Cea de-a 41-a ediție a Târgului de Turism, care se desfășoară în perioada 21-24 februarie, a fost deschisă joi în pavilioanele B1 și B2 ale Complexului Expozițional Romexpo din București.
Târgul de Turism al României este organizat de Romexpo bianual, primăvara și toamna, împreună cu Camerele de Comerț și Industrie din România, în parteneriat strategic cu Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) și în parteneriat cu Organizația Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociația Națională de Turism Rural, Ecologic și Cultural (ANTREC).
Pavilionul B1 este dedicat zonelor turistice din România prin intermediul Administrațiilor Publice Locale, Asociațiilor de Turism, Oficiilor de Turism, Consiliilor Județene si Primarii, iar Pavilionul B2 este dedicat Agenții de turism, touroperatori, participări internaționale și servicii turistice.
Din totalul de 329 de expozanți, 71 sunt străini
Târgul de Turism al României contribuie la consolidarea industriei de profil prin promovarea zonelor de atracție turistică și a serviciilor din țara noastră, dar și prin organizarea de conferințe și sesiuni de dezbateri în care sunt abordate problemele industriei, împreună cu autoritățile din domeniu.
Sprijinim promovarea turismului prin toate mijloacele de care dispunem. Noile pavilioane aduc facilități care sunt apreciate în egală măsură atât de expozanți cât și de vizitatori. Ediția de anul acesta a Târgului de Turism vorbește de la sine, prin cifre, despre efervescența acestui important domeniu de activitate, respectiv 329 de expozanți, față de 291 la ediția precedentă, pe o suprafață de 15.440 mp. Din totalul de 329 de expozanți, 71 sunt străini, prima ediția din acest an a Târgului de Turism atingând astfel un grad de internaționalizare de 22%.
Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României
Potrivit organizatorilor, Târgul de Turism al României reunește acum 330 de mari companii și 15 țări își prezintă zonele și obiectivele turistice: Bulgaria, Chile, Congo, Croația, Grecia, Ungaria, Israel, Macedonia, Moldova, Palestina, Portugalia, România, Rusia, Spania și Turcia.
Anul acesta am reușit să avem un buget de investiții cu 600% mai mare, iar acest aspect este extrem de important pentru că – pe lângă promovare – Ministerul Turismului trebuie să încurajeze și să subvenționeze investițiile pe care autoritățile publice locale le realizează.
Bogdan Gheorghe Trif, ministrul Turismului
Potrivit datelor prezentate de Ministerul Turismului, în anul 2018 – raportat la anul precedent – a fost înregistrată o creștere a numărului de turiști de aproape de 6,6%, iar turiștii străini au lăsat în România cu 120 de milioane de euro mai mult decât în 2017.
„Avem creșteri mari, dar care nu ne satisfac, pentru că România are un potențial de dezvoltare turistică mult, mult mai mare”, a precizat ministrul Turismului.