28.1 C
București
luni, 22 iulie, 2024

Transportatorii din UNTRR cer restituirea supraaccizei, altfel vor declanșa proteste „în linie cu cele din Bulgaria și Franța”

Dată:

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR – solicită Guvernului, Ministerului Finanțelor Publice (MFP) și Ministerului Transporturilor (MT) respectarea OUG 25/2018 și HG 549/2018 privind condițiile, procedura și termenele de restituire a unei părți din supraacciza la motorină. În caz contrar, „transportatorii rutieri români vor declanșa proteste în linie cu cele din Bulgaria și Franța”, arată un comunicat transmis marți de UNTRR.

„Firmele de transport rutier din România stau cu dosarele depuse pentru restituirea supraaccizei, însă blocajul instituțional nu permite realizarea de plăți către transportatorii rutieri”, arată UNTRR.

Cum se restituie supraacciza

Potrivit legislației, administratorul schemei trebuie să soluționeze cererile de restituire în termen de maximum 35 de zile lucrătoare de la data depunerii cererii.

Administratorul schemei emite decizii de aprobare a cererii de restituire a accizei în limita plafoanelor trimestriale comunicate de Ministerul Finanțelor Publice.

Plata se efectuează în lei, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data înregistrării la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice a deciziei.

„Situația devine la fel de gravă ca în 2014-2016”

„Situația gravă devine similară cu perioada 2014-2016 când, pentru 3 ani consecutivi, statul român nu a fost capabil să restituie către transportatori sumele bugetate la început de an pentru restituirea supraaccizei colectate și cuvenite legal”, menționează Uniunea.

Astfel, potrivit UNTRR, în 2014 s-a restituit numai 0,45% din bugetul estimat, în 2015 numai 2,47%, iar în 2016 până în limita de 14,45%.

Dezavantaj net față de transportatorii din Est

În prezent, transportatorii români au cel mai ridicat cost al motorinei față de țările din jur, de 1,06 euro/litru fără TVA

„Transportatorii români sunt puternic dezavantajați în competiția cu ceilalți transportatori, în special est-europeni, din cauza blocajului returnării supraaccizei prin încălcarea legislației adoptate chiar de Guvernul actual. Ministerul Finanțelor Publice a colectat în 2018 din accize cu 1,2 miliarde de lei sub ținta propusă la începutul anului, generat de faptul că 70% din alimentările transportatorilor rutieri internaționali (români și străini) de pe teritoriul României au migrat în afara țării după introducerea supraaccizei”, se mai arată în comunicat.

UNTRR solicită Guvernului, Ministerului Finanțelor Publice și Ministerului Transporturilor „măsuri urgente pentru ca schema de rambursare a supraacizei să devină operațională, iar dacă această facilitate se dovedește încă o dată nefuncțională, să fie eliminată începând cu 1 ianuarie 2019 supraacciza la carburanți”.

Un sfert din exportul total de servicii al României din 2017, de peste 20 de miliarde de euro, a fost realizat de ramura transportului rutier, fiind principala ramură contribuitoare la exportul de servicii.

„Handicapul competitiv creat transportatorilor români de instituțiile guvernamentale prin blocarea schemei de rambursare a supraaccizei creează în aceeași măsură un avantaj major pentru ceilalți transportatori din regiune cu grave repercusiuni pentru exportul de servicii românesc”, atenționează reprezentanții transportatorilor.

Despre UNTRR
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

VIDEO | O altă dezbatere pe tema crizei din Ucraina

În cadrul unei dezbateri de miercuri seara de la televiziunea Global News, intitulată ”Mai este Ucraina sprijinită de Occident”, moderatorul Calistrat Atudorei a pus...

Globalworth o numește pe Ema Iftimie Managing Director pentru România

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est (CEE), anunță numirea Emei Iftimie în funcția de Managing Director pentru...

Safetech Innovations raportează o cifră de afaceri de 20,1 milioane de lei la nivel individual și un profit net de 5,9 milioane de lei...

Safetech Innovations (BVB: SAFE), companie românească de securitate cibernetică listată la Bursa de Valori București, cu birouri în București, Londra și Abu Dhabi, raportează,...

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc Vicepreședinte People & Organisation

Grupul eMAG își consolidează echipa de management și îl numește pe Cosmin Dodoc în poziția de Vicepreședinte People & Organisation, în contextul în care...

Mureș City Logistics atinge un grad de ocupare de 100% după semnarea cu gigantul din industria auto EKR

Elektrokontakt România (EKR), subsidiară a ELEKTROKONTAKT GMBH, este noul chiriaș în Mureș City Logistics, cel mai modern proiect industrial din zona Mureș. Această tranzacție...

Mediul privat și reprezentanți ai statului au dezbătut despre viitorul comerțului electronic din România

Miercuri, 18 octombrie 2023, reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în...