Românii sunt printre cei mai încântați europeni atunci când își întâlnesc semenii în călătorii, arată un sondaj publicat joi de administratorii portalului de turism extern momondo.ro.
„Pentru majoritatea celor care s-au aventurat dincolo de granițele țării, călătoriile și-au demonstrat puterea de a-i ajuta să reflecteze asupra propriilor origini. Un alt moment care îi face, în general, pe mai mulți români să își îndrepte atenția asupra acestui aspect este în pragul sărbătoririi Zilei Naționale”, notează autorii studiului.
Mai mult de un sfert sunt bucuroși de întâlnire
Conform studiului momondo, desfășurat la nivel global, românii sunt printre cei mai bucuroși călători atunci când trec pe lângă semenii lor în călătorii.Peste un sfert (26%) dintre români sunt încântați să își audă limba și intră cu ușurință în vorbă cu românii pe care îi întâlnesc atunci când călătoresc.
Același grad de entuziasm îl au și spaniolii (27%), fiind, alături de români, cei mai comunicativi călători din Europa atunci când își intersectează drumurile cu oameni din propria țară.
Pentru mai mulți români, călătoriile au devenit tot mai accesibile, fie pentru a studia, a lucra, a începe o nouă viață sau a petrece o vacanță. Cu fiecare călătorie, însă, avem oportunitatea de a observa mai atent celelalte culturi și, mai mult, propria noastră cultură și elemente specifice de care ne e dor. Aproape oriunde ar călători, românii întâlnesc alți români, ceea ce pe puțini pare să îi mai surprindă în prezent și, de fapt, pe tot mai mulți să îi bucure și să îi determine să se oprească din drum pentru a schimba câteva vorbe cu aceștia.
Mircea Giurcă, reprezentant momondo în România
Nordicii, cei mai puțin bucuroși să-și întâlnească semenii pe-„afară”
La polul opus, printre călătorii care îndrăznesc mai puțin să înceapă o conversație spontană în călătorii cu oameni de aceeași naționalitate sunt cei din culturile nordice: finlandezii (9%), suedezii (11%), norvegienii (13%).
Mult mai puțini sunt românii care preferă să îi evite pe semenii lor atunci când călătoresc (3%) sau să înceapă să vorbească mai încet sau într-o altă limbă (5%).
În schimb, 29% din românii mai puțin confortabili în a porni o discuție sunt deschiși la a avea o conversație cu alți turiști români doar dacă aceștia din urmă o inițiază.
Totodată, „o a treia reacție întâlnită des în rândul călătorilor români este, pur și simplu, de a le zâmbi celorlalți cu care împart aceeași limbă, fără a porni neapărat o discuție”, mai arată autorii studiului.
Acest studiu a fost realizat online în 2018 la inițiativa momondo în rândul utilizatorilor din România și din alte 25 de țări la nivel mondial, cu acces la internet. Cercetarea despre obiceiurile de călătorie ale românilor are la bază răspunsuri venite de la aproximativ 1.000 de respondenți din întreaga țară, femei și bărbați, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani.
Despre momondo
momondo.ro este un motor de căutare gratuit care compară cele mai bune oferte pentru bilete de avion, hoteluri și închirieri auto la nivel global. momondo a primit numeroase distincții internaționale și a fost recomandat de către publicații importante, cum ar fi: New York Times, CNN, Frommer’s și The Daily Telegraph. momondo are birourile în Copenhaga și este prezent în peste 30 de piețe internaționale. Aplicațiile pentru mobil gratuite sunt disponibile pentru iPhone si Android. momondo este parte din KAYAK, companie independentă în cadrul Priceline Group.