STIHL România a înregistrat o creștere a business-ului de 17%, la 9 luni și anunță un amplu program de dezvoltare a rețelei de parteneri. Distribuitorii STIHL au deschis spații noi de tip flagship store iar acestea au la bază un concept comercial unic pe piața motouneltelor.
Suntem într-un proces masiv de extindere a rețelei noastre de distribuție, la un nivel la care nu am mai fost până acum. Fără exagerare putem spune că avem loc pentru 100 de dealeri noi în rețea. Potențialul de creștere pe acest tip de business, în format antreprenorial, este foarte mare, iar piața este pregătită pentru această dezvoltare. Chiar în acest moment ne aflăm într-un proces de recrutare de noi parteneri STIHL și ne concentrăm pe persoane care vor să își dezvolte un business propriu în zona tehnică, acesta presupunând atât comercializarea produselor STIHL, cât și dezvoltarea spațiului de service, pe modelul dealerilor din industria auto. Cu o investiție minimă de 10.000 de euro îți poți începe activitatea într-un domeniu care aduce rezultatele scontate într-un timp scurt.
Ioan Mezei, director general STIHL România.
În ultima perioadă distribuitorii STIHL au deschis 3 spații noi de tip flagship store la Bistrița, Iași și Oradea
Magazinele de la Bistrița și Iași au fost deschise la sfârșitul lunii iulie, respectiv august. “În această lună am deschis un magazin nou şi în Oradea, iar până la sfârșitul anului mai avem în vedere să deschidem încă 3-4 locații de acest tip la nivel național (Ștefănești Argeș, Râșnov, Brașov, Pitești). Susținerea investițională a companiei pentru un astfel de spațiu este de minim 50.000 de euro, la care se adaugă efortul investițional al dealerului respectiv”, precizează Ioan Mezei, director general STIHL Romania. Spațiul dedicat STIHL la Bistrița este de 120 mp, la care se adaugă o facilitate de service de 90 mp, spații de depozitare și școlarizare pentru personalul din șapte puncte de lucru, deținute la Bistrița și Cluj. Magazinul de la Iași are 140 mp și aparține unui antreprenor care colaborează cu STIHL din 1995, iar la Oradea spațiul se întinde pe o suprafață de 150 mp.
Magazinele reprezentative STIHL – flagship stores – au la bază un concept comercial unic pe piața motouneltelor, pe care compania l-a introdus în România în urmă cu aproape 3 ani. Până în prezent, la nivelul pieței au fost configurate 49 astfel de spații, dintr-un total de peste 300 de magazine, care aparțin dealerilor STIHL. Conceptul are în vedere desfășurarea magazinului pe o suprafață de minim 70 de mp, configurate la nivel estetic după cele mai noi standarde comerciale, împreună cu amenajarea spațiilor de service, toate cuprinse într-un concept asemănător cu standardele din industria auto.
Distribuitorii STIHL sunt firme independente, dezvoltate de antreprenori locali și care compun rețeaua specializată a producătorului german. „Magazinul deschis la Bistrița aparține unuia dintre cei mai vechi colaboratori ai STIHL, cu care suntem într-o relație de business de peste 20 de ani. În același timp există și dealeri nou veniți rețea, care și-au configurat spațiile STIHL după modelul flagship store, cum este cazul reprezentantului din Sighisoara, care a intrat de aproape 2 ani într-o relație de colaborare cu noi”, explică Ioan Mezei.
Despre compania STIHL
STIHL a anunţat în 2016, la nivel internațional, o creştere de 6,6%, atingând o cifră de afaceri record de 3,46 miliarde de euro. Compania germană intenţionează să investească 1 miliard de euro în dezvoltare până în 2018. Anul trecut compania a împlinit 90 de ani, fiind înființată în 1926 de Andreas Stihl în Stuttgart. STIHL România este o companie deținută 100% de firma mamă și a fost înființată în 1997. În prezent STIHL România importă motounelte sub brandurile STIHL şi VIKING.