5 C
București
sâmbătă, 7 decembrie, 2024

SONDAJ | ApPA: Jumătate dintre români cred că nu trăiesc sănătos și 98% vor să schimbe ceva în stilul lor de viață

Dată:

Asociația pentru Promovarea Asigurărilor – ApPA – a publicat luni un studiu care arată că 50% dintre români consideră că au un stil de viaţă sănătos. Studiul este rezultatul unui sondaj online la care au participat 3.075 de respondenţi, desfăşurat în cadrul primei etape a campaniei naţionale de informare „Totul despre asigurările de sănătate”.

„Ce se întâmplă cu ceilalți 50%? Întrebaţi ce şi-ar dori să schimbe, în primul rând, la stilul lor de viaţă ca să fie unul mai sănătos, 41% au menţionat dieta, în timp ce 32% au declarat că şi-ar dori mai mult timp pentru ei şi pentru relaxare, iar 19% şi-ar dori să facă mai mult sport. Doar 2% au declarat că nu şi-ar dori un stil de viaţă mai sănătos”, notează autorii studiului.

Doar câțiva români fac sport zilnic

În cadrul aceluiaşi sondaj, doar 12% dintre respondenţi au declarat că includ zilnic în program activităţi sportive (mers la sală, jogging, ciclism, înot etc.), apoi 10% fac sport mai puţin de o dată pe săptămână, în timp ce 8% fac acest lucru de 1-2 ori pe săptămână.

Potrivit studiului, 61% dintre respondenţi au declarat că nu se implică deloc în astfel de activităţi.

Şi din punctul de vedere al mersului pe jos lucrurile sunt similare: 37% dintre participanţii la sondaj au declarat că merg pe jos între 1 şi 3 kilometri pe zi (1.000-4.000 de paşi), în timp ce 29% – mai puţin de 1 kilometru în fiecare zi (sub 1.000 de paşi), iar 18% străbat zilnic pe jos între 3 și 5 kilometri (4.000-7.000 de paşi).

Nouă din 10 nu țin evidența caloriilor consumate

Întrebaţi cât de des consumă alimente tip fast-food sau semipreparate, 35% au răspuns că fac acest lucru foarte rar, de 1-3 ori pe an, în timp ce 32% consumă rar, aproape o dată în fiecare lună. 19% dintre participanţii la sondaj nu consumă deloc astfel de alimente.

De asemenea, 89% dintre participanţii la sondaj au declarat că nu ţin evidenţa caloriilor pe care le consumă zilnic. Pe de altă parte, dintre cei care fac acest lucru, 58% vor să ştie câte calorii consumă deoarece îşi monitorizează greutatea pentru că vor să slăbească, 10% – pentru că vor să îşi crească masa musculară, iar 6%, pentru că vor să crească în greutate.

Un sfert din români – zero fructe în dieta zilnică

Potrivit aceluiași studiu, unul din 4 români (24%) nu include fructe în dieta zilnică. 58% declară că mănâncă 1-2 fructe pe zi, iar 18% consumă 3 fructe sau mai mult.

De asemenea, 1 din 2 români (49%) nu include legume crude în dieta zilnică. 42% consumă 1-2 tipuri de legume pe zi, iar 10% – mai mult de 3 tipuri de legume pe zi.

Dai mai mult pentru a mânca sănătos?

Conform sondajului, românii sunt dispuşi să plătească mai mult pentru un produs alimentar pe care îl consideră de o calitate mai bună: 42% ar fi dispuşi să plătească cu până la 10% mai mult, 26% ar fi dispuşi să dea cu până la 50% mai mult, în timp ce 17% ar merge chiar până la a plăti cu 100% în plus sau peste.

Doar 15% dintre respondenţii la sondaj au declarat că nu ar fi dispuşi să dea bani în plus pentru un produs alimentar de calitate mai bună.

În fine, șase din 10 români (59%) declară că citesc etichetele alimentare ale produselor pe care le cumpără. Mai mult decât atât, 44% dintre ei au declarat că li se întâmplă foarte des să renunţe la a cumpăra un produs din cauza unor ingrediente sau a altor informaţii citite pe etichetă, în timp ce 40% fac acest lucru ocazional, iar 14%, rar.

Sondajul s-a desfăşurat online, între 20 noiembrie și 11 decembrie 2019, la acesta răspunzând 3.075 de persoane dintre care 61% femei şi 39% bărbaţi. 45% dintre respondenţi au vârste cuprinse între 35 și 55 de ani, 32%, peste 55 de ani, iar 13% – între 26 și 34 de ani.

Despre campanie
„Totul despre asigurările de sănătate” este o campanie naţională de informare dedicată asigurărilor de sănătate, dar şi unui stil de viaţă sănătos, lansată de ApPA – Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor. Prima etapă a proiectului s-a desfăşurat între 18 și 30 noiembrie 2019, iar a doua campanie are loc între 15 și 31 ianuarie 2020.
Obiectivele demersului includ, printre altele, promovarea beneficiilor oferite de asigurările de sănătate, promovarea unui stil de viaţă sănătos, dar şi schimbarea comportamentului românilor din unul pasiv în unul pro-activ atunci când vine vorba de sănătatea lor.
Demersul „Totul despre asigurarile de sanatate” este realizat cu sprijinul ISF, UNSAR, UNSICAR şi PRBAR, fiind susţinut de EUROINS România, AEGON Asigurări, SIGNAL Iduna Asigurări, DESTINE Broker, INTER Broker, ASIGEST Broker, RENOMIA SRBA Insurance Broker, DAW Management, GLOBASIG Broker şi OTTO Broker.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...

Analiză CITR| Numărul companiilor de impact în dificultate atinge cel mai înalt nivel din 2013 până în prezent.

43% din totalul companiilor de impact sunt restructurabile sau aflate în insolvență iminentă. Numărul companiilor în insolvență iminentă a ajuns la 6.949, cel mai...