14.1 C
București
vineri, 31 martie, 2023

UNSAR a lansat propria platformă de educație financiară în asigurări

Dată:

Uniunea Națională a Societăților de Asigurare si Reasigurare din România (UNSAR) a lansat propria plaformă online de educație financiară în asigurări, primul proiect de acest gen la nivelul industriei de asigurări din România. Acest proiect este parte a strategiei 2017 – 2020, asumate de UNSAR la începutul acestui an, strategie care are ca punct central consumatorul de asigurare

Sub sloganul „Asigură-te că știi”, plaforma www.asiguropedia.ro își propune să se adreseze direct consumatorilor și potențialilor consumatori de asigurări din România, cu scopul de a-i face să înțeleagă clar beneficiile și modul de funcționare al asigurărilor, dar și cum pot fi evitate anumite riscuri.

UNSAR consideră că educația financiară este esentială pentru consumatorul de asigurări, un nivel crescut al cunoștințelor permițându-i acestuia să aleagă produsele de asigurare care îi acoperă cel mai bine nevoile.

În acest moment, în România, rolul asigurărilor în protecția cetățenilor și în prevenirea destabilizării bugetului familiei atunci când un eveniment nefericit se întâmplă nu este clar înțeles de către consumatori, lucru care se reflectă și în interesul scăzut pentru produsele de asigurare facultative. Din contra, la nivel european, piața asigurărilor facultative o depășește cu mult pe cea a asigurărilor obligatorii, acest lucru fiind un indicator atât al nivelului de educație financiară, cât și al gradului de maturizare a pieței de asigurări.

În România, considerăm creșterea nivelului de educație financiară cu atât mai necesară cu cât piața de asigurări a traversat în ultimii ani o perioadă dificilă, marcată de falimentele unor companii mari și de instabilitatea mediului legislativ, un adevărat proces de reașezare, la capătul căruia a obținut o mai mare stabilitate și predictibilitate. Ținând cont că piața este dominată de asigurările obligatorii auto, un alt deziderat al acestei platforme este acela de a contribui la creșterea gradului de siguranță rutieră. Astfel, suntem de părere că, alături de dialogul constant cu autoritățile, platforma reprezintă un atu în plus pentru piață, în identificarea măsurilor optime pentru reducerea frecvenței și severității accidentelor de circulație.

Noua platformă de educație financiară este o oportunitate pentru o comunicare reală între industrie, pe de o parte, reglementatori și consumatori, pe de altă parte. Doar punând împreună expertiza, așteptările și nevoile tuturor părților implicate în piața de asigurări vom putea să ne atingem țelurile. Nu sunt doar vorbe, relația cu clienții stă la baza afacerilor pe care asigurătoriile desfășoară, la fel și o comunicare deschisă și constructivă cu toate autoritățile statului cu atribuții în domeniu. Îi invit pe toți cei implicați în piață să utilizeze și să dezvolte împreună cu UNSAR acest nou instrument.
Adrian Marin, Președintele UNSAR

Despre UNSAR
Înființată în 1994, UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea dețin o pondere de peste 90% din piața locală de asigurări.Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea și reprezentarea intereselor asigurătorilor și reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătățirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor,promovarea activității de asigurări în România și promovarea dezvoltării cât mai durabile a industriei asigurărilor pe plan intern și internațional.Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al federației asigurătorilor și reasigurătorilor europeni – Insurance Europe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

CELE MAI NOI ȘTIRI

EDITORIALE, COMENTARII

BAROMETRUL MEDIULUI DE AFACERI

Articolele din aceeași categorie

O altfel de dezbatere în România: o televiziune online prezintă adevăruri neştiute despre conflictul din regiune

Scriitorul Calistrat Atudorei a găzduit sâmbătă seara la ROC TV o dezbatere curajoasă care sparge cenzura din România prezentând lucruri de obicei cenzurate şi...

Dezbatere despre energia şi siguranţa României

Emisiunea-dezbatere, intitulată ”Unde se înclină balanța războiului din Ucraina”, a fost dedicată celor mai arzătoare teme ale momentului: rachetele din Polonia, criza energetică și...

În ciuda contextului economic dificil, industria berii continuă să fie un stimul important pentru economia românească

 Marți, 18 octombrie, a avut loc a X-a ediție a evenimentului anual al industriei berii ”Berea Face Cinste României”, derulat sub titlul "Mai mult...

Lansarea proiectului DigiL@b+

Proiectul „DigiL@b+” este implementat în perioada octombrie 2022 – decembrie 2023 de către Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) în parteneriat cu Blocul Național...

10 milioane de produse vândute și peste 55.000 de clienți în București și Ilfov într-un an de activitate

Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an...

Ambasador CSR, echipa Groupama sprijină comunitățile locale

Pentru a avea o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și pentru a încuraja voluntariatul, Groupama, liderul pieței de asigurări din România, implementează...