-2.9 C
București
miercuri, 12 februarie, 2025

Semne bune și rele în comerțul din 2018: Cumpărăturile românilor au crescut cu peste 5% anual, dar au scăzut în decembrie

Dată:

Media națională a afacerilor din comerțul cu amănuntul a crescut cu 5,4% în anul 2018, dar a scăzut ușor în decembrie față de noiembrie, arată datele comunicate marți de Institutul Național de Statistică (INS).

În anul 2018, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului auto-moto) a crescut faţă de anul 2017 atât ca serie brută, cu 5,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 5,7%.

„În luna decembrie 2018, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut faţă de luna precedentă ca serie brută cu 3,2%, iar ca serie ajustată sezonier a scăzut cu 1%”, arată un comunicat al INS.

Plusuri de peste 6% în retailul alimentar și nealimentar

Creşterea cu 5,4% din 2018 a avut loc „datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+6,1%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,1%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,2%)”, menționează INS.

Pe seria ajustată sezonier, avansul din 2018 a fost consemnat „datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,5%), vânzărilor de produse nealimentare (+6,4%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,3%).

Scăderi masive la carburanți în decembrie

În luna decembrie 2018 comparativ cu noiembrie, retailul a crescut pe ansamblu cu 3,2% datorită creșterilor din vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+15,4%). „Scăderi au înregistrat comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-9,3%) și vânzările de produse nealimentare (-0,2%)”, precizează INS.

În decembrie 2018 comparativ cu decembrie 2017 însă, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere cu 4% „datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,7%), vânzările de produse nealimentare (+4,1%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,5%)”, mai arată INS.

În terminologia statisticienilor, cifra de afaceri reprezintă „veniturile totale înregistrate de către întreprindere în perioada de referinţă, provenite atât din activitatea principală, cât şi din activităţile secundare exercitate de aceasta”. Cifra de afaceri „nu include TVA şi veniturile din vânzarea sau transferul de mijloace fixe”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.

Măsuri fiscale și legislative recente: Provocări și schimbări pentru economia României

În ultimele luni, România a adoptat o serie de măsuri fiscale și legislative cu scopul de a sprijini sustenabilitatea financiară a statului și de a răspunde provocărilor economice interne și externe. Aceste schimbări vizează o gamă largă de sectoare, de la impozitarea băncilor și microîntreprinderilor, până la accize și reglementări privind TVA-ul.

Piața Muncii în România: Provocări și Perspective

România se confruntă cu o dinamică intensă pe piața muncii, iar factorii economici, demografici și tehnologici dictează direcția în care aceasta evoluează. Cum afectează aceste schimbări angajatorii și candidații? Care sunt soluțiile pentru viitor? Hai să analizăm împreună!

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...