23.1 C
București
joi, 28 septembrie, 2023

UNTRR: Stop abuzurilor din Franța și Belgia privind repausul săptămânal normal al șoferilor profesioniști români!

Dată:

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR, în calitate de asociație profesională și patronală reprezentând companiile românești de transport rutier, solicită intervenția urgentă a Guvernului României și a Comisiei Europene pentru a opri practicile de control abuzive ale autorităților franceze și belgiene cu privire la interzicerea efectuării de către șoferii profesioniști a perioadei de repaus săptămânal normal în cabina vehiculelor.

Revista Patronatelor redă în continuare, integral, un comunicat al UNTRR.

Un număr în creștere de transportatori români se plâng că șoferii lor au fost controlați în Franța și în Belgia, fiind obligați să dovedească faptul că nu au petrecut în cabină perioada anterioară de repaus săptămânal normal, deși la acel moment șoferii se aflau în alte țări decât Franța sau Belgia.

Mai mult, ofițerii de control francezi și belgieni au solicitat șoferilor români documente care să dovedească faptul că au petrecut la hotel perioadele anterioare de repaus săptămânal normal, neacceptând declarațiile șoferilor (chiar și fotografii prezentate de șoferii români) pentru a dovedi că au petrecut repausul săptămânal normal la rude sau în alte locații în afara cabinei. În consecință, mulți transportatori rutieri români au primit amenzi foarte mari în Franța și în Belgia, între 1.000 și 2.250 EUR, pentru că nu aveau documente care să demonstreze că șoferii lor nu au petrecut perioada de repaus săptămânal normal în afara cabinei atunci când se aflau în alte țări decât Franța și Belgia.

Cunoaștem faptul că, începând cu 2014, Franța și Belgia au introdus legi naționale care interzic șoferilor profesioniști să petreacă repausul săptămânal normal în cabină, contrar cadrului general UE și practicilor de atâția ani, din majoritatea statelor europene. Cu toate acestea, trebuie precizat că atât legea belgiană, cât și cea franceză privind interzicerea repausului săptămânal normal în cabină, stipulează că șoferul trebuie să fie controlat la fața locului, nu că trebuie să dovedească ulterior unde a petrecut perioada de repaus săptămânal normal.

Prevederile acestor legi din Franța și din Belgia sunt publicate pe www.untrr.ro   De asemenea, cunoaștem faptul că anul trecut, Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a decis că Regulamentul (CE) nr. 561/2006 [articolul 8.8] trebuie interpretat ca interzicând șoferilor să își efectueze perioada de repaus săptămânal normal în cabină, însă dorim să precizăm faptul că decizia CEJ nu prevede nicio obligație de a petrece repausul săptămânal normal la hotel. Este alarmant faptul că decizia CEJ a fost luată înainte de adoptarea propunerii Comisiei Europene de revizuire a Regulamentului nr. 561/2006 și mai ales în timp ce propunerea privind interzicerea repausului săptămânal normal în cabină se află în dezbatere la nivelul Parlamentului European și al Consiliului European.

STOP abuzurilor din Franța și Belgia privind repausul săptămânal normal al șoferilor profesioniști români! UNTRR solicită Guvernului României  intervenții urgente la nivel european pentru a opri aceste interpretări naționale și practici abuzive de control ale Franței și Belgiei, care nu ar trebui să solicite documente privind cazarea la hotel pentru repausul săptămânal normal efectuat de șoferii profesioniști în alte țări.

UNTRR solicită  Comisiei Europene să fie gardianul regulilor comune ale Uniunii Europene și aplicării lor uniforme în toate statele membre UE, pentru a garanta condiții de concurență corecte pentru toți transportatorii europeni în cadrul UE.

Despre UNTRR

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 14.000 de membri – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

Bento raportează o creștere cu 71% a veniturilor din exploatare și cu 132% a profitului net în primul semestru din 2023

2B Intelligent Soft (Bento, Intellectually Curious, BVB: BENTO), companie antreprenorială românească, specializată în dezvoltarea și implementarea de soluții software și furnizarea de servicii de...

Renovarea și reabilitarea clădirilor istorice cu ajutorul tehnologiei

Clădirile istorice din România necesită renovare și reabilitare meticuloasă  autentică. Pentru ca o clădire să fie declarată de importanță istorică, ea trebuie să fie veche de cel...

Agroland Agribusiness raportează venituri de 28,6 milioane de lei și un profit net de 1,3 milioane de lei în primul semestru din 2023

Agroland Agribusiness (BVB: AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 28,6...

eMAG: plata cu cardul a ajuns la 63% vara aceasta, mult peste media anului trecut

Vara care tocmai s-a încheiat a adus mai multe comenzi pe eMAG, iar clienții au intrat mai des online și au plătit cu cardul...

Exim Banca Românească lansează plățile contactless cu telefonul prin Google Pay

Exim Banca Românească introduce în portofoliul său serviciul Google Pay oferind clienților băncii posesori de carduri posibilitatea de a efectua plăți contactless rapide și...

Holde Agri Invest construiește un siloz la ferma Frumușani, în urma unei investiții de 8 milioane de lei

Holde Agri Invest, companie românească ce exploatează terenuri agricole, anunță realizarea unei noi investiții la nivelul fermelor sale, prin construirea unui siloz cu o...