3.2 C
București
joi, 13 februarie, 2025

Un europarlamentar acuză „discriminarea europeană a transportatorilor români”

Dată:

Europarlamentarul Laurențiu Rebega (Pro România) a luat apărarea transportatorilor români care au protestat joi, la Bruxelles, condamnând „tendința generală de segregare între statele membre din Vest și cele din Est care se manifestă în măsurile din ultima vreme luate atât în Parlamentul European, cât și la nivelul guvernelor unor state occidentale”.

Laurențiu Rebega a fost prezent joi chiar în mijlocul transportatorilor veniți la Bruxelles să protesteze în fața Parlamentului European și și-a precizat „sprijinul categoric pentru transportatorii din Est”.

Am ținut să fiu astăzi alături de organizațiile transportatorilor din țările din Est: Bulgaria, Polonia, Lituania, Ungaria și, bineînțeles, România, la protestul din fața Parlamentului European de la Bruxelles. După cum se știe, în Comisia Transporturi s-a votat azi un Raport care este profund discriminatoriu pentru firmele și șoferii din Est. Din păcate, acest tip de măsuri nu consolidează Europa, dimpotrivă! Până la urmă, chiar în timpul protestului, unele amendamente revoltătoare au fost respinse. Sperăm că mai putem schimba ceva la votul în plen, dar este necesar să fim uniți și să ne facem auzite argumentele.
Laurențiu Rebega, europarlamentar (Pro România)

Dintre europarlamentarii români, au mai participat Maria Grapini și Claudia Țapardel. Anterior, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicitase sprijinul eurodeputaților români pentru contracararea Pachetului Mobilitate 1.

„Din Guvernul României nu a fost niciun oficial. No comment!”, a transmis eurodeputatul Laurențiu Rebega.

O politică „suspect de concertată” la nivelul UE

Într-un comunicat de presă transmis anterior redacției noastre, Rebega a criticat măsurile anti-transportatori, remarcând: „aici nu mai este vorba despre o Uniune cu două viteze, în care cei care vor o dezvoltare accelerată s-o poată face fără să-i aștepte pe cei mai lenți. Nu! Acum vorbim despre o politică suspect de concertată prin care firmele și persoanele din statele membre din Est sunt discriminate pe piața Uniunii”.

Europarlamentarul Pro România a mai spus că pachetul de regulamente privind mobilitatea, care s-a discutat joi în Comisia pentru Transport și Turism (TRAN) din Parlamentul European, „îi lovește frontal pe transportatorii estici și, implicit, și pe cei români”. Iar noile măsuri „vor conduce la reducerea semnificativă a transporturilor rutiere internaționale operate de transportatorii români în UE, cu consecințe negative asupra economiei României, în condițiile în care, conform datelor BNR, transportul rutier de mărfuri este principalul contribuitor la exportul de servicii al României”.

Ce măsuri îi vor afecta pe transportatori

Laurențiu Rebega a indicat principalele măsuri discriminatorii care îi vor afecta pe transportatorii români:
– „Restricționarea cabotajului, prin introducerea unei perioade de restricție, determină limitarea opțiunilor de afaceri prin posibila excludere a unor comenzi de transport, ducând la pierderi financiare atât prin derularea unor curse în gol dar și prin derularea unor curse neprofitabile economic”;
– Întoarcerea acasă a conducătorilor auto cel puțin o dată la patru săptămâni nu ia în considerare realitatea operațiunilor de transport pe distanțe lungi. „Această măsură va duce la o rotație de conducători auto care trebuie asigurată cu un plus de 25% personal și cu cheltuieli suplimentare importante”.

Atenție la regulile detașării șoferilor!

Europarlamentarul mai spune că aplicarea regulilor detașării lucrătorilor la transporturile rutiere internaționale este anormală. „Nu putem considera că are loc o detașare a conducătorilor auto atunci când aceștia lucrează pentru o companie licențiată în România, sunt angajații companiei române și efectuează transport pentru această companie”, explică politicianul român.

De asemenea, mai spune el, principiul „plată egală pentru muncă egală în același loc trebuie” să se aplice și companiilor din Estul UE, nu numai angajaților.

„În prezent, pentru aceleași servicii de transport rutier internațional operate în vestul UE, firmele de transport sunt plătite diferit. Nu vorbim de diferențe de câteva procente, ci de 30-50%. Unde sunt condițiile egale de competiție pe piața europeană de transport rutier?”, se întreabă europarlamentarul român, care arată că această reglementare excedă zona transporturilor rutiere și vizează legalizarea segregării Vest/Est în transporturile rutiere, cu un impact economic major pe termen mediu și lung – transferul activităților de transport ale companiilor din țările din Est către cele din Vest, datorită costurilor de operare ridicate in mod artificial”.

Ce substrat au discriminările

Laurențiu Rebega arată și care este substratul acestor măsuri discriminatorii: „Țările din Est au aderat la un ideal al unei Uniuni Europene a păcii, egalității și prosperității. Poate am fost naivi. Dar nu am vrut prosperitate pe gratis. Am vrut să câștigăm prosperitatea prin muncă remunerată corect. Iată, însă, că forțe obscure împing Uniunea nu către două viteze, ci către două caste – pe criteriul cetățeniei”.

„Din păcate, acest proces nu poate duce decât la șubrezirea încrederii și la sciziunea Uniunii Europene”, este concluzia europarlamentarului român.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

IMM-urile din România se confruntă cu provocări majore: inflația, digitalizarea și lipsa forței de muncă

Mediul de afaceri din România traversează o perioadă de transformări semnificative, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se află în fața unor provocări importante. Potrivit unui raport recent al Consiliului Național al IMM-urilor, principalele dificultăți cu care se confruntă antreprenorii sunt inflația ridicată, tranziția către digitalizare și deficitul de forță de muncă.

Protecția Fermierilor împotriva Practicilor Comerciale Neloiale

implementarea acestor măsuri reprezintă un pas important în sprijinul fermierilor și al producătorilor mici, reducând dezechilibrele comerciale și creând un lanț de aprovizionare mai corect și mai transparent.

Noile Reglementări privind Ambalajele și Impactul lor asupra Mediului de Afaceri

În contextul noilor politici europene privind sustenabilitatea, Uniunea Europeană a introdus reguli stricte pentru gestionarea ambalajelor și reducerea deșeurilor de ambalaje. Aceste măsuri au...

Impactul Ordonanței de Urgență nr. 156/2024 asupra mediului de afaceri din România

Ordonanța de Urgență nr. 156/2024 reprezintă o schimbare majoră în peisajul fiscal românesc. Deși scopul său este de a alinia regimul fiscal intern cu cerințele bugetare și europene, efectele asupra companiilor pot fi semnificative. Este esențial ca antreprenorii și managerii să analizeze atent impactul acestor modificări și să își ajusteze strategiile financiare pentru a rămâne competitivi în acest nou context legislativ.

Măsuri fiscale și legislative recente: Provocări și schimbări pentru economia României

În ultimele luni, România a adoptat o serie de măsuri fiscale și legislative cu scopul de a sprijini sustenabilitatea financiară a statului și de a răspunde provocărilor economice interne și externe. Aceste schimbări vizează o gamă largă de sectoare, de la impozitarea băncilor și microîntreprinderilor, până la accize și reglementări privind TVA-ul.

Piața Muncii în România: Provocări și Perspective

România se confruntă cu o dinamică intensă pe piața muncii, iar factorii economici, demografici și tehnologici dictează direcția în care aceasta evoluează. Cum afectează aceste schimbări angajatorii și candidații? Care sunt soluțiile pentru viitor? Hai să analizăm împreună!