În fiecare lună, peste 10.000 dintre clienții Raiffeisen Bank migrează pe canalele digitale ale băncii. Numărul de clienți Smart Mobile și Raiffeisen Online a depășit pragul de 400.000 (435.000 de clienți activi la 30 septembrie 2017), iar creditele accesate online au ajuns la 25 de milioane euro.
„Este clar că până la finalul acestui an vom depăși 450.000 de clienți pe canalele online, pentru că ritmul de creștere este de aproximativ 10.000 de noi utilizatori pe lună. Clienții își doresc o interacțiune cât mai simplă și mai rapidă cu banca, așteptările lor cresc odată cu evoluția tehnologiei, iar noi trebuie să răspundem acestor cerințe”, a spus Florin Boldescu, Head of Digital Banking in Raiffeisen Bank.
Banca este într-un proces de transformare digitală, care are în vedere atât îmbunătățirea aplicațiilor de online banking (Smart Mobile și Raiffeisen Online), cât și accesul 100% online la produsele și serviciile băncii. De asemenea, în Raiffeisen Bank se formează echipe dedicate de specialiști pentru transformarea digitală a organizației și de „digital guides” care are rolul de a dezvolta și crește gradul de utilizare a serviciilor digitale în toată țara.
Numărul clienților persoane fizice care preferă să utilizeze Smart Mobile, aplicația de mobil, este aproape dublu față de cei care tranzacționează sau își verifică conturile pe desktop, în Raiffeisen Online. În schimb, companiile preferă să utilizeze aplicația Raiffeisen Online și fac exclusiv online 91% dintre plăți.
„Ca trafic, am înregistrat 43,8 milioane de logări de aplicație anul acesta, aproape dublu față de aceeași perioadă din 2016. Practic, avem în medie 5.600 de logări pe oră. S-au facut peste 10 milioane de tranzacții în aplicațiile mobile, iar de la lansarea lui, în august 2016, widget-ul pentru Smart Mobile, care permite verificarea soldului fără logare, a înregistrat 29.000 de instalări”, a adăugat Florin Boldescu.
Comportamentul clienților persoane fizice se schimbă și când vine vorba de credite. Astfel, volumele de credite de nevoi personale accesate prin canale digitale și oferte online au ajuns la 25 de milioane de euro.
În curând, utilizatorii vor avea metode inovatoare de autorizare a plăților în aplicațiile de online banking. Tot ca plan de viitor, în următoarele 6 luni, banca își dorește să mărească echipa de digital și urmează un proces de recrutare, atât în zona de IT, cât și în zona de business.
Raiffeisen Bank este o bancă universală de top care deservește aproximativ 2 milioane de clienți persoane fizice, 100.000 de IMM-uri și 5.600 de companii. Rețeaua băncii în România numără 466 de unități, peste 1.200 de ATM-uri, aproximativ 18.000 de EPOS-uri și 164 de MFM (automate multifuncționale).