10.1 C
București
joi, 30 martie, 2023

Studiu: Tinerii din Generația Z cred că eșecul încurajează inovarea

Dată:

Peste două treimi dintre respondenții din Generația Z (persoanele născute în perioada 1995-2012) spun că li se pare mai importantă cultivarea unei curiozități vii și a unei minți deschise la nou decât formarea unui anume set de abilități, arată un studiu publicat joi de compania de consultanță financiară EY România.

„Când vine vorba de eșec, Generației Z nu îi este teamă să îl accepte. De fapt, peste 80% dintre reprezentanții Generației Z consideră că acceptarea eșecului în cadrul unui proiect îi ajută să fie mai inovatori, iar 17% cred că eșecul îi face să accepte mai ușor riscuri noi”, conform unui recent studiu EY derulat în rândul a 1.400 de persoane din Generația Z, realizat la cea de a 22-a ediție a evenimentului anual  EY „International Intern Leadership Conference” (IILC).

Conceput să evalueze perspectiva Generației Z în ceea ce privește viitorul pieței muncii în momentul în care se pregătește să i se alăture, studiul EY a constatat că această generație este pasionată de inovație și acceptă faptul că eșecul face parte din acest proces.

Nu le e frică nici de provocări, nici de greșeli

În special pentru Generația Z, a avea mentalitatea potrivită este esențial pentru succesul la locul de muncă. De fapt, peste două treimi (70%) dintre reprezentanții acestei generații cred că este mai important să fii perceput ca o persoană deschisă și curioasă decât să deții o anumită aptitudine sau cunoștințe de specialitate.

În plus, membrilor Generației Z nu le este teamă să se confrunte cu o nouă provocare, aproape un sfert dintre aceștia (24%) fiind încântați și onorați de o astfel de oportunitate.

Generației Z nu îi este frică nici să facă greșeli, mai ales când poate învăța din acestea. „Aproape toți reprezentanții Generației Z (97%) sunt deschiși la evaluări, în mod constant, sau după finalizarea unui proiect sau a unei sarcini importante, iar 63% dintre respondenți preferă să primească feedback constructiv, punctual, în tot timpul anului”, notează autorii studiului.

Ce vor de la locul de muncă

În ceea ce privește preferințele legate de locul de muncă, bărbații și femeile din Generația Z au unele priorități diferite. În timp ce potențialul de evoluție și dezvoltare este important pentru 39% atunci când caută să se angajeze, un salariu competitiv este prioritatea cheie pentru bărbați (16,5%), în timp ce femeile acordă mai multă importanță flexibilității programului –  un procent de (22%).

Generația Z intră într-o lume în transformare totală de paradigmă. Părinții și bunicii tinerilor din generația Z au trăit etapele de educație-muncă-repaus într-un mod liniar, în timp ce ei vor avea o traiectorie cu totul diferită. Tinerii care intră acum în lumea muncii vor aborda secționat și interactiv aceste trei etape de viață ca efect al erei digitale asupra felului cum lucram. Peisajul economic extrem de dinamic, cerințele de competențe noi la fiecare 5 ani, faptul că vârsta de pensionare crește în permanență, în timp ce sistemul de pensii devine limitativ, toți acești factori fac ca generația Z să devină una dintre cele mai elastic.
Andreea Mihnea (foto), HR Director la EY România și Republica Moldova și EY South East Europe Talent Leader.

„Este extrem de bine-venit faptul că generația Z arată flexibilitate și disponibilitate pentru inovație și deschidere pentru eșecul aferent, pentru cicluri de învățare și reînvățare și, mai ales, pentru diversitate la locul de muncă. Dincolo de toate aceste aspecte pozitive, cel care mă bucură cel mai mult este faptul că par să fie mai dispuși să primească feed-back pentru a se dezvolta, în raport cu generația Y de exemplu, care manifestă mai degrabă tendința de a renunța decât de a se confrunta cu o oglindă care nu corespunde propriei imagini. Se remarcă, de asemenea, aceeași goană după experiențe noi și diverse sau elemente exterioare care să mențină un nivel de adrenalină ridicat, ceea ce impune organizațiilor tema de a veni, în continuare, cu un spațiu de manifestare agil, care să le permită să experimenteze, dar care, în același timp, printr-un mix generațional echilibrat, să își atingă și scopurile legate de stabilitate și continuitate“, a mai spus reprezentanta EY România.

Cred în puterea parteneriatului

În pofida faptului că locurile de muncă se digitalizează din ce în ce mai mult, peste 90% dintre membrii Generației Z preferă ca în echipele lor să existe o componentă umană, fie că lucrează exclusiv cu colegii din zona de inovație, fie cu colegi și cu noi tehnologii. Este de remarcat faptul că un procent de peste două ori mai mare din rândul bărbaților (11%) preferă să lucreze cu tehnologii noi care să le permită să își îndeplinească atribuțiile mai rapid și să preia activități cu grad mai ridicat de dificultate, față de 5% dintre femei care sunt de acord cu această idee.

Studiul mai arată că, atunci când se confruntă cu o problemă la care nu au o soluție, „73% dintre femei au declarat că primul lucru pe care l-ar face ar fi să apeleze la ajutorul colegilor, comparativ cu 63% dintre bărbați care ar proceda la fel”. De asemenea, „mai multe femei decât bărbați preferă să lucreze cu colegi care le pot provoca și motiva și de la care pot învăța”.

Deschiși pentru lucrul în echipă

Atunci când lucrează în cadrul unei echipe, aproape două treimi dintre respondenți (63%) consideră că cel mai important lucru este să colaboreze cu persoane cu diverse niveluri de educație și abilități. Alți 20% consideră că persoanele provenind din diverse culturi (etnii/țări de origine) reprezintă cel mai important factor al unei echipe, mai arată studiul citat.

Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 250.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 31,4 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2017. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunităţile din întreaga lume. În România, EY este liderul de pe piaţa serviciilor profesionale încă de la înfiinţare, în anul 1992. Cei 800 de angajaţi din România şi Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri către companii multinaţionale şi locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an în luna iunie la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...