17.4 C
București
marți, 21 martie, 2023

Semne bune și rele în comerțul din 2018: Cumpărăturile românilor au crescut cu peste 5% anual, dar au scăzut în decembrie

Dată:

Media națională a afacerilor din comerțul cu amănuntul a crescut cu 5,4% în anul 2018, dar a scăzut ușor în decembrie față de noiembrie, arată datele comunicate marți de Institutul Național de Statistică (INS).

În anul 2018, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului auto-moto) a crescut faţă de anul 2017 atât ca serie brută, cu 5,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 5,7%.

„În luna decembrie 2018, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut faţă de luna precedentă ca serie brută cu 3,2%, iar ca serie ajustată sezonier a scăzut cu 1%”, arată un comunicat al INS.

Plusuri de peste 6% în retailul alimentar și nealimentar

Creşterea cu 5,4% din 2018 a avut loc „datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+6,1%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,1%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,2%)”, menționează INS.

Pe seria ajustată sezonier, avansul din 2018 a fost consemnat „datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,5%), vânzărilor de produse nealimentare (+6,4%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,3%).

Scăderi masive la carburanți în decembrie

În luna decembrie 2018 comparativ cu noiembrie, retailul a crescut pe ansamblu cu 3,2% datorită creșterilor din vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+15,4%). „Scăderi au înregistrat comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-9,3%) și vânzările de produse nealimentare (-0,2%)”, precizează INS.

În decembrie 2018 comparativ cu decembrie 2017 însă, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere cu 4% „datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,7%), vânzările de produse nealimentare (+4,1%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,5%)”, mai arată INS.

În terminologia statisticienilor, cifra de afaceri reprezintă „veniturile totale înregistrate de către întreprindere în perioada de referinţă, provenite atât din activitatea principală, cât şi din activităţile secundare exercitate de aceasta”. Cifra de afaceri „nu include TVA şi veniturile din vânzarea sau transferul de mijloace fixe”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...