26.8 C
București
vineri, 13 septembrie, 2024

TOPUL VÂNZĂRILOR: Magazinele nealimentare domină clasamentul la 6 luni, alimentarele de cartier au cea mai abruptă scădere

Dată:

Afacerile magazinelor nealimentare specializate, care vând produse precum mobilă, corpuri de iluminat, aparate electrice, chimicale și fierărie/feronerie au crescut cel mai mult – cu 14,4% – în primele 6 luni din 2019; vânzările din alimentarele de cartier au scăzut, în același timp, cu 19,1%, arată statisticile oficiale analizate de REVISTA PATRONATELOR.

Magazinele nealimentare cu mobilier și articole electrice sunt urmate, în topul vânzărilor din primele 6 luni, de magazinele specializate care vând textile, îmbrăcăminte și încălțăminte, ale căror afaceri au crescut cu aproape 12%.

Vânzările din farmacii și parfumerii au crescut cu 10,4%, iar comerțul online a consemnat o creștere de 8%.

Micii comercianți pe minus, marii retaileri pe plus

Singurul sector în care afacerile au scăzut – și au scăzut dramatic, cu peste 19% – este comerțul specializat cu produse alimentare, binecunoscutele chioșcuri/buticuri, magazine mici de cartier care vând alimente, băuturi și tutun.

În schimb, marile lanțuri de retail – care formează categoria de comerț cu alimente, băuturi și tutun în magazine nespecializate – au avut o creștere a vânzărilor de 6,4%, pe medie, în primele 6 luni, mai arată statisticile oficiale.

Acest fenomen – „Micii comercianți pe minus, marii retaileri pe plus” – s-a remarcat încă din trimestrul I 2019, când magazinele de cartier consemnau o scădere cu 19,4% a vânzărilor, în timp ce vânzările supermarketurilor crescuseră cu 4,4% – a se vedea aici articolul Mersul Afacerilor din REVISTA PATRONATELOR.

TOPUL VÂNZĂRILOR CU AMĂNUNTUL în primele 6 luni din 2019
Categorie Evoluție
Mobilă, iluminat, electrice, fierărie, vopsitorie +14,4%
Textile, îmbrăcăminte, încălţăminte, articole din piele +11,9%
Produse nealimentare în magazine specializate +11,7%
Farmaceutice, produse cosmetice şi de parfumerie +10,4%
Alte produse comercializate  în magazine specializate +8,1%
Comerţ online +8%
MEDIA GENERALĂ +6,8%
Alimente, băuturi şi tutun în magazine nespecializate +6,4%
Comerţul cu carburanţi în magazine specializate +5,4%
Produse nealimentare în magazine nespecializate +4,9%
Alimente, băuturi şi tutun în magazine specializate -19,1%

Media generală arată o menținere la cote ridicate a consumului populației

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada ianuarie-iunie 2019, comparativ cu perioada similară din 2018 a înregistrat o creştere cu 6,8%, arată un comunicat al Institutului Național de Statistică (INS) – sursa datelor din tabelul nostru de mai sus.

Avansul comerțului cu amănuntul – indicator care reflectă în mare măsură consumul gospodăriilor populației, având cea mai importantă pondere în Produsul Intern Brut – a avut loc „datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+9,7%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor auto (+5,4%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,8%)”.

Creșteri ușoare în luna iunie – atenție la Indicele RP al Mediului de Afaceri!

În luna iunie 2019, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna precedentă atât ca serie brută, cu 0,1%, cât și ca serie ajustată sezonier, cu 1,3%.

Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a crescut atât ca serie brută, cu 4,9%, cât şi ca serie ajustată sezonier – cu 5,7%, a mai comunicat INS.

Evoluția vânzărilor din comerțul cu amănuntul este o componentă importantă din Indicele RP al Medului de Afaceri, lansat în luna iunie de REVISTA PATRONATELOR.

În luna aprilie 2019, Indicele RP a avut valoarea +13,33%, în creștere cu aproape două puncte procentuale față de valoarea din martie (+11,47%), iar în luna mai Indicele RP a coborât la valoarea +11,73%.

Indicele RP al Mediului de Afaceri pentru luna iunie 2019 va fi comunicat de REVISTA PATRONATELOR în jurul datei de 20 august.

În terminologia statisticienilor:
– Cifra de afaceri reprezintă „veniturile totale înregistrate de către întreprindere în perioada de referinţă, provenite atât din activitatea principală, cât şi din activităţile secundare exercitate de aceasta”. Cifra de afaceri „nu include TVA şi veniturile din vânzarea sau transferul de mijloace fixe”
– Comerţul cu amănuntul include „revânzarea (vânzarea fără transformare) de mărfuri noi sau folosite, în principal către marele public, pentru consum sau utilizare personală ori casnică, prin: magazine, supermagazine, standuri, case de comenzi prin poştă, vânzători ambulanţi, cooperative de consum etc.”
„Datele se colectează de la circa 1.870 de operatori economici cu activitate principală de comerţ cu amănuntul”, precizează INS.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

VIDEO | O altă dezbatere pe tema crizei din Ucraina

În cadrul unei dezbateri de miercuri seara de la televiziunea Global News, intitulată ”Mai este Ucraina sprijinită de Occident”, moderatorul Calistrat Atudorei a pus...

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...