestui demers și vor dori să participe la această acțiune, ca o ultimă șansă de blocare și respingere a adoptării măsurilor protecționiste de către Parlamentul European, în beneficiul transportatorilor din statele vest europene și în detrimentul și cu prețul falimentării transportatorilor români, sunt invitați să participe la protestul din data de 10.01.2019.

În data de 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1, după care vor urma să fie aprobate în sesiunea plenară PE din 14 – 17.01.2019.

Reamintim că Pachetul mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31.05.2017 și cuprinde propuneri importante de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, precum:
– propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere,
– propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști,
– propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.

Precizăm că în data de 03.12.2018, Consiliul Miniștrilor de Transport din UE a adoptat poziția sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile restrictive ale Alianței Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii români, alături de ceilalți transportatori estici sunt trimiși acasă, prin măsurile restrictive dure de efectuare a transportului rutier în Uniunea Europeană.

În principal vor fi aplicate următoarele reguli:
Aplicarea regulilor detașării la transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre țara de destinație și în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcții, fără a se încadra în regimul de detașare, sau zero la plecare și până la două (operațiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detașare integrală se aplică începând cu prima zi a operațiunii.

Restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de „răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același autovehicul. Această restricționare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piața liberă!
Interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului, deși în documentele Președinției Austriece este recunoscută lipsa acută de spații de parcare sigure și securizate în UE.
Întoarcerea acasă a șoferilor cel puțin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după numai trei săptămâni pe drum.
Obligația dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operațiuni de transport internațional cu tahograf inteligent până la sfârșitul anului 2024.

Propunerile cuprinse în Pachetul Mobilitate au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați prin măsurile propuse, care vor determina creșterea semnificativă a costurilor de operare și restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.

După aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor 3 instituții europene – Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul de Transport UE în vederea aprobării textului final.”

Comunicatul FORT:

„FEDERATIA OPERATORILOR ROMANI DE TRANSPORT ( FORT ) participa alaturi de celelalte organizatii patronale din RO si nu numai, la protestul impotriva Pachetului Mobilitate 1, care va avea loc pe data de 10.01.2018, intre orele 08.00 – 13.00 in fata Parlamentului European – Piata Luxembourg.

FORT s-a opus cu vehementa Pachetului de Mobilitate si a facut numeroase sesizari si petitii Ministrilor Transporturilor ai Romaniei din ultimii doi ani, cat si Comisiei Europene si Parlamentului European cu privire la repercursiunile pe care le aduc aceste modificari asupra transportatorilor romani.

Transportatorii rutieri de marfuri sau persoane care inteleg importanta acestui demers si doresc sa participe la aceasta actiune de blocare si respingere alaturi de FORT, sunt rugati sa contacteze pe domnul Catalin Capraru la nr de telefon 0758505050 sau pe domnul Alin Cretu la nr de telefon 0742127711.

Va reamintim ca in data de 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1, după care vor urma să fie aprobate în sesiunea plenară PE din 14 – 17.01.2019.

Pachetul mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31.05.2017 și cuprinde propuneri importante de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, precum:
– propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere
– propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști
– propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.

Reiteram faptul ca la data de 04.12.2018, Consiliul Miniștrilor de Transport din UE (ministrul de resort al RO s-a abtinut de la vot ) a adoptat poziția sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile restrictive ale Alianței Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii români, alături de ceilalți transportatori estici sunt trimiși acasă, prin măsurile restrictive dure de efectuare a transportului rutier în Uniunea Europeană.

În principal vor fi aplicate următoarele reguli:
Aplicarea regulilor detașării la transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre țara de destinație și în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcții, fără a se încadra în regimul de detașare, sau zero la plecare și până la două (operațiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detașare integrală se aplică începând cu prima zi a operațiunii.
Restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de „răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același autovehicul. Această restricționare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piața liberă!
Interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului, deși în documentele Președinției Austriece este recunoscută lipsa acută de spații de parcare sigure și securizate în UE.
Întoarcerea acasă a șoferilor cel puțin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după numai trei săptămâni pe drum.
Obligația dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operațiuni de transport internațional cu tahograf inteligent până la sfârșitul anului 2024.

Propunerile cuprinse în Pachetul Mobilitate au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați prin măsurile propuse, care vor determina creșterea semnificativă a costurilor de operare și restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.

După aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor 3 instituții europene – Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul de Transport UE în vederea aprobării textului final.”

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Ghid Practic privind Protecția Informațiilor Clasificate

Introducere Protecția informațiilor clasificate este esențială pentru securitatea națională și integritatea instituțiilor. Acest ghid oferă recomandări și măsuri esențiale pentru gestionarea și protejarea acestor informații...

Piața Muncii în 2025: Provocări și Oportunități

Piața muncii în 2025 este marcată de schimbări profunde. Pe de o parte, anumite sectoare, precum IT-ul, se confruntă cu dificultăți, iar angajații caută soluții alternative. Pe de altă parte, domenii emergente, precum industria verde, oferă noi oportunități de angajare. Cu o competiție crescută și o dinamică în continuă schimbare, atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevanți pe piața muncii.

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.